شناسهٔ خبر: 28754816 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گرامیداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی برگزار شد

مراسم گرامیداشت چهارمین سال ارتحال آیت الله مهدوی کنی با حضور استادان و دانشجویان در واحد خواهران دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در این مراسم که با عنوان «همایشی با عنوان صداقت در سیاست» برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) به بیان ویژگی‌های علمی، اخلاقی و سیاسی آیت الله مهدوی کنی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم گفت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی، شخصیتی بسیار کم نظیر از نظر جامعیت، تأثیرگذاری و ماندگاری است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: مرحوم آیت الله مهدوی کنی، فقیهی مجاهد بود و همه علما و اهل جماعات برای وی شأن و احترام خاصی قائل بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی، سیاستمداری معتدل و تشکیلاتی بود گفت: الگوی آن مرحوم حضرت امام (ره) بود و وی یکی از بنیانگذاران جامعه روحانیت مبارز بود.

وی گفت: آن مرحوم قائل به حزب نبود بلکه معتقد بود روحانیت باید تشکیلاتی عمل کنند به این معنا که تشکیلاتی روحانیت را در کنار یکدیگر قرار دهد و موجب اثرگذاری در مسائل سیاسی و اجتماعی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم افزود: آیت الله مهدوی کنی شخصیتی متفکر و نواندیش و همچنین مدیری توانا بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی عضویت در شورای انقلاب و مسئولیت کمیته‌های انقلاب در سراسر کشور را پذیرفتند.

وی گفت: آرمان‌های مرحوم مهدوی کنی، همان آرمان‌های انقلاب و امام (ره) بوده که یکی از آن‌ها پیاده کردن اسلام ناب با محوریت ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با اشاره به تلاش‌های مرحوم آیت الله مهدوی کنی برای تشکیل جامعه روحانیت مبارز افزود: تلاش داریم براساس ایده آن مرحوم این جامعه در سطح ملی و کشوری فعال شود و این میراث آیت الله مهدوی کنی گسترش یابد.

وی گفت: یکی از میراث‌های مرحوم آیت الله مهدوی کنی، ​تاسیس دانشگاه امام صادق (ره) است که باید با قوت و بسط فعالیت‌ها و همچنین عمق دادن به پژوهش ها، مطالعات و تربیت نیروی انسانی اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم افزود: رفتار مرحوم مهدوی کنی به گونه‌ای بود که رقبای سیاسی هم به وی احترام می‌گذاشتند و از آن مرحوم مشورت می‌خواستند.

همچنین در این مراسم خانم دکتر عظیم زاده اردبیلی از استادان (واحد خواهران) دانشگاه امام صادق (ع) نیز در سخنانی به بیان برخی از ویژگی‌های اخلاقی، علمی و سیاسی مرحوم آیت الله مهدوی کنی پرداخت.

نظر شما