شناسهٔ خبر: 28765619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

برگزاری چهارمین سالگرد شهادت دانشجوی شهید «حسن حزباوی» در اهواز

در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد رزمنده دلیر اسلام دانشجوی شهید «حسن حزباوی»، از شهدای مدافع حرم خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

چهارمین سالگرد شهادت دانشجوی شهید«حسن حزباوی» در اهواز برگزار می شودبه گزارش دفاع پرس از اهواز، در آستانه اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع) مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد رزمنده دلیر اسلام دانشجوی شهید «حسن حزباوی»، از شهدای مدافع حرم خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

این مراسم معنوی روز چهار‌شنبه (25 مهر ماه 1397) همزمان با هفتم صفر المظفر سال 1440 هجری قمری از ساعت 20 برگزار می‌شود و مردم شهرهای مختلف خوزستان به ویژه اهالی اهواز و کوت عبدالله به مقام شامخ  شهید«حسن حزباوی» ادای احترام می‌کنند.

در این مراسم که با حضور خانواده معظم شهدا، همرزمان شهید، جوانان و اقشار مختلف مردم شهید پرور در کنار مزارش واقع در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام «امیر میرعلایی»، از روحانیون و خطبای خوزستانی به سخنرانی می‌پردازد و سید«علی موسوی» نیز مدیحه سرایی و نوحه خوانی می‌کنند.

 دانشجوی شهید«حسن حزباوی» فرزند حجت‌الاسلام و المسلمین«فالح حزباوی» از جوانان اهل شهر کوت عبدالله شهرستان کارون است که در تاریخ 22 آذر ماه سال 1361 در اهواز دیده به جهان گشود.

این جوان برومند خوزستانی پس از هجوم تکفیری‌ها به سوریه برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه خاتون(س) به این کشور اعزام شد و به صف رزمندگان جبهه مقاومت پیوست.

سرانجام این دانشجوی خوزستانی در روز سه شنبه چهارم آذر ماه سال 1393 هجری خورشیدی در نبرد با دشمنان اسلام به فیض عظیم شهادت نائل آمد و عند ربهم یرزقون شد.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم در صبح روز یکشنبه نهم آذر ماه سال 1393 با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان و نوجوانان خوزستانی از حسینیه ثارالله اهواز تا چهار راه سلمان فارسی (نادری) تشییع شد.

پس از برگزاری باشکوه مراسم تشییع، پیکر مطهر شهید حسن حزباوی به بهشت آباد اهواز منتقل شد و در قطعه 2 گلزار شهدا و در پایین مزار شهید سید«مهدی موسوی»، نخستین شهید مدافع حرم خوزستان آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما