شناسهٔ خبر: 28756689 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت قصه گویان خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مرحله استانی بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی قصه گویی، روز دوشنبه در بجنورد، مرکز خراسان شمالی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی در آیین آغاز به کار این جشنواه، یکی از رویکردهای کانون پرورش فکری را پرورش ذهن کودکان دانست و گفت: برنامه های این کانون مکمل فعالیت های آموزش و پرورش است.
محمود ثمینی اظهار داشت: امروز باید در کنار آموزش، بیش از پیش به پرورش توجه شود و پرورش باید همگام با آموزش پیش برود.
وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهم ترین و امن ترین مکان برای پرورش این قشر است و باید تلاش شود تا استعداد کودکان و نوجوانان در این مراکز به درستی شناسایی شود.
وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان در 19 مهر 91 گفت: به برکت این سفر، ساخت چند مرکز کانون در استان آغاز شد که برخی از مراکز اکنون آماده بهره برداری است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی نیز در این آیین، قصه‌گویی را از مهم ترین ابزارها برای برقراری ارتباط میان نسل ها عنوان کرد.
منیر صادقی افزود: در بخش سنتی این جشنواره 30 قصه گوی منتخب بخش شهرستانی شامل پدربزرگ و مادربزرگ ها، نوجوانان، مردان و زنان به رقابت می‌پردازند.
وی مدت برپایی این جشنواره را یکروزه دانست و گفت: از میان شرکت کنندگان استانی 11 قصه گوی برتر انتخاب و به مرحله منطقه‌ای که در استان مازندران برگزار خواهد شد، راه می یابند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با بیان اینکه، بخش 90 ثانیه‌ای بخش جدیدی است که امسال در این جشنواره داوری می شود، گفت: 130 قصه در بخش 90 ثانیه ای در استان در سایت جشنواره بارگذاری شده که توسط داوران در تهران داوری می شود.
بر اساس این گزارش، در این آیین از عروسک بومی «قربان بگ» و لوح های فشرده آن رونمایی شد.
7185/5132

نظر شما