شناسهٔ خبر: 28771959 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 نکته آماري

بوليوي به آسيايي‌ها نمي بازد

ايران و بوليوي امروز و از ساعت 30/19 در ديداري تدارکاتي به مصاف هم مي روند و نکته قابل توجه حريف تيم ملي اين است که در سال هاي اخير به آسيايي ها نباخته است.

تيم ملي بوليوي در کارنامه خود يک قهرماني در کوپا آمريکا را دارد. آنها در سال 1963 موفق به انجام اين کار شدند و در سال 1997 هم به عنوان دومي رضايت دادند. اين تيم حالا خود را براي رقابت‌هايي که قراراست در تابستان 2019 در برزيل انجام شود، مهيا مي‌کند تا بهترين حضور ممکن را داشته باشد. اين تيم در همين چارچوب در سال 2018 بازي هاي دوستانهزيادي را انجام داده که در ميان آنها تور آسيايي شان بسيار پررنگ است؛ توري که برايشان تا به اينجا درآمدزايي خوبي هم داشته است.

آنها در ابتداي تور خود به مصاف کره جنوبي رفتند که مسابقه با تساوي 0-0 تمام شد. سپس ماه قبل به رياض رفتند و مقابل عربستان به تساوي 2-2 دست پيدا کردند. در گام بعدي رو در روي ميانمار قرار گرفتند و با نتيجه 3-0 به پيروزي رسيدند تا نخستين برد در سال 2018 را بعد از سه تساوي و سه باخت به دست بياورند. آنها حالا بايد در چهارمين بازي آسيايي خود به مصاف ايران بروند. بوليوي تيمي است که در آمريکاي جنوبي جزو ضعيف‌ترين تيمهاست و در مقدماتي جام جهاني 2018 هم کمترين گل زده و بيشترين گل خورده را داشت و در رده نهم قرار گرفت اما نشان داده مقابل تيم‌هاي آسيايي باج نمي‌دهد و شکست نمي‌خورد.

دليل تمجيد کي‌روش از سيدجلال

مصدوميت مرتضي؟

ديروز کارلوس کي‌روش در نشست خبري خود درباره سيدجلال حسيني صحبت کرد؛ حرف‌هايي توام با احترام و اعتماد و علاقه قلبي! کي‌روش حتي مدعي شد که درهاي تيم ملي به روي سيدجلال بسته نيست. البته کي‌روش همواره درباره حسيني با احترام و علاقه حرف زده است و او را يکي از بهترين بازيکناني معرفي کرده که با آنها کار کرده است. اما ادعاي باز بودن درهاي تيم ملي به روي او کمي عجيب به نظر مي‌رسد. کي‌روش در توجيه خط زدن نام حسيني از فهرست جام جهاني بحث جوانگرايي را پيش کشيده بود ولي حالا که حسيني نسبت به جام جهاني چندماه پيرتر هم شده است، از احتمال دعوت او به تيم ملي حرف مي‌زند!

دليل اين اتفاق را شايد بايد در مصدوميت مرتضي پورعلي‌گنجي جستجو کرد. مدافع محبوب کي‌روش مصدوميتي دارد که حدود دوماه و شايد هم بيشتر او را از ميادين دور نگه مي‌دارد. مرتضي در اين مدت شانس حضور در بازي‌هاي تدارکاتي را هم ندارد و ممکن است تا جام ملت‌ها، به آمادگي صددرصد هم نرسد. در اين شرايط شايد بهترين جايگزين براي او سيدجلال حسيني باشد. به اين ترتيب اصلا بعيد نيست کي‌روش سيدجلال را به عنوان يکي از بازيکنان فهرست نهايي تيم ملي براي جام ملت‌هاي آسيا در نظر داشته باشد.

روزهاي سخت پرسپوليس

تدبير برانکو چيست؟

هر چند با مساعدت پيکان و سازمان ليگ، بازي هفته نهم پرسپوليس با اين تيم به تعويق افتاد، با اين حال پرسپوليس به جاي پيکان، پنج‌شنبه هفته جاري به مصاف نود اروميه مي‌رود و پس از اين ديدار مقابل السد در نيمه نهايي ليگ قهرمانان به ميدان خواهد رفت. بلافاصله پس از اين بازي، پرسپوليس در ليگ با سايپا بازي خواهد کرد و در صورت صعود به فينال ليگ قهرمانان آسيا، سرخ‌ها روزهاي 12 و 19 آبان در اين مرحله بازي خواهند کرد و ديدار اين تيم با ذوب‌آهن به تعويق خواهد افتاد. پس از تعطيلي بازي‌ها در نيمه دوم آبان به دليل اردوي تيم ملي، سرخ‌ها از روز دوم آذر ديدارهاي فشرده‌اي در ليگ خواهند داشت و تا 21 آذر در 4 بازي بازي خواهند کرد و اين در حالي است که اگر پرسپوليس قهرمان ليگ قهرمانان آسيا شود حداقل 2بار در روزهاي 24 و 28 آذر در جام جهاني باشگاه‌ها بازي خواهد کرد. روزهايي فشرده در انتظار سرخ‌ها هستند و با توجه به کمبود بازيکن، برانکو بايد به دنبال تدابير ويژه باري پشت سر گذاشتن اين ديدارها باشد.

جديدترين مشتري بغداد

اين بار از ليگ جزيره

روزنامه الشرق قطر خبر داد که بغداد بونجاح، مهاجم الجزايري السد با عملکرد درخشانش در ليگ ستارگان و ليگ قهرمانان آسيا، توجه باشگاه هاي بزرگ دنيا را به خود جلب کرده است. لستر سيتي جديدترين مشتري بونجاح است. پيش از اين تيم فوتبال ليون فرانسه نيز اين مهاجم گلزن را زيرنظر داشت.

نظر شما