شناسهٔ خبر: 28772594 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تل آویو: تظاهرات بازگشت فلسطینیان به سلاح استراتژیک علیه اسرائیل تبدیل شده است

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جنبش حماس موفق شده است راهپیمایی‌های موسوم به بازگشت در مرز غزه را به سلاحی راهبردی علیه این رژیم تبدیل کند.

آویگدور لیبرمن در گفت‌وگو با روزنامه “یدیوت آهارونوت” گفت: حماس مصمم است که راهپیمایی‌های بازگشت را تا رفع کامل محاصره غزه بدون رسیدن به توافق درباره تبادل اسرا و مفقودین و بدون خلع سلاح خود ادامه دهد، اما من می‌گویم که چنین چیزی غیر ممکن است.

وی افزود: قبل از ورود به جنگ باید همه گزینه‌های دیگر را به کار بریم زیرا اگر نظامیان خود را به میدان نبرد بفرستیم برخی از آنها به دیارشان باز نخواهند گشت.

وی اظهار داشت: بعد از ماه‌ها خشونت در اطراف دیوار حائل و پرتاب بادبادک‌های آتشین و به کار بردن همه گزینه‌ها به نقطه‌ای رسیده‌ایم که باید شدیدترین ضربه ممکن را به حماس وارد کنیم.

گفتنی است فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین امسال) مصادف با چهل و دومین سالگرد «روز زمین»، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کرده اند که هر جمعه ادامه دارد.

آن‌ها در این راهپیمایی های مردمی تلاش دارند بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت بیش از ۲۰۴ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و حدود ۲۰ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

در این حال رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با بیان اینکه راهپیمایی بازگشت برای سوخت و دلار نیست، بر ادامه انتفاضه ملت فلسطین تا پایان محاصره تحمیلی اسرائیل بر نوار غزه و بازگشت به قدس و فلسطین تاکید کرد.

اسماعیل هنیه افزود: همه توان خود را با تمامی طرف های عربی و بین المللی برای شکستن محاصره غزه به کار می گیریم.

در چنین شرایطی پس از آنکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم، غزه را به جنگ جدید تهدید کردند دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد این تهدیدات را جدی می‌گیرد و رزمندگان فلسطینی باید در آمادگی کامل باشند.

«زیاد النخاله» اعلام کرد تهدیدات دشمن صهیونیستی درباره عملیات نظامی علیه ملت فلسطین در نوار غزه نشان‌دهنده نیت خصمانه این رژیم تروریستی است.

این درحالی است که سخنگوی اتحادیه اروپا خواستار توقف درگیری میان نظامیان صهیونیستی و فلسطینیان شد.

سخنگوی اتحادیه اروپا بر ضرورت تحقیق در خصوص حوادث روزهای گذشته و تحویل جنایتکاران صهیونیست به دست عدالت تاکید کرد.

در خبری دیگر مقامات رژیم صهیونیستی به بهانه پرتاب سنگ به سمت سربازان اسرائیلی، یک مدرسه فلسطینی در استان “نابلس″ را بستند و با محاصره دانش‌آموزان در داخل آن به سمت‌ آن‌ها گاز اشک‌آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کردند که در پی آن عکاس خبرگزاری فرانسه بر اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی مجروح شد و چند تن دیگر که اغلب از دانش‌آموزان بودند در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

نظر شما