شناسهٔ خبر: 28758814 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

قاسمی: پیگیر آزادی دیپلمات بازداشتی هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: قطعا ایران با توجه به درخواست دولت سوریه وحضوری که در مبارزه با تروریسم داشته، در بازسازی آن کشور هم شرکت خواهد داشت؛ برنامه ما حضور بخش خصوصی است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز برگزار شد، درباره مشارکت جمهوری اسلامی ایران در بازسازی سوریه اظهار داشت: قطعا ایران با توجه به درخواست دولت سوریه و حضوری که در مبارزه با تروریسم داشته، در بازسازی آن کشور هم شرکت خواهد داشت و برنامه ما نیز حضور بخش خصوصی ایران در مرحله است.

وی افزود: امیدوارم شرایط برای آغاز کار فراهم شود و بخش خصوصی ایران در این حوزه هم برای کمک به سوریه نقش اساسی خودش را ایفا کند.

قاسمی در خصوص روابط میان ایران و عربستان نیز گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشور‌های همسایه حاشیه خلیج فارس، روشن است و در صورت فراهم شدن شرایط لازم، این سیاست‌های اصولی ایران شکل عملیاتی به خود می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کورمان تاکید کرد: همکاری کشور‌های منطقه می‌تواند در صلح ثبات و امنیت منطقه کمک کند.

وی در خصوص مساله حضور ایران در FATF دامه داد: قطعا پیوستن به این سازمان مزایایی زیادی را برای ایران به دنبال خواهد داشت و ما هم با در نظر داشتن قوانین داخلی خود، در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

قاسمی در خصوص سرنوشت دیپلمات بازداشت شده ایران در بلژیک (اسدالله اسدی) نیز اظهار داشت: در پی متهم شدن یکی از دیپلمات‌های ایران در اروپا توسط معاندین جمهوری اسلامی ایران، در این مقطع حساس که ایران و اتحادیه اروپا در پی خروج آمریکا از برجام با یکدیگر در حال گفتگو هستند، ما در تماس دائم با کشور‌های اروپایی برای حل این مساله هستیم و امیدوارم هر چه زودتر بی‌گناهی ایشان ثابت و آزاد شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران از هیچ کوششی در این پرونده دریغ نمی‌کند، اما گام‌های خود را به ریز نمی‌توانیم بیان کنیم و این یک کار اصولی در جهان است و برخی هم در داخل اقداماتی می‌کنند که متناسب با منافع ایران در این پرونده نیست.

ادامه دارد...

نظر شما