شناسهٔ خبر: 28755450 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی و شهرداری تهران

معاون ترافیک شهرداری تهران: با این تفاهمنامه از واردات قطعات مترو بی‌نیاز می‌شویم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بی‌نیازی از واردات قطعات خارجی مترو در پی انعقاد تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عصر امروز تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین جهاد دانشگاهی و شرکت مترو با حضور رییس جهاد دانشگاهی و معاون ترافیک شهردار تهران منعقد شد .

در این مراسم محسن پورسیدآقایی - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران- با بیان اینکه اولویت ما در شهر تهران کاهش ترافیک و آلودگی هوا با اتکا بر توسعه زیربنایی حمل و نقل عمومی است، گفت: مترو یکی از ضروریات شهر تهران است بنابراین باید با شتاب بیشتری توسعه مترو ادامه یابد و برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای مترو، گام برداریم چرا که تهران نیازمند ۱۲ خط مترو است که تاکنون ۷ خط آن ایجاد شده و هنوز دو خط مترو مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه مترو باید با اتکا به تجهیزات ساخت داخل باشد،اظهارکرد: هم به لحاظ مالی و هم رفتارهای سینوسی کشورهای توسعه یافته با ایران، لازم است که هرچه سریع‌تر در تولید برخی قطعات به خودکفایی داخلی برسیم.

معاون شهردار تهران افزود: باید دست روی زانوهایمان خودمان بگذاریم و کارها را جلو ببریم. حجم تولید تجهیزات مترو در کشور به‌گونه‌ای که صرفه و صلاح اقتصادی دارد باید محقق شود و با این نگاه می‌توانیم در ساخت مترو بسیاری از مشکلات‌مان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در ساخت مترو، مهندسی، طراحی و ساخت و ساز مشکلی نداریم و با اتکا به توان داخل، عملیات سیویل مترو را انجام می‌دهیم،اظهاررد: با این حال هنوز در زمینه تجهیزات، نیازمند واردات هستیم که امروز با عقد قرارداد با جهاد دانشگاهی، این مشکل نیز حل می‌شود و می‌توانیم از قطعات داخلی برای مترو استفاده کنیم.

پورسید آقایی افزود: به دلیل محدودیت واردات همچنین مشکلات و مسائل مالی سعی کردیم در این تفاهم‌نامه باقی مانده تجهیزات مترو را که از خارج از کشور وارد می‌کردیم، بومی‌سازی کنیم و دیگر در هیچ بخشی نیازمند خارج از کشور نباشیم.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی، اتکا به توان داخل است، گفت: این قرارداد را با جهاد دانشگاهی منعقد می‌کنیم چرا که معتقدم جهاد دانشگاهی نهادی پویا و کوشا است. ثبات مدیریتی در جهاد دانشگاهی نیز از مزایای این تیم است و تیم جهاد دانشگاهی علاقه‌مند به انقلاب و پیشرفت هستند و به همین دلیل با خیال راحت با جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم چرا که جهاد دانشگاهی در عین حال که دانش و تکنولوژی را پیگیری می‌کند مشتری مدار نیز است و سعی می‌کند خود را با نیازهای مشتریانش همراه کند و بر همین اساس مانده تجهیزات خط ۶ به جهاد دانشگاهی سپرده شد و قطعا با توانایی تیم مهندسان جهاد دانشگاهی، هرچه سریع‌تر این تجهیزات تامین می‌شود.

وی در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با امضای این تفاهم‌نامه برای توسعه مترو دیگر نیازمند تامین تجهیزات و قطعات از خارج از کشور نیستیم، اظهارکرد: تامین تجهیزاتی از جمله کل برق سیستم‌های مترو، تهویه، سیگنالینگ، سیستم‌های کنترل تردد مسافران، علائم ارتباطی و... به جهاد دانشگاهی سپرده شده است.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه زمزمه‌های انعقاد این تفاهم‌نامه از سال قبل آغاز شده بود و به دلیل تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، استفاده از توان داخلی مقرون به صرفه‌تر است، گفت: یکی از مزیت‌های افزایش قیمت ارز این است که استفاده از تولیدات داخلی صرفه و صلاح بیشتری دارد و این سبب می‌شود که صنعت داخلی رونق گیرد و با این تفاهم‌نامه وارد فاز صنعتی و تولید انبوه قطعات می‌شویم چرا که تست‌های آن انجام شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما