شناسهٔ خبر: 28773145 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

تحرکات جدید داعش در مناطق شرقی سوریه

گروه تروریستی تکفیری داعش در چند هفته گذشته تحرکات جدیدی را علیه نیروهای کرد سوریه در شرق این کشور آغاز کرده است. به گزارش ایرنا، گروه تروریستی داعش هم اینک در سوریه در دو محور جنوب (تحت سیطره دولت) و در شمال شرق (نیروهای دموکراتیک) به صورت پراکنده وجود دارند و هر از گاهی دست به اقدامات خرابکارانه می‌زنند.

صاحب‌خبر -

این گروه در چند هفته گذشته در شمال شرق سوریه تحت تسلط نیروهای دموکراتیک فعالیت شدیدی را آغاز کرده و سبب تحولات میدانی به نفع خود شده و این امر ترس و وحشت زیادی را میان ساکنان این مناطق مورد حمایت ائتلاف بینالمللی به سرکردگی آمریکا ایجاد کرده است. داعش هم اکنون در برخی نقاط سوریه از جمله مناطق شرق رود فرات تا مرز عراق در استان دیرالزور به صورت پراکنده حضور دارند.

آمریکا نیز با استقرار 19 پایگاه در این مناطق ضمن حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه از برخی گروههای تروریستی از جمله داعش نیز حمایت نظامی و آموزشی میکند. اینگونه حمایتهای آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه نشان میدهد این ائتلاف بینالمللی برای حفظ تروریستهای داعشی در شمال شرق این کشور حضور دارند تا بتوانند از این گروه به نفع خود استفاده ابزاری کنند.

دید‌‌بان حقوق بشر سوریه روز شنبه اعلام کرد: گروه تروریستی تکفیری داعش، 130 خانواده آواره سوری را در استان دیرالزور ربوده است. این نهاد وابسته به مخالفان سوریه افزود: گروه تروریستی داعش با حمله به یک اردوگاه آوارگان در جنوب شرقی دیرالزور، این خانوادهها را با خود برده است. این اردوگاه در مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه (کردهای این کشور) است. خانوادهها پس از آن به چنگ داعش افتادند که نیروهای کرد نگهبان این اردوگاه با حمله این گروه تروریستی فرار کردند. تحرکات داعش در حالی ادامه دارد که دولت سوریه و متحدانش منتظر اقدامات ترکیه برای تخلیه ادلب از تروریستها هستند.

دولت سوریه معتقد است با از بین رفتن آخرین پایگاه تروریستها در این شهر سوریه از گروههای تروریستی به طور کامل پاکسازی خواهد شد.

لازمه این امر همکاری ترکیه و روسیه است در غیر این صورت یکبار دیگر حامیان گروههای تروریستی فرصت پیدا خواهند کرد تا با تقویت این گروهها دوباره سوریه را ناامن کنند .

برچسب‌ها:

نظر شما