شناسهٔ خبر: 28760202 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان:

تعامل اولیا و مربیان موجب کاهش تعارض در شیوه‌های تربیتی می‌شود

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: مدرسه و خانواده دو نهاد مهم در تربیت دانش‌آموزان هستند و هم راستا نبودن شیوه‌های تربیتی، تأثیرات سوء در دانش‌آموزان خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به مناسبت روز اولیا و مربیان در مدرسه با تأکید بر تأثیر روابط مستمر والدین با مدرسه در اعتلا و پیشرفت دانش‌آموزان اظهار کرد: مدرسه به عنوان دومین مأمن فرزندان که روزانه حدود هشت ساعت از وقت بچه‌ها در این کانون سپری می‌شود، می‌تواند با همکاری، مشارکت و همفکری والدین و مسؤولان مدرسه در تأمین بهداشت روانی جوانان و نوجوانان تأثیرگذار باشد.

وی، مدرسه و خانواده را دو نهاد مهم در تربیت دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: هم راستا نبودن شیوه‌های تربیتی، تأثیرات سوء در دانش‌آموزان خواهد داشت و هم راستایی این دو نهاد در تربیت دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین ضرورت دارد برای شکوفایی استعدادها، این سرمایه‌های عظیم کشور تعامل تنگاتنگی بین مدرسه و والدین برقرار شود.

تاریخی با اشاره به حساسیت و ویژگی‌های منحصر به فرد کودکان و نوجوانان، آنان را در زمره جمعیت های آسیبت‌پذیر دانست و گفت: برای حفظ سلامت خود و فرزندان باید از یکسری از اصول پیروی نمایند و توجه داشته باشیم که انسان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و نمی‌توان یک نسخه واحد برای تربیت فرزندان ارائه داد.

وی افزود: این تفاوت در شیوه تربیتی موجب ایجاد تعارض در دانش‌آموزان می‌شود و مواجهه دانش‌آموزان با دوگانگی یا چندگانگی تربیتی بدترین اتفاق است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: مدرسه و خانه به تنهایی نمی‌توانند در اعتلای فکری و اخلاقی دانش‌آموزان تأثیرگذار باشند مگر آنکه به یک مرکز تربیتی و آموزشی با سیاست‌های همگام مبدل شوند و این امر با برگزاری و تعامل انجمن‌های اولیا و مربیان تحقق می یابد.

تاریخی تبادل نظر بین مربیان و والدین در خصوص آموزش و مسایل تربیتی بچه‌ها در راستای یکسو شدن روش‌های تربیتی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: انجمن اولیا و مربیان هیأت منتخبی شامل پدران، مادران، دانش‌آموزان و مربیان مدرسه هستند که اهداف مشترکی را مد نظر دارند و از هیچ تلاشی برای پیشبرد امور آموزش و پرورش دانش‌آموزان دریغ نمی‌نمایند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: دو نهاد خانه و خانواده زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهند که با ویژگی‌های بچه ها آشنا باشند بنابراین شناخت مسایل تربیتی نیازمند شناسایی ویژگی‌ها و خصوصیات دانش‌آموزان است و این امر نیز تعامل هر چه بیشتر والدین و مربیان ضروری می‌نماید.

انتهای پیام/

نظر شما