شناسهٔ خبر: 28762364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان سمنان در مجلس:

رسانه ها پیش برنده رویکرد اعتدالی دولت باشند

سمنان - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد اعتدالی دولت تدبیر و امید به عنوان راهکار نجات بخش کشور باید از سوی رسانه ها در جامعه نهادینه سازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد همتی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان افزود: دیدگاه و فرهنگ اعتدالی که دولت تدبیر و امید مطرح کننده آن است می تواند نجات بخش کشور باشد و از سویی، تفکر بی منطق، غیرعلمی و تندروی ها به سود کشور نیست.
وی تاکید کرد: فرهنگی که دولت تدبیر و امید مطرح کننده آن است باید از سوی رسانه ها به خوبی حمایت شود زیرا این رویکرد مقبول قاطبه ملت و جامعه است و رسانه های نظام باید تقویت کننده آن باشند.
همتی با بیان اینکه در چارچوب رویکرد اعتدالی دولت تدبیر و امید می توان به توسعه دست یافت، اضافه کرد: اکنون رسانه های سازمان یافته و ارتزاق کننده از بیت المال در کشور بی رحمانه در حال تاختن به این فرهنگ اعتدالی دولت هستند.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی این رسانه ها دسته بندی هایی شده که برای کشور خطرناک است، این طور از سوی این رسانه ها به مردم القا می کنند که در کشور دو طیف لیبرالی و انقلابی وجود دارد که این دسته بندی برای کشور خطرناک است.
وی با بیان این که بیان این دست دیدگاه ها از رسانه های رسمی کشور حتی از رسانه ملی جای تعجب دارد، افزود: ابزارهای خنثی کردن این نگاه برای جلوگیری از پایمال شدن حقیقت، رسانه ها هستند، رسانه های رسمی باید حامی نگاه اعتدالی دولت باشند تا کشور از اختلافات نجات یابد.
همتی بیان کرد: در کشور باید از تندروی و کندروی ها جلوگیری شود و به خط اعتدال نزدیک شد، در این میان رسانه ها نقش مهم دارند زیرا رویکرد اعتدال کشور را به سرانجام می رساند.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: در استان سمنان مسوولان و نمایندگان مجلس برای حل مشکلات مردم همسو و همراه هستند و ایرنا استان سمنان باید این محوریت را بر عهده بگیرد.
همتی خاطرنشان کرد: علاوه بر وظایف عادی اطلاع رسانی، رسانه ها در کشور مسوولیت مضاعف به نام فرهنگسازی بر عهده دارند، این مساله به لطف فضای مجازی و ارتباطات مردم تا حدودی محقق شده است.
وی بیان کرد: گفت و گوهای مردم در فضای مجازی و ارتباطات در این قالب فضای ارتباطی را مثبت کرده و باعث بهترشدن تحلیل های مردم و روشن تر شدن فضا شده است.
همتی تاکید کرد: رسانه ها باید به این مساله کمک کنند و کشور را از سمت احساسی بودن به سمت منطقی و علمی شدن ببرند.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام سطوح و نهادهای حاکمیتی و قوا باید در مسیر منطق و دوری از تصمیم گیری بر اساس احساسات گام بردارند و رسانه ها در همین نطقه نقش مهمی دارند.
وی تاکید کرد: مجموعه خبرنگاران و فعالان رسانه ای در مسیری باشند که جامعه از احساسی گری که می تواند در تمام رده ها برای کشور در تصمیم گیری ها آسیب‌زا باشد فاصله بگیرد و مردم به سمت مطالعات و تحلیل های بیشتر در مسیر خردورزی سوق یابند.
وی یادآور شد: رسانه ها می توانند بیشترین نقش را در سوق دادن جامعه به سمت خردورزی باشند.

** با فناوری در حوزه رسانه ها نمی توان مبارزه کرد
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سده های گذشته در مباحث مختلفی با فناوری مقابله شد، افزود: تاریخ اثبات کرد رقابت با فناوری نتیجه نمی دهد.
همتی تاکید کرد: علم در طول تاریخ همیشه راه خود را رفته است و منتظر همراهی کسی نمی ماند، هر کس اصرار بر ایستادن مقابل علم داشته باشد، زیر چرخ های عظیم فناوری له می شود.
وی با اشاره به فعالیت رسانه ها در فضای مجازی، افزود: این رویکرد فضای مجازی به سرعت در حال توسعه است و راه این است که فرهنگ کشورمان را برای در امان ماندن از آسیب ها مصون سازی داخلی کنیم.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مصون سازی فرهنگی می تواند کشور را در حوزه فضای مجازی از آسیب های مختلف نجات دهد.
وی با اشاره به ضرورت نظارت بر فضای مجازی، تاکید کرد: نظارت ها باید نظارت های منطقی باشد، کما اینکه تصمیم هایی که در مورد محدودکردن فضای مجازی گرفته شد، نتیجه بخش نبود و استفاده از فیلترشکن ها را توسعه بخشید که مسایل حاشیه ای ایجاد کرد.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به همراه محمد همتی رئیس شورای اسلامی شهرستان سمنان ضمن حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) از این مجموعه بازدید کردند و در نشست خبری با خبرنگاران این مرکز حضور یافتند.
محمد جهانگیریان رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز در این بازدید اهداف و رسالت های خبرگزاری ایرنا و نیز برنامه های این خبرگزاری در استان را تشریح کرد.
6103/7408

نظر شما