شناسهٔ خبر: 28754672 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

علت اصرار شفر براي حضور مجتبي جباري در استقلال فاش شد !

شفر جباري را براي مسائل روحي و جمع کردن حاشيه ها مي خواهد

صاحب‌خبر -

چند وقتي است که بحث حضور مجتبي جباري روي نيمکت استقلال به عنوان مربي کنار شفر مطرح شده و بار‌ها در اين خصوص صحبت شده است.

جباري حتي روز گذشته در بازي دوستانه استقلال با تيم منتخب آکادمي اين باشگاه، روي نيمکت استقلال کنار شفر نشسته بود تا به شايعات حضورش در کادرفني آبي‌پوشان دامن بزند. نکته جالب اينجاست که براي آمدن يا نيامدن جباري به کادرفني استقلال اختلافاتي در سطح مديريت و کادر فني و کميته فني وجود دارد.

در اينکه مجتبي جباري بازيکن بزرگي بوده و کارنامه درخشاني در استقلال داشته و قدرت مديريت بالايي دارد شکي نيست، ولي يکي از سوالاتي که در اين مورد مطرح مي‌شود اين است که جباري با کدام رزومه مي‌خواهد روي نيمکت استقلال بنشيند؟ به طور مثال اگر شفر در يک بازي حساس و مهم از نظر فني نياز به مشاوره داشته باشد آيا جباري مي‌تواند با يک مشاوره درست به اين مربي کمک کرده و استقلال را از بحران خارج کند؟

سال گذشته و در زماني که هنوز جيري سانياک دستيار شفر بود اين مربي از نظر ذهني کمک زيادي به شفر کرد و حتي بار‌ها شده بود که آبي‌پوشان را با يک راهکار درست از بحران خارج کرده بود و دليل آن هم تجربه بالاي او در مربيگري بود. جباري سال‌ها در استقلال بوده و محبوب هواداران اين تيم است، اما او تا امروز حتي يک تيم پايه را هم هدايت نکرده که تجربه‌اي در مربيگري داشته و بخواهد به کادرفني استقلال اضافه شود.

به نظر مي‌رسد شفر هم خيلي روي جباري از نظر فني حساب نکرده و قصد دارد از او به عنوان مهره‌اي براي جذب سکو‌ها و دل هواداران استفاده کند. جباري بين هواداران جايگاه ويژه‌اي دارد و بعيد نيست که شفر بخواهد با اضافه کردن جباري به کادرفني از اين حربه استفاده کند و در شرايطي که استقلال روزگار خوبي را تجربه نمي‌کند، حمايت سکوها را داشته باشد.

در اين مورد بايد مثالي بزنيم، برانکو هنگامي که به پرسپوليس آمد از آندره پاناديچ به عنوان دستيار اول استفاده کرد، بعد از آن سرتن چوک و برادرش به عنوان دستياران اصلي‌اش در پرسپوليس بودند. برانکو در شرايطي که همه فکر مي‌کردند از ستاره‌هايي مانند مهدوي‌کيا و کريمي روي نيمکت استفاده کند، سراغ کريم باقري رفت تا کاپيتان پيشين سرخ‌ها بدون هيچ تجربه مربيگري به عنوان دستيار چندم به نيمکت اين تيم اضافه شود.

کريم باقري در حال حاضر از نظر فني خيلي در کار برانکو دخالتي ندارد، اما چون اين پيشکسوت شخصيت کاريزماتيکي دارد، برانکو روي او براي جمع کردن مسائل روحي و حاشيه‌اي تيمش حساب باز کرده است. حالا به نظر مي‌رسد شفر هم براي جباري چنين برنامه‌اي دارد، يعني بيشتر از اينکه از نظر مسائل فني روي «هشت شاکي» حساب باز کند، روي مسائل روحي و حاشيه‌اي حساب باز کرده است.

حالا در اين شرايط بايد ديد که مسئولان باشگاه استقلال و وينفرد شفر چه تصميمي در خصوص جباري و دستيار ايراني نيمکت آبي مي‌گيرند.

نظر شما