شناسهٔ خبر: 28764006 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عوامل سریال «سرباز» راهی کربلا شدند

تهیه‌کننده مجموعه «سرباز» خبر از راهی شدن عوامل به کشور عراق برای ضبط قسمت‌هایی از این مجموعه را داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده، در ارتباط با روند تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «سرباز» گفت: برای ادامه ضبط این مجموعه که مرداد ماه در محله ستارخان تهران کلید خورده، به همراه عوامل راهی کشور عراق و کربلا می‌شویم.

وی ادامه داد: بخشی از مجموعه در تهران و شصت درصد کار بیرون از تهران ضبط می‌شود. طبق فیلم‌نامه قسمت‌هایی از این مجموعه در کشور عراق و مراسم اربعین می‌گذرد که کاراکتر اصلی ما آرش مجیدی مسیرش به آنجا ختم می‌شود، به همین دلیل با عوامل راهی کربلا شدیم و بیست روزی نیز در این کشور ضبط داریم و سپس به تهران بازمی‌گردیم.

شفیعی در مورد محتوای این مجموعه گفت: «سرباز» آن‌چنان‌که از عنوانش تلقی می‌شود در مورد سربازی است. اما این به مفهوم آن نیست که ما قرار است فقط به موضوع سربازی بپردازیم بلکه موضوع خدمت‌رسانی و ایثار در خدمت سربازی هم از همین عنوان نشأت می‌گیرد. سعی داریم مفهوم خدمت‌رسانی به هم نوع و اساساً گذشت برای یکدیگر را در گفتمان جامعه جاری کنیم. این روز‌ها مفهوم گذشت برای یکدیگر در زندگی روزمره مردم رو به فراموشی است به همین دلیل «سرباز» سعی دارد این مفهوم را مجدداً احیا کند تا مردم به این مهم توجه ویژه‌تری داشته باشند.

«سرباز» به کارگردانی هادی مقدم دوست، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نگارش حمید نعمت‌الله و هادی مقدم دوست در حال تولید است.

این سریال حکایت سرباز وظیفه‌ای به نام «یحیی» و همسرش «یلدا» و رفقای هم خدمتی‌اش است. در خلاصه داستان «سرباز» آمده است: در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع/ شب‌نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع.

«سرباز» در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، علی هاشمی، افسانه کمالی، فرحناز منافی ظاهر، جواد خواجوی، مهتاب ثروتی از بازیگران این مجموعه هستند.

سایر عوامل سریال «سرباز» عبارت‌اند از: دستیار کارگردان: سعید بیات، مدیر برنامه‌ریزی: وحید کاشی، مدیر تولید: حمید حاجی‌زاده، مدیر تصویربرداری: محسن فلاحی، صدابردار: علی عدالت دوست، طراح صحنه و لباس: بابک پناهی، طراح گریم: مرتضی کهزادی، مدیر تدارکات: محمد علی‌محمدی، منشی صحنه: رضا بقایی، عکاس: حسن هندی، مشاور رسانه‌ای: نیکان نصاریان، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری وصف صبا.

نظر شما