شناسهٔ خبر: 28760334 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نعمتی:

سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت در شورای عالی اقتصادی مطرح نیست

سخنگوی هیئت رییسه مجلس، با بیان اینکه هیچ موضوعی مبنی بر سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت در شورای عالی اقتصادی قوای سه گانه مطرح نشده است، گفت: هرگونه افزایش قیمت و یا سهمیه بندی باید در تعامل بین دولت و مجلس مطرح شود.

صاحب‌خبر -

بهروز نعمتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر سهمیه بندی سوخت، گفت: فعال سازی مجدد کارت سوخت برای ساماندهی سوخت است و بحث سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت فعلا مطرح نیست.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بحث احیای کارت سوخت در ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات شورای عالی اقتصادی قوای سه گانه مطرح شده است، افزود: مقرر شده که ستاد پیشنهادی برای احیای کارت سوخت به شورای عالی اقتصادی قوای سه گانه ارائه دهد تا در این شورا برای احیای کارت سوخت جهت ساماندهی و جلوگیری از قاچاق سوخت تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید

 سهمیه بنزین بین ۶۰ تا ۱۰۰ لیتر است/نرخ دوم بیش از ۱۵۰۰ تومان است

• دولت به جای سهمیه بندی گلوگاه های قاچاق سوخت را ببندد

• سهمیه بندی بنزین به مصوبه مجلس نیاز دارد

• سهمیه بندی تاکتیکی برای کنترل مصرف سوخت

• چگونه سوخت سهمیه بندی می شود؟

• نرخ سوخت پلکانی می شود؟​

استفاده از کارت سوخت به معنای سهمیه بندی بنزین نیست

وی ادامه داد: استفاده از کارت سوخت به معنای سهمیه بندی بنزین نیست، بلکه به معنای اعمال سیستم نظارتی برای جلوگیری از قاچاق بوده که این اقدام اجتناب ناپذیر است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامهشر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیچ موضوعی مبنی بر سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت در شورای عالی اقتصادی قوای سه گانه مطرح نشده است، تصریح کرد: هرگونه افزایش قیمت و یا سهمیه بندی باید در تعامل بین دولت و مجلس مطرح شود و به مصوبه مجلس نیاز ندارد.

شایان ذکر است که سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی پیشتر به خانه ملت گفته بود که روزانه بیش از 6 میلیون لیتر قاچاق سوخت از کشور صورت می گیرد که عدد بزرگی است و پیشنهاد مجلس به وزارت نفت و مجموعه دولت این بوده که کارت سوخت روند خود را ادامه داده و حذف نشود./

پایان پیام

نظر شما