شناسهٔ خبر: 28758764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جلسه شورای فرهنگ عمومی هشترود؛

سرانه مطالعه در هشترود پایین‌تر از سطح کشور است

هشترود- فرماندار هشترود گفت: سرانه مطالعه در هشترود پایین‌تر از سطح کشور است و این قضیه پیگیری مسئولان فرهنگی را می‌طلبد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هشترود ادامه داد: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در منطقه باید بیشتر شود و مسئولان فرهنگی تلاششان را بیشتر کنند تا مردم با یار مهربان آشتی کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای توسعه هر کشور و منطقه است، ابراز داشت: توجه مسئولان به این امر خطیر ضروری است، اگر می‌خواهیم منطقه پیشرفت کند باید آگاهی مردم را در هر موضوعی بالاتر ببریم، چون مطالعه موضوعی کتاب باعث توسعه پایدار و متوازن است.

فرماندار هشترود عدم پیشرفت این شهرستان را نبود اعتماد بین مردم دانست و گفت: اعتماد لازمه پیشرفت هر منطقه است و باید مردم آن منطقه به محل زندگی خود اعتماد داشته باشد و این مشکل در موضوع اقتصاد کاملاً مشهود است.

امینیان از سرمایه‌گذاران در این شهرستان خواست که اگر در سرمایه‌گذاری با مشکلی در ادارات مواجه شدند، فرمانداری را در جریان قرار دهند تا هرچه سریع‌تر جهت حل مشکل اقدام شود.

فرهنگ مطالعه باید در جامعه نهادینه شود

امام‌جمعه هشترود نیز در این جلسه گفت: فرهنگ مطالعه باید در جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام علی رحیمی گفت: آگاهی و بصیرت در جامعه بامطالعه امکان‌پذیر است.

امام‌جمعه هشترود ادامه داد: فرهنگ کتاب‌خوانی را باید در جامعه ارتقا ببخشیم.

وی به مسئولان فرهنگی پیشنهاد کرد که در اماکنی که به‌نوعی با مردم سر  و کاردارند، مثل مراکز بهداشتی و خدمات‌دهی کتابخانه‌هایی دایر شود تا مردم بتوانند از کتاب‌های موجود استفاده کنند و به‌این‌ترتیب دیگران نیز به مطالعه تشویق می‌شوند.

نظر شما