شناسهٔ خبر: 28766351 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۱۱ | لینک خبر

معمای پیچیده استوکس؛ او به ایران بازنمی گردد؟!

امیر دریکوند / مرکز خبر ورزش 11

اختصاصی | شایعه های عجیبی که این روزها در ارتباط با آنتونی استوکس و عدم حضورش در باشگاه تراکتورسازی به گوش می رسد نگران کننده است.

صاحب‌خبر -

ورزش 11 - آنتونی استوکس بدون شک بهترین بازیکن خارجی باشگاه تراکتورسازی تبریز پس از ادینیو است، عمدتا در هر یک دهه باشگاه های ایرانی تنها شانس داشتن یک بازیکن با کیفیت خارجی را دارند که این بار با انتخاب دقیق مدیران تی تی ها، این بار هیولای ایرلندی مشهور در اروپا، سهمشان شده است تا بواسطه هوش بالای وی بتوانند پیروزی های ارزشمندی را کسب کنند.

 

از آغاز هفته جاری شایعه های ضد و نقیضی مبنی بر عدم بازگشت استوکس به ایران مطرح شد که خیلی جدی به نظر نمی رسید، با عبور از روزهای ابتدایی هفته، این شایعه گسترده تر شد تا رفته رفته هواداران تراکتورسازی از بابت این ماجرا نگران شوند، چرا که به صورت سازمان یافته این صحبت ها در حال مطرح شدن بود و تکذیبیه ای رسمی از سوی باشگاه منتشر نشده بود.

آنتونی استوکس
آنتونی استوکس

 

 

در بدترین شرایط ممکن بی شک آنتونی استوکس تا پایان فصل در تبریز باقی خواهد ماند، اما چرا در پیدایش ستاره های خارجی با کیفیت چنین شایعه هایی مطرح می شود و با دست خودی ها او را از فوتبال ایران خارج می کنند؟! این ماجرا نه تنها برای استوکس، بلکه برای دیگر خارجی های با کیفیتی همچون مامه تیام، نیلسون کوریا، ایمون زاید، بشار رسن و کرار جسام نیز در جریان بوده است! پس این ماجرا نمی تواند اتفاقی باشد.

 

می توان چندین و چند فرضیه را بررسی کرد که محتمل ترین آن، ورود همان آقایان دلال محترم به عرصه ترانسفر کردن بازیکنان به لیگ های حوزه خلیج فارس باشد، افرادی که با پیشنهاد های وسوسه انگیز یک شبه به دل باشگاه ها رخنه می کنند تا ستاره هایشان را هوایی کرده و برای چند صد میلیون تومان اضافی زیرپای بازیکنان بنشینند و آنها را دعوت به حضور در باشگاهی دیگر کنند.

آنتونی استوکس
آنتونی استوکس

 

استوکس چرا نباید دیگر به ایران بازگردد؟ دستمزد او رقم ناچیزی نیست، از سویی دیگر محبوبیت و ارزش بالایی هم در سکو های یادگار امام دارد و کادر فنی نیز حمایت کامل را از او داشته و دارد! همچنین درخشش های او باعث شده که از غرب آسیا آوازه روزهای خوبش به دل اروپا برود و رسانه های انگلیسی به تمجید از این هیولای ایرلندی بپردازند.

 

متاسفانه اوضاع در فوتبال ایران به ترتیبی است که باشگاه ها مدیریت مستقیمی بر مسیر بازیکنان ندارند و هر فرد غیر مسئولی می تواند برای بازیکنان خارجی خط و مشی تعیین کند! هواداران تراکتورسازی به درستی نگران آینده ستاره خود هستند، چرا که آنها تجربه خروج دیگر ستارگان خارجی را از فوتبال ایران به شکلی کاملا گنگ و نگران کننده را الگوی خود قرار داده اند، جالب تر از همه اینجاست که در چنین مواقعی فقط باید انتظار کشید و هیچ راه مقابله ای برای پایان دادن به چنین اوضاعی وجود ندارد!

سایت ورزش 11، بصورت کاملا خصوصی فعالیت می کند و هیچگونه وابستگی به ارگان و یا سازمان دولتی ندارد، جهت حمایت از این سایت مردمی، ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید.

نظر شما