شناسهٔ خبر: 28769918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

20 شهید در حملات وحشیانه سعودی به الحدیده

هواپیماهای جنگی عربستان سعودی روز گذشته با بمباران بخش‌هایی از شهر الحدیده دست‌کم 20 شهروند یمنی را به شهادت رساندند‌. این درحالی است که روز قبل نیز هواپیماهای سعودی با حمله به یک بیمارستان تعدادی را مجروح و شهید کرده بودند‌.

صاحب‌خبر -

در این حمله به تاسیسات بهداشتی و مراکز هلالاحمر یمن نیز آسیب وارد شد. ارتش و کمیتههای مردمی یمن روز گذشته اعلام کردند در پاسخ به حملات سعودیها موفق شدهاند یک موشک بالستیک
بدر یک را به مواضع عربستان در شهر مرزی ظهران عسیر شلیک کنند. نیروهای یمنی همچنین موفق شدند تلاش مزدوران سعودی برای یورش به مواضع آنها در نجران را ناکام بگذارند.

به دنبال اخباری مبنی بر تمایل امارات متحده به تجزیه یمن، یک بار دیگر مقامات انصارا... یمن هشدار دادند اجازه نخواهند داد حتی یک وجب از خاک یمن تجزیه شود.

محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در پنجاه و پنجمین سالروز انقلاب 14 اکتبر اعلام کرد عمق راهبردی این انقلاب صنعا بود و مردم یمن همچنان در مقابله با اشغالگران مصمم هستند.

14 اکتبر 55 سال پیش (1963) ملت یمن موفق شد جنوب این کشور را از اشغال انگلیس خارج کند و تمام حکومتهای جنوب یمن را تحت یک دولت واحد درآورد.

براساس گزارش شبکه المسیره، الحوثی در ادامه سخنان خود گفت: طرح آمریکایی - اسرائیلی براساس توطئههایی است که ممکن است چند سال دیگر ادامه داشته باشد و هر ملتی ادامه انقلاب خود را کنار بگذارد، قدرت و استقلال خود را نیز از دست خواهد داد و به استعمار تن خواهد داد. اشغالگران اماراتی و سعودی تلاش میکنند زیرساختها و اقتصاد یمن را تخریب کنند، ثبات ریال را بر هم بزنند و گرانی را میان مردم افزایش دهند، اگر واقعا در ادعاهای خود مبنی بر بهبود وضعیت صادق بودند میتوانستند این کار را انجام دهند. الحوثی ادامه داد یمن از وجبی از خاک خود که تحت اشغال قرار دارد، نمیگذرد و مسؤولیت آزاد کردن این اراضی به‌‌عهده تمام یمنیها در جنوب، شرق و غرب است.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز به همین مناسبت سخنرانی کرد و بر ادامه مبارزه مردم یمن تا استقلال کامل کشورشان تاکید کرد.

نظر شما