شناسهٔ خبر: 28773051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 ايتاليا با فشار اتحاديه اروپا عليه روسيه مخالف است

ايتاليا به خواسته اتحاديه اروپا براي اعمال تحريم‌ عليه کشورهايي که دست به انجام حملات سايبري مي‌زنند، تن نمي‌دهد. اين اقدام منطبق بر خط‌مشي رم براي تنش‌زدايي با روسيه است اما مي‌تواند موجب دور شدن آن از متحدانش در اتحاديه اروپا شود.به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري رويترز، ديپلمات‌ها مي‌گويند، طرح تحريم‌ها به معناي تقويت دفاع و بازدارندگي اتحاديه اروپا مقابل حملات سايبري خصوصا از جانب روسيه است که در ماه‌هاي اخير در کانون اتهاماتي مبني بر مداخله انتخاباتي در کشورهاي غربي متعدد و نقض‌هاي امنيتي با ابزارهاي الکترونيکي قرار گرفته است.سند محرمانه‌اي از اتحاديه اروپا که به دست رويترز رسيده است، نشان مي‌دهد ايتاليا با ايده نظام تنبيهي جديد مخالفت کرده است. اين طرح با حمايت گسترده کشورهاي عضو اتحاديه اروپا به جز ايتاليا روبه‌رو است. مقام‌هاي ايتاليايي هنوز درباره آن اظهارنظري نکرده‌اند.

نشست مسئولان ترکيه و عربستان درباره خاشقجي

منابع ترکيه اي از ديدار مسئولان سعودي و ترکيه اي درباره جمال خاشقجي در اداره امنيت استانبول خبر دادند.به گزارش مهر به نقل از سي ان ان عربي، منابع ترکيه اي از ديدار مسئولان سعودي و ترکيه اي درباره جمال خاشقجي در اداره امنيت استانبول خبر دادند.

هيلي و بولتون، گزينه هاي احتمالي وزارت دفاع آمريکا

يک رسانه عرب زبان به احتمال برکناري وزير دفاع آمريکا و دو جانشين وي اشاره کرده و از ارتباط ميان استعفاي احتمالي ماتيس و اقدامات عليه ايران خبر داده است.به گزارش مهر، راي اليوم در مطلبي با اشاره به احتمال برکناري جيمز ماتيس وزير دفاع آمريکا آورده است: دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا به شکل تلويحي از احتمال استعفا يا برکناري جيمز ماتيس وزير دفاع اين کشور طي روزهاي آتي خبر داد و آن هنگامي بود که از تغييرات گسترده آتي در دولتش خبر داد و اينکه وزير دفاع خود را فردي دموکرات خواند که کنار رفتن از پستش را بررسي مي کند. ترامپ گفت که همه مي روند.

سازمان ملل: قحطي جان 13 ميليون يمني را تهديد مي‌کند

سازمان ملل متحد هشدار داده است که کمبود غذا در يمن جان 13 ميليون نفر را تهديد مي‌کند.به گزارش ايسنا، ليز گراندي، نماينده سازمان ملل متحد در يمن گفته است که ادامه جنگ در يمن مي‎تواند به بدترين قحطي يک قرن گذشته در جهان تبديل شود. او گفت که جامعه جهاني بايد از آنچه در يمن مي‌گذرد "شرمسار" باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما