شناسهٔ خبر: 28771511 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

هاآرتص: ارتش اسرائیل مشتاق جنگ با غزه نیست

یک رسانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد ارتش اسرائیل مشتاق جنگ علیه غزه نیست و تلاش‌های سیاسی را ترجیح می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، روزنامه هاآرتص در گزارش خود آورده است: ارتش اسرائیل تمایلی به ورود به چهارمین جنگ در غزه در طول ۱۰ سال ندارد و از بهره گیری از تلاش‌های سیاسی تا آخرین مرحله آن حمایت می‌کند.

این روزنامه مدعی شد که مسائل انسانی در غزه سبب خواهد شد که ارتش در هرگونه عملیات نظامی در برابر جامعه بین المللی دست بسته شود، بنابراین از تلاش برای حل و فصل مسئله (به طو مسالمت آمیز و بدون توسل به گزینه نظامی) حمایت می‌کند.

روزنامه هاآرتص نوشت: ارتش اسرائیل خواهان پرهیز از رویارویی تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی شده است که زمان تعیین شده برای پایان احداث دیواری است که با هدف خنثی سازی تونل زنی در زیر اراضی (اشغالی فلسطین) درحال ساخته شدن است.

از سوی دیگر، یوفال اشتاینتس وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: وقوع جنگ جدیدی در نوار غزه تنها به نفع ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان خواهد بود.

حماس: ملت فلسطین باکی از تهدیدات اشغالگران ندارد

در مقابل، جنبش حماس تاکید کرد: تهدید‌های اشغالگران اسرائیلی سبب ترس در مردم ما نخواهد شد و اراده آن‌ها را در هم نخواهد شکست، بلکه انگیزه بیشتری برای پیوستن به راهپیمایی بزرگ بازگشت و تداوم آن و به روز کردن ابزار‌های آن خواهد بود.

جنبش حماس تاکید کرد: اشغالگران باید به جای تهدید‌های پوچ و توخالی خود و بحران آفرینی بیشتر، محاصره ملت فلسطین را پایان دهند.

جنبش حماس همچنین از پایداری و جانفشانی ملت فلسطین و اصرار آن‌ها در مقابله با اشغالگران و به شکست کشاندن طرح‌ها و دسیسه هایش ستایش و قدردانی کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما