شناسهٔ خبر: 28771612 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کوتاه از سراسر جهان

صاحب‌خبر -
 

شکست حزب «مرکل» در انتخابات ایالت بایرن آلمان پس از ۶۸ سال

مهر: حزب سوسیال مسیحی آلمان بدترین نتیجه انتخاباتی از ۶۸سال پیش تاکنون را در انتخابات روز گذشته ایالت بایرن کسب کرد. نتایج انتخابات محلی در ایالت بایرن آلمان حاکی از شکست حزب متحد «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور دارد. بر اساس اعلام نتایج، حزب سوسیال مسیحی آلمان که بخشی از دولت ائتلافی را در اختیار دارد تنها ۳۷ر۳درصد آراء را به خود اختصاص داد. کسب این میزان از آراء برای حزب سوسیال مسیحی از سال ۱۹۵۰بی سابقه بوده و به نوعی حاکی از آن است که آنها اکثریت مطلق را از دست داده اند. این در حالی است که حزب سبز آلمان با کسب ۱۷ر۸درصد آراء در جایگاه دوم و حزب سوسیال دموکرات با ۹ر۵درصد آراء در رده بعدی قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی دستگاه جاسوسی خود در لبنان را با پهپاد نابود کرد

ایرنا: یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی با پرواز بر فراز جنوب لبنان، دستگاه جاسوسی کارگذاشته شده خود در شرق شهرک «الحلوسیه» در اطراف رود لیتانی در جنوب لبنان را هدف قرار داد.صدای ناشی از انفجار این دستگاه جاسوسی در منطقه شنیده شد. پس از این انفجار پهپادها و بالگردهای رژیم صهیونیستی در آسمان این منطقه به پرواز درآمدند. سخنگوی نیروهای ویژه سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در نخستین واکنش به این رخداد گفت موضوع را با هماهنگی نزدیک با نیروهای مسلح لبنان بررسی می کند.

خنثی سازی طرح ترور «ترامپ» در سفر به فیلیپین

ایسنا: مستندی که نشنال جئوگرافیک آن را پخش کرده است، نشان می دهد که محافظان رئیس‌جمهوری آمریکا حین سفر دونالد ترامپ به فیلیپین در سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی برای ترور وی را شناسایی و خنثی کرده بودند.

رئیس‌جمهوری آمریکا برای شرکت در نشست مجمع جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) به فیلیپین رفته بود. براساس این فیلم، چند روز پیش از نشست آسه‌آن، سطح تهدید جدی در مانیل به علت تهدیدات منتسب به تروریست‌های داعش افزایش یافته بود و داعش با انتشار ویدیوهایی از مهاجمانش خواسته بود منتظر بمانند و حین سفر ترامپ به فیلیپین به او حمله کنند.

روسیه: سامانه های «اس ۶۰۰» و «اس ۷۰۰» هم داریم

ایرنا: رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که روسیه دارای سامانه پدافند موشکی اس۶۰۰ و اس۷۰۰ است و در صورت نیاز می تواند از آنها استفاده کند.

«ولادیمیر ژیرنوفسکی» افزود: روسیه سامانه های قوی تر از اس ۳۰۰ در اختیار دارد و حتی نمونه های بالاتر این سامانه را هم ساخته است. وی افزود: نگرانی اسرائیل و آمریکا از استقرار سامانه اس ۳۰۰ در سوریه به این دلیل است که این پدافند موشکی نشان می دهد روسیه بهترین نوع از پدافند موشکی در جهان را در اختیار دارد و سامانه های پدافند موشکی ما می توانند آسمان را به روی تمامی هواپیماهای جهان ببندند.

تظاهرات بودایی های افراطی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا

ایرنا: یکی از رهبران افراطی بودایی درمیانمار که به بن لادن این آئین معروف است، با رهبری تظاهراتی در پایتخت، ضمن حمایت از اقدامات ارتش علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، جامعه جهانی را به دلیل پیگیری قضایی فرماندهان نظامی این کشور مورد انتقاد شدید قرار داد.«ویراتو» از راهبان بودایی در میانمار که به عنوان یکی از رهبران افراط گرا و دارای عقاید ناسیونالیستی شدید شناخته شده، با فراخوان این راهپیمایی درجمع هوادارانش از اقدامات سرکوبگرانه ارتش علیه مسلمانان روهینگیا حمایت کرد.

نظر شما