شناسهٔ خبر: 28770952 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

روی موج خبر

بررسی تعلیق نام ایران از لیست سیاه در نشست هفته جاری اف.‌ای.تی.اف؛ ایرنا|

صاحب‌خبر -

  بررسی تعلیق نام ایران از لیست سیاه در نشست هفته جاری اف.‌ای.تی.اف؛ ایرنا|

نشست گروه ویژه اقدام مالی اف.‌ای.تی.اف از روز یکشنبه آغاز و به مدت شش روز در پاریس برگزار می‌شود. مقام‌های بیش از ۲۰۰ کشور در این اجلاس حضور دارند. همچنین قرار است در این نشست درباره ایران و اینکه همچنان نامش خارج از لیست سیاه و «اقدامات مقابله‌ای» قرار می‌گیرد و تعلیق خواهد ماند یا خیر، تصمیم‌گیری شود. در آخرین نشست این نهاد مالی بین‌المللی به ایران فرصت داده شد تا اقدامات لازم برای اجرای مقررات و توصیه‌های این گروه را انجام دهد. در همین رابطه دولت برای اجرایی‌کردن چهار توصیه باقی‌مانده از ۴۱ مورد، لوایح چهارگانه‌ای را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد.این لوایح بعد از مدت‌ها بحث و بررسی در مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در نهایت در مجلس تصویب شد.

  لوایح چهارگانه اف.‌ای.تی.اف مبتنی بر بانکداری استاندارد است؛ایلنا|

معاونت حقوقی رییس‌جمهور تاکید کرد: لوایح چهارگانه مبتنی بر یک بانک‌داری صحیح‌العمل و استاندارد است که از نظر من با آنچه در نظام حقوقی و مالی مطلوب ما مدنظر است، مغایرتی ندارد تا بتوان گفت خیانتی صورت گرفته است. لعیا جنیدی درباره تصویب لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) که عده‌ای عنوان می‌کنند با تصویب این لایحه به کشور خیانت شده است، گفت: تمامی لوایح چهارگانه که CFT یکی از آنهاست همگی درباره یک بانکداری مرسوم بین‌المللی و استانداردهایی است که این بانکداری باید داشته باشد.

   ایران هدف ناتوی عربی است؛ برنا|‌

سفیر روسیه در لبنان با اشاره به اینکه ناتوی عربی با توصیف کردن ایران به حامی تروریسم این کشور را هدف قرار داده است افزود: روسیه این مساله را نمی‌پذیرد. الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان با حضور در برنامه حوار الساعه که شبکه المیادین آن را پخش می‌کند در رابطه با طرح موسوم به ناتوی عربی گفت: هنوز زود است که در این رابطه موضع بگیریم زیرا شکل نهایی این ائتلاف غیر واضح است. وی افزود: اعلام شده است که ایران هدف ناتوی عربی است و ایران را به حامی تروریسم توصیف کرده‌اند که روسیه این مساله را نمی‌پذیرد. سفیر مسکو در بیروت در پایان گفت: هر ائتلافی که علیه محور مقاومت باشد آینده‌ای ندارد.

  استیضاح وزرا راهکار حل مشکلات کشور نیست؛ تسنیم|

عبدالله رضیان، نماینده قائمشهر و سواد کوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس توافق مجلس و دولت قرار است لیست وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور برای تصدی وزارت کار و اقتصاد به همراه چند وزیر دیگر هفته آینده به مجلس ارایه شود، گفت: هنوز وزرای پیشنهادی دولت برای ترمیم کابینه رسمی و علنی نیست و بهتر است از پیش داوری و قضاوت در مورد این لیست پرهیز کنیم. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به موج استیضاحی که در دو ماه اخیر در مجلس به جریان افتاده بود، اضافه کرد: استیضاح‌ها و برکناری یک وزیر چاره ساز نیست. مشکلات و ایرادات اقتصاد کشور مشخص است و نمی‌توان با استیضاح وزرای دولت بر این مشکلات غلبه کرد. چرا که طرح استیضاح‌های پیاپی سبب بی‌اعتمادی مردم به مسوولان می‌شود.

  تحریم‌های امریکا تاثیری بر روابط تجاری تهران و اسلام‌آباد ندارد؛ ایلنا|

 ظفر بختاوری رییس اتاق بازرگانی پاکستان تأکید کرد که «تحریم‌های امریکا علیه ایران تاثیرات منفی بر روابط تجاری بین تهران و اسلام‌آباد نخواهد داشت». بختاوری با بیان اینکه نگرانی درباره تحریم‌های امریکا جایز نیست، خاطرنشان کرد که «اتاق بازرگانی پاکستان در حال بررسی راه‌های تقویت و افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران است».  وی خواستار «ایجاد تسهیلاتی برای تجار پاکستانی و برنامه‌ریزی برای توافق درباره تجارت آزاد با هدف مستحکم‌تر کردن روابط بین دو کشور» شد و عنوان کرد که «دولت پاکستان باید حجم مبادلات تجاری با ایران را به منظور دستیابی به راه‌حل‌هایی برای مشکلات کنونی افزایش دهد».

  دو سال‌ونیم حبس؛ مجازات ورود غیرقانونی به عراق؛ ایلنا|

سخنگوی ستاد اربعین با بیان اینکه هماهنگی لازم بین سفارت عراق و پلیس ایران در خصوص ویزاهای جعلی وجود دارد، گفت: اگر فردی به صورت قاچاق یا با ویزای جعلی وارد کشور عراق شود، در صورت دستگیری مجازات دو سال تا دو سال و نیم حبس در انتظار وی خواهد بود. شهریار حیدری با اشاره به فعالیت کمیته امنیتی و انتظامی و کمیته اطلاعاتی در ستاد اربعین گفت: هر آنچه که از جعل روادید، ویزا و... وجود دارد، در دستور کار این دو کمیته است و یکی از دلایل جلب افرادی که اقدام به جعل ویزا و روادید کرده‌اند نیز همکاری خوب بین این دو کمیته است.

  استمرار بازدیدهای کمیته هسته‌ای مجلس از تاسیسات هسته‌ای؛ میزان|

 رییس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: تا زمانی که برجام استمرار دارد و جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج نشده است کار ارزیابی از سایت‌های هسته‌ای را در دستور کار خواهیم داشت. مجتبی ذوالنوری با اشاره به گزارش‌های این کمیسیون درباره برجام افزود: در حال حاضر گزارش پنجم و ششم درباره روند اجرای برجام تهیه و به هیات رییسه مجلس ارسال شده است و منتظریم این گزارش در صحن قرائت شود همچنین مجددا کمیسیون گزارش‌هایی شش ماهه بعدی خود را درباره روند اجرای برجام تهیه می‌کند.

 

نظر شما