شناسهٔ خبر: 28758484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران-ایرنا-آزادکاران ایران به 2 مدال نقره رسیدند،معاون رئیس جمهوری:هیچ راهی جز کاهش مصرف آب در کشور نداریم،دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی:همکاری ایران با اف.ای.تی.اف مثبت است،اشتون: ایران صددرصد به برجام عمل می‌کند،کاخ سفید:هشدار ترامپ به مجازات عربستان جدی است و ترامپ:کره شمالی دیگر با زبان تهدید با آمریکا صحبت نمی کندازمهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
تهران-«دیوید لوئیس» دبیر اجرایی گروه ویژه اقدام مالی (اف.ای.تی.اف) در پاسخ به این پرسش که «آیا خروج ایران از لیست سیاه اف.ای.تی.اف کمکی به این کشور برای حفظ رابطه با کشورهای دیگر می کند» گفت: بله البته. جدای از اینکه کشورهای مختلف چه موضعی در برابر تحریم های ایران می گیرند،نتیجه همکاری ایران با اف.ای.تی.اف مثبت است.

تهران-دبیر هیات دولت از اختصاص بیش از 27 میلیارد ریال به منظور جبران خسارات ناشی از زلزله به واحدهای مسکونی در خراسان شمالی خبر داد.

تهران-آزادکاران تیم کشتی جوانان ایران به 2 مدال نقره بازی های المپیک 2018 دست یافتند.

زاهدان-معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: هیچ راهی جز جلوگیری از اسراف و کم کردن مصرف آب در کشور نداریم.

همدان-معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: رسانه ها نقش تعیین کننده ای در توسعه گردشگری دارند و ایرنا به ‌عنوان رسانه مرجع کشور در مسیر اثرگذاری بیشتر در جامعه حرکت می‌کند.

تهران-رئیس کل سابق بانک مرکزی در نامه‌ای به 'عادل آذر' رئیس دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که حکم انفصال از خدمت وی و برخی کارکنان بانک مرکزی، ارتباطی با بازار ارز نداشته است.

تهران-هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست رییس جمهوری، منابع و مصارف برنامه حمایتی دولت از خانوارهای کم درآمد و نحوه تامین منابع موردنیاز و کیفیت بسته حمایتی و افراد و خانوارهایی که باید مورد حمایت قرار بگیرند را مورد بحث و بررسی قرار داد.

همدان-معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: توسعه نواحی صنعتی به ویژه در مناطق روستایی با هدف کمک به اقتصاد و معیشت ساکنان این مناطق در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.

تهران-نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست مشترک یکشنبه مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر کمیته ای مشترک برای ادامه کار سیدمحمدعلی افشانی شهردار تهران تشکیل شد.

اخبار خارجی
*********
دوحه-همزمان با ربوده شدن 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار ناراضی سعودی در ترکیه، رییس کمیته ملی حقوق بشر قطر هم از عربستان خواست سرنوشت چهار تبعه این کشور را که به دست دولت سعودی به صورت خودسرانه ربوده شده اند،مشخص کند.

پکن-نیروی زمینی دفاع از خود ژاپن و تفنگداران دریایی آمریکا رزمایش جنگی مشترک در جزیره 'تانه گاشیما' واقع در جنوب غرب ژاپن برگزار کردند.

تهران-کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی یکشنبه اعلام کرد: تا پایان هفته به طرف های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس با حماس مهلت خواهد داد.

تهران-دیده بان حقوق بشر سوریه بامداد دوشنبه اعلام کرد که با پایان مهلت روسیه و ترکیه به گروه های تروریستی برای خروج از مناطق حائل عاری از سلاح در ادلب، هیچ یک از عناصر تروریستی از این منطقه خارج نشدند.

تهران-دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درخصوص روابط او با رهبر کره شمالی گفت: کیم جونگ اون دیگر به زبان تهدید با آمریکا صحبت نمی کند.

الجزیره-«احمد ابوالغیظ» دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره در دیدار «غسان سلامه» نماینده سازمان ملل برای حل بحران لیبی به بررسی آخرین تحولات لیبی پرداخت و خواستار یافتن راه حلی ریشه ای و اساسی برای این بحران شد.

دوحه-'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان سعودی در تماس تلفنی با 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه درباره ربوده شدن 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار ناراضی این کشور در استانبول گفت وگو کرد.

لندن-مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکی از ویژگی های برجام را پایبندی کامل ایران به تعهداتش در این توافق عنوان کرد و گفت: در کمتر توافقی اعضاء به صورت صد درصد به تعهداتشان عمل می کنند. او همچنین خروج آمریکا از برجام را مایه تاسف خواند.

دوحه-ساعاتی بعد از بیانیه تهدیدآمیز دولت عربستان درباره مقابله به مثل درقبال تحریم های احتمالی آمریکا، مدیر شبکه العربیه هم آمریکا را به نفت 200 دلاری و نزدیک شدن عربستان به روسیه و ایران درصورت اعمال تحریم های آمریکا علیه عربستان تهدید کرد.

تهران-مشاور اقتصادی کاخ سفید در رابطه با پرونده ناپدیدشدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار عربستانی گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در هشدار خود به مجازات شدید ریاض، جدی است.

دمشق-'ابراهیم الجعفری' وزیر خارجه عراق گفت که ملت سوریه هزینه مبارزه با تروریسم را به نمایندگی از جهان داد و امیدواریم امنیت، ثبات و شکوفایی به این کشور بازگردد.

نیویورک-معاون وزیر خارجه آمریکا پس از بحرین راهی عراق می شود تا با مقامات جدید این کشور دیدار و گفت وگو کند.
شبک**1392

نظر شما