شناسهٔ خبر: 28763528 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنرانی شیخ زکزاکی درباره یاری کردن امام حسین(ع) +فیلم

شیعیان با نژادها و قومیت‌های مختلف بهترین مبلغان قیام عاشورای امام حسین علیه السلام هستند.

صاحب‌خبر -

سخنرانی شیخ زاکزاکی درباره یاری کردن امام حسین+ فیلم با زیرنویس فارسیبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تشریح فلسفه حب امام حسین علیه السلام و وحدت و اشتراک بی‌نظیر شیعیان در این موضوع، باید به شجاعت مبارزان به نام در سراسر دنیا اشاره کرد.

از جمله این مبارزان می‌توانبه افرادی نظیر «شیخ ابراهیم زکزاکی» و اشخاصی از این دست اشاره کرد که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد.

شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی در سال 1953 در شهر زاریا در شمال شرقی نیجریه به دنیا آمد و آن روزها مذهب او مالکی بود. پس از دومین دیدار شیخ زکزاکی با امام خمینی «ره»  در ایران، درست زمانی که دانشجوی رشته اقتصاد در دانشگاه زاریا بود، به عنوان معاون دبیرکل دانشجویان مسلمان آفریقا با امام خمینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام در این دیدار به شیخ زکزاکی یک جلد قرآن هدیه داد و به وی توصیه کرد که با مشورت گرفتن از آیات قرآن به هدایت مردم کشورش ادامه دهد و در نهایت پس از آن دیدار شیعه و شیفته مکتب تشیع شد.

با رهبری شیخ زکزاکی تعداد شیعیان کشور نیجریه چند برابر شد و در حال حاضر جزو یکی از کشورهایی است که بیشترین جمعیت شیعه را در خود جای داده و به کشوری شیعه نشین تبدیل شده است.

مبارزات شیخ زکزاکی سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسراییل و وهابی‌ها را از سال‌ها پیش به شدت وحشت انداخت و این وحشت در نهایت منجر به زندان افتادن او برای 9 بار متوالی شد. 3 پسر شیخ زکزاکی به نام‌های سید محمد، سیدحمید و سید احمد در جریان راهپیمایی روز قدس به شهادت رسیدند و تنها پسر باقی مانده از شیخ،« سید علی» نیز همراه مادرش (زینت ابراهیم همسر شیخ زکزکی) در جریان یورش به منزل پدرش به همراه  بیش از 300 نفر از شیعیان نیجریه‌ای به شهادت رسیدند.

شیعیان با نژادها و قومیت‌های مختلف بهترین مبلغان قیام عاشورای امام حسین علیه السلام هستند. در ادامه ویدئویی از شیخ زکزاکی درباره یاری کردن امام حسین علیه السلام با زیرنویس فارسی را مشاهده کنید.

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6699738/8796497?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما