شناسهٔ خبر: 28767877 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رقابت تنگاتنگ ایران و کره‌جنوبی برای کسب مقام دومی بازیهای پاراآسیایی

صاحب‌خبر -
 

کاروان پاراآسیایی کشورمان پس از آنکه از رتبه پنجم با جهشی غافلگیرکننده خود را به رتبه سوم رساند، ظاهراً قصد ندارد به همین رتبه هم اکتفا کند و در پی تصاحب رتبه دوم جدول است. ورزشکاران و تیمهای ورزشی کشورمان، هر روز بهتر از روز گذشته در رقابت‌های پاراآسیایی جاکارتای اندونزی به میدان می‌روند تا ثابت کنند انتخاب عنوان «خودباوری و امید» به واقع برازنده این کاروان با اراده است.

طی روزهای پنجشنبه و جمعه‌ ورزشکاران کشورمان در بسیاری از رشته‌ها و مواد مختلف بعضاًً توانستند هر سه سکو یا دو سکو را به خود اختصاص دهند و مدال‌های طلا و حتی بعضی از مدال‌های نقره ملی‌پوشان با رکوردشکنی توأم می‌شد.

در این میان امّا کارستان شطرنجبازان، طعم دیگری داشت. ورزشی که برای اولین‌بار به مسابقات پاراآسیایی اعزام شده بود ‌ شگفتی‌آفرینی کرد و با ۱۴ مدال شامل ۴ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۴ مدال برنز مسابقات را به پایان برد تا از معدود رشته‌هایی باشد که در یک قسمت، رتبه‌های اول و دوم و سوم را بین ایرانیان تقسیم می‌کند و لحظه‌ به اهتزاز درآمدن سه پرچم کشورمان واقعاً دیدنی و غرورانگیز بود و از جمله ماندگارترین و نادرترین صحنه‌های رقابتها نام گرفت.

شاهین ایزدیار هم پس از کسب ۵ مدال در شنا، در ۴۰۰ متر به مدال نقره بسنده کرد امّا اجازه نداد تا طلای ۱۰۰ متر به حریفی دیگر برسد و ششمین مدال طلای خود را هم در این ماده بدست آورد تا عنوان برترین ورزشکار بازیهای پاراآسیایی را نیز به خود اختصاص دهد.‌ در حالیکه والیبال نشسته مثل دوره‌های گذشته، با اقتدار قهرمان شد و بسکتبال با ویلچر با شکست کره‌جنوبی قهرمان دوره گذشته رقابتها، به فینال سومین دوره‌ بازیهای پاراآسیایی جاکارتای اندونزی راه پیدا کرد. سیامند رحمان هم که مثل همیشه با اقتدار تام و رکوردشکنی مجدد در حالیکه با نفر دوم ۴۷ کیلو فاصله داشت، قهرمان شد در حالیکه نفر دوم هم پورمیرزایی قهرمانی دیگر از کشورمان بود.

گلبال مردان قهرمان شد و بانوان هم به مدال برنز، بسنده کردند و هر لحظه فاصله کاروان ایران با کره‌ای‌ها در جدول کمتر و کمتر می‌شد و حتی به یک مدال طلا می‌رسید در حالیکه فاصله مدالهای نقره و برنز دو تیم هم یکی دو مدال بیشتر نبود.

«خودباوری و امید» صفتهایی که به کاروان ایران داده شد، آنچنان در وجود تک‌تک ورزشکاران رسوخ کرده که حالا نه تنها به حفظ جایگاه چهارمی که هدف اول آنها بود توجهی ندارند بلکه جایگاه سومی هم که هدف دوم آنها بود، این کاروان با عزم و اراده را راضی نمی‌کند و همچنان می‌کوشند و به رتبه دوم جدول هجوم می‌برند تا آن را مانند سومی، تصاحب کنند. باید اذعان کرد که عملکرد ورزشکاران پاراآسیایی کشورمان و نتیجه‌گیری‌های فوق‌العاده آنان، مصداق زنده «خواستن، توانستن» است.

مدال طلای دارابیان در پرتاب دیسک بانوان

نماینده دوومیدانی ایران موفق به کسب مدال طلا در پرتاب دیسک بانوان شد.در ادامه رقابت های دوومیدانی در ماده پرتاب دیسک بانوان کلاس F51، F52و F53الناز دارابیان با با ثبت رکورد ۱۰ متر و ۷۱ سانتی متر موفق به کسب مدال طلا شد.دارابیان علاوه بر کسب مدال طلا، موفق به ثبت رکورد جدیدی در بازیهای پاراآسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا به نام خود شد.

پیمان نصیری برنده طلای ۱۵۰۰ متر شد

دونده ۱۵۰۰ متر کشورمان توانست گردن آویز طلای این رشته در کلاس T20 بازیهای پاراآسیایی را به دست آورد.پیمان نصیری قهرمان کشورمان در فینال مسابقات ۱۵۰۰ متر کلاس T20در کنار ۸ دونده دیگر به میدان رفت و در پایان مسابقه با به جا گذاشتن حد نصاب ۰۴:۰۷:۱۰ دقیقه اول شد و به مدال طلا رسید.همچنین امین عبدل پور به نشان برنز ماده ۱۵۰۰ متر مردان

دست یافت.

صلحی‌پور و طلای وزنه‌برداری با رکورد‌شکنی

سیدحامد صلحی پور، نماینده ۹۷ کیلوگرم کشورمان در رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، با شکستن رکورد آسیا به نشان طلا دست یافت.صلحی پور با مهار وزنه‌های ۲۲۲، ۲۲۵ کیلوگرم به عنوان قهرمانی دست یافت و با ثبت ۲۳۴ کیلوگرم در حرکت سوم خود رکورد آسیا و رقابت های پاراآسیایی را یک کیلوگرم ارتقا داد.مدال های نقره و برنز هم به ورزشکارانی از امارات و عراق رسید.

الوان‌پور طلایی شد پاپی و خالوندی نقره ای و برنزی

سه نماینده ایران، در پرتاب نیزه و کلاسهای ادغامی F56ر۵۷صاحب مدال شدند.محمد الوان پور به دلیل ادغام کلاس ها، با رکورد کمتر، ۳۹ر۲۲ قهرمان شد و رکورد آسیا رو شکست.امان اله پاپی ضمن شکستن رکورد جهان و آسیا، با رکورد ۴۸ر۶۰ در جایگاه دوم ایستاد و محمدخالوندی با ۴۸ر۰۱ سوم شد.

محمدیان با رکوردشکنی به طلای پرتاب وزنه رسید

پرتابگروزنه کشورمان موفق به کسب مدال طلای رقابت‌های پرتاب وزنه مردان بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ شد.در ادامه رقابتهای دوومیدانی بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۸، سجاد محمدیان نماینده کشورمان در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F46ر۶۱ر۶۳به مصاف حریفانش رفت که موفق به کسب مدال طلا شد.محمدیان در این ماده با ‌ثبت حد نصاب ۱۵ر۲۷ ضمن کسب مدال طلای این مسابقات رکورد آسیا و بازی های پاراآسیایی را هم بهبود بخشید.نمایندگان سریلانکا با ۱۳ر۲۱و ازبکستان با ۱۳ر۱۲ به نقره و برنز رسیدند.

قهرمانی‌ والیبال نشسته با غلبه بر چین

در پنجمین روز از رقابت های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران، با غلبه بر چین قهرمان شد.ملی پوشان والیبال نشسته کشورمان ، در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر صفر، و در سه ست پیاپی با نتایج ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۵ به پیروزی دست یافتندتا باز هم قهرمانی های گذشته را تکرار کندد.

حامد امیری یک‌ طلایی دیگر در پرتاب وزنه

پرتابگران وزنه کشورمان موفق به کسب مدالهای طلا و نقره رقابت‌های پرتاب وزنه مردان بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ شدند. نمایندگان کشورمان در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F54ر۵۵به مصاف حریفانشان رفتند که موفق به کسب مدال های طلا و نقره شدند.حامد امیری در این ماده با با ثبت حد نصاب ۱۱ر۳۲ ضمن کسب مدال طلای این مسابقات رکورد بازی های پاراآسیایی را هم بهبود بخشید.جلیل باقری دیگر نماینده کشورمان نیز با رکورد ۱۰ر۶۷ به مال نقره رسید. نماینده هند هم سوم شد.

طلا و نقره علیزاده و کاییدی

پرتابگران کشورمان در رشته پرتاب نیزه توانستند دو مدال خوش رنگ را به کاروان خودباوری و امید هدیه بدهند.در رشته پرتاب نیزه کلاس F33ر۳۴محسن کائیدی و مهدی علیزاده به رقابت با پرتابگرانی از کشورهای چین، اردن، عربستان‌ امارات، هند، قرقیزستان و قطر پرداختند که در نهایت دو مدال رنگارنگ برای‌مان رقم خورد.مهدی علیزاده با رکورد ۲۰ر۹۶ توانست به مدال طلای این رقابت ها دست یابد. همچنین محسن کائیدی با ۳۱ر۷۲ در رتبه دوم قرار گرفت. این موضوع به علت ادغام دو کلاس رقم خورد و علیزاده با رکورد کمتر، به مدال طلا رسید. پرتابگر چینی نیز به مدال برنز دست یافت.

تیم میکس ریکرو طلایی شد کامپوندی‌ها نقره ای

تیم میکس ریکرو ایران در فینال رقابت های تیراندازی باکمان با شکست ژاپن به عنوان قهرمانی دست یافت.تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب غلامرضا رحیمی و زهرا نعمتی در فینال رقابت های تیراندازی باکمان مقابل تیم ژاپن قرار گرفت و با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شد و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

تیم میکس کامپوند ایران در فینال رقابت های تیراندازی باکمان با شکست مقابل چین به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب هادی نوری و راضیه شیرمحمدی در فینال رقابت های تیراندازی باکمان مقابل تیم چین قرار گرفت و با نتیجه ۱۴۹ بر ۱۴۲ شکست خورد و عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

آرزو رحیمی‌ و طلایی دیگر

نماینده پرتاب وزنه بانوان کشورمان مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی را به ارمغان آورد.در رقابت‌های دوومیدانی بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ آرزو رحیمی نماینده کشورمان در ماده پرتاب وزنه کلاس F32با پرتابی به میزان ۴ر۲۷ مدال طلا را برای کاروان خودباوری و امید به ارمغان آورد.

رکورد‌شکنی دوباره سیامند و طلا و نقره ایران

نمایندگان دسته ۱۰۷+ کیلوگرم پاراوزنه برداری کشورمان موفق به کسب مدال های طلا و نقره‌‌ بازی های پارآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی شدند.در ادامه رقابت های پاراوزنه برداری بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸‌ سیامند رحمان و منصور پورمیرزایی نمایندگان دسته ۱۰۷‌+ کیلوگرم کشورمان به مصاف ۴ وزنه بردار از کشورهای عراق، قرقیزستان، عربستان و ژاپن رفتند و موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره این دسته شدند.سیامند رحمان در نخستین حرکت وزنه ۲۷۳ کیلوگرمی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه ۲۹۳ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی های پاراآسیایی را که در اختیار خودش بود بشکند. سیامند برای سومین حرکت وزنه ۲۹۵ را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازیهای پاراآسیایی را ارتقا داد.منصور پورمیرزایی دیگر نماینده کشورمان در این دسته به ترتیب موفق به مهار وزنه‌های ۲۳۸‌ ۲۴۱ و ۲۴۸ کیلوگرمی شد تا مدال نقره این دسته هم به ایران برسد.وزنه بردار عراقی با مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی مدال برنز را از آن خود کرد.تیم

۱۰ نفره پاراوزنه برداری کشورمان موفق به کسب ۴ مدال طلا (صلحی‌پور، جعفری، رستمی و رحمان)،

۴ نقره (یوسفی، مرادی، غریب شی و پورمیرزایی) و ۲ برنز (محمدی و رضی) شد.

گلبال هم طلایی شد

تیم ملی گلبال ایران با غلبه بر چین در دیدار نهایی، صاحب عنوان قهرمانی و مدال طلای این رشته در سومین دوره بازیهای پاراآسیایی شد.به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اندونزی، ملی پوشان گلبالیست کشور مان در مصاف با حریف قدر چینی با نتیجه ۸ بر ۳ به پیروزی رسیده و مقام قهرمانی بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را به نام خود ثبت کردند.در حالی که سالن برگزاری این مسابقات مملو از تماشاگران چینی بود، گلبالیست های کشورمان با دفاع جانانه از دروازه ایران ۸ گل به ثمر رساندند.

ایزدیار ششمین طلا را هم دشت کرد

طلایی‌ترین عضو کاروان خودباوری و امید صاحب ششمین طلای خود در هفتمین رقابتش شد.به گزارش خبرنگار ایسنا از جاکارتا‌ شاهین ایزدیار در رشته شنا و در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس S۱۰ در کنار شناگرانی از کشورهای هند‌ قزاقستان و اندونزی به آب پرید.او که در خط طلایی ۵ قرار گرفته بود‌ توانست با رکورد یک دقیقه و ۹ ثانیه و ۲۳ صدم ثانیه به ششمین قهرمانی خود برسد.

کردستانی طلایی شد

در رقابت های دوومیدانی در ماده پرتاب وزنه بانوان کلاس F۵۶ر۵۷ عشرت کردستانی موفق به کسب مدال طلا شد.وی در این ماده وزنه را ‌۹ متر و ۳۹ سانتی متر پرتاب کرد. کردستانی با این رکورد علاوه بر کسب مدال طلا، موفق شد رکورد قهرمانی آسیا را هم از آن خود

کند.

مدال های نقره و برنز صدقی و حدیدی در پرتاب وزنه بانوان

نمایندگان ایران در ماده پرتاب وزنه موفق به کسب دو مدال نقره و برنز شدند.در ادامه رقابت های دوومیدانی، در پرتاب وزنه بانوان کلاس F54، مرضیه صدقی نماینده کشورمان موفق به کسب مدال نقره مسابقات شد.وی در این رقابت موفق به ثبت رکورد ‌۶ متر و ۳۰ سانتی متر شد تا پس از ورزشکار چینی به مدال نقره برسد.مدال برنز این ماده نیز به شهلا حدیدی از کشورمان رسید که وزنه خود را ‌۵ متر و ۸۵ سانتی متر پرتاب کرد.

مدال نقره مرادی در پرتاب وزنه بانوان

فرشته مرادی مدال نقره مسابقات پرتاب وزنه بانوان ماده F34را از آن خود کرد.در ادامه رقابت های دوومیدانی ، در ماده پرتاب وزنه بانوان ماده F34، فرشته مرادی با ثبت رکورد ‌۶ متر و ‌۸ سانتی متر به مدال نقره دست یافت.در این ماده ورزشکار چینی به مدال طلا رسید و نماینده کویت نیز مدال برنز را از آن خود کرد.

مدال‌های نقره و برنز سیدی و حردانی

در پایان رقابت های پرتاب نیزه مردان مدال نقره و برنز پرتاب نیز مردان کلاس F37ر۳۸به ورزشکاران ایرانی رسید.در ادامه این رقابت‌ها‌، در ماده پرتاب نیزه مردان کلاس F37ر۳۸هرمز سیدی با ثبت رکورد ۴۸ متر و ۲۸ سانتی متر به مدال نقره دست یافت.پس از سیدی ، جواد حردانی دیگر نماینده ایران با پرتابی به میزان ۴۵ متر و ۶۱ سانتی متر به مدال برنز دست یافت.در این ماده ورزشکار پاکستانی با ثبت رکورد ۴۸ متر و ۸۳ سانتی متر توانست به مدال طلا دست یابد.

براساس نتایج رقابت‌ها تا شب گذشته چین‌، کره‌جنوبی و ایران در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

نظر شما