شناسهٔ خبر: 28754154 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

حمایت «سعد الحریری» از عربستان در پرونده خاشقچی

سعد الحریری که خود مدتی از سوی مقامات سعودی در بازداشت نیروهای امنیتی این کشور بود در موضوع ناپدید شدن «جمال خاشقچی» از سعودی‌ها حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت با عربستان سعودی در مقابله با حملات کنونی علیه این کشور اعلام همبستگی می‌کند.

بر اساس گزارش روزنامه «المستقبل»، الحریری گفت: جایگاهی که سعودی در دو سطح عربی و بین‌المللی دارد آن را در صف کشورهای معتقد به ثبات منطقه و نیز یاری مسائل عربی قرار داده است و حملاتی که این کشور را هدف قرار داده نقض این ثبات به شمار می‌رود و در واقع دعوتی مردود برای کشاندن منطقه به سمت تحولات منفی بیشتر است.

در همین راستا، وزارت خارجه مصر و بحرین و همچنین اتحادیه عرب در اقدامی شتابزده پیش از روشن شدن نتایج تحقیقات مربوط به ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، حمایت خود از عربستان سعودی را اعلام کردند.

خاشقچی سه‌شنبه دهم مهرماه (دوم اکتبر) برای ثبت ازدواجش وارد کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه شد اما هیچ‌گاه از آن بیرون نیامد.روزنامه ینی‌شفق ترکیه نوشته است مقامات امنیتی این کشور ادله محکمه‌پسندی دارند مبنی بر اینکه خاشقچی در داخل ساختمان کنسولگری کشته و جسد او برای انتقال به بیرون تکه‌تکه شده است. 

نظر شما