شناسهٔ خبر: 28773579 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رهبر کره شمالی از ارائه فهرست سایت های اتمی به آمریکا خودداری کرد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: «کیم جونگ اون »رهبر کره شمالی چند روز پیش در دیدار با «مایک پمپئو»وزیر خارجه آمریکا در پیونگ یانگ ،از ارائه فهرست مربوط به تاسیسات اتمی کشورش به وی امتناع کرد.
در همین رابطه منابع خبری در گزارشی اعلام کردند: کیم جونگ اون در دیدار اخیر خود با وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این درخواست ایالات متحده که کره شمالی باید فهرستی جزیی را درباره سایت‌های اتمی خود ارائه کند، گفته است که هنوز اعتمادی بین واشنگتن و پیونگ یانگ وجود ندارد وفهرست تاسیسات اتمی قبل از امضای اعلامیه مربوط به پایان جنگ دو کره ارائه نمی‌شود.
رهبر کره شمالی گفت: در نبود روابط قابل اعتماد میان پیونگ یانگ و واشنگتن ،حتی اگر فهرست تاسیسات اتمی‌ خودمان را هم بدهیم آمریکا هرگز آن را باور نکرده و در صحت آن شک خواهد کرد و مجددا درخواست جدیدی می کند که این موضوع باعث بروز اختلاف خواهد شد.
بر اساس این گزارش ،رهبر کره شمالی گفته است اعتماد میان دو طرف از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و اگر این روند از طریق اعلام رسمی جنگ کره به وجود آید ،به سریعترین نحو منجر به خلع سلاح خواهد شد.
در این حال،«مون جائه این»، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد:«کیم جونگ اون»،رهبر کره‌شمالی فردی صادق است و واقعا قصد دارد تسلیحات اتمی خود را کنار بگذارد و به همین خاطر جامعه بین‌الملل باید به وی به خاطر این اقدامش جایزه بدهد. وی گفت:اعلام پایان جنگ کره می‌تواند آغازی برای ایجاد صلح باشد و من از آمریکا می‌خواهم تا برای تضمین امنیت صلح اقدامات معتبر و قابل اطمینانی اتخاذ کند.

نظر شما