شناسهٔ خبر: 28753921 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

افشای طرح ترور ترامپ توسط داعش

صاحب‌خبر -
افشای طرح ترور ترامپ توسط داعش
 
سرویس مخفی آمریکا که مسوول حفاظت از رئیس‌جمهوری آمریکاست، یک توطئه ترور علیه دونالد ترامپ را حین سفر ۲۰۱۷ او به مانیل، پایتخت فیلیپین خنثی کرده است. رئیس‌جمهوری آمریکا برای شرکت در نشست مجمع جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) به فیلیپین رفته بود.

به گزارش ایسنا، براساس مستندی از نشنال جئوگرافیک، محافظان رئیس‌جمهوری آمریکا حین سفر دونالد ترامپ به فیلیپین در سال ۲۰۱۷ یک برنامه‌ریزی برای ترور وی را شناسایی و خنثی کرده بودند.

این افشاگری یکشنبه توسط مستند نشنال جئوگرافیک انجام شد. براساس این فیلم، چند روز پیش از نشست آسه‌آن، "سطح تهدید جدی" در مانیل به علت تهدیدات منتسب به تروریست‌های داعش افزایش یافته بود. داعش با انتشار ویدیو‌هایی از مهاجمان "تک‌رو" خواسته بود تا "منتظر" بمانند و حین سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به فیلیپین به او "حمله" کنند.

همزمان با اینکه ترامپ، با اسم رمز "مغول" در حال عزیمت به مانیل بود، سرویس مخفی با دقت در رسانه‌های اجتماعی به دنبال سرنخی از یک حمله احتمالی بود و آن‌ها یک مورد در شکل یک توئیت پیدا کردند.

در این توئیت که همراه عکسی از لی هاروی اوسوالد، قاتل جان اف کندی، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا منتشر شد، نوشته شده بود: همزمان با ترامپ در مانیل خواهد بود […]من یکی برای بچه‌های تیم می‌آورم.

براساس مستند نشنال جئوگرافیک، نرم‌افزار ویژه‌ای برای گشت و گذار در میان پست‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که بسیار سریعتر از عوامل انسانی عمل می‌کند. این حساب کاربری متعلق به یک بزه‌کار بوده که در صفحه او تصویری از کتابی تحت عنوان "چگونه بکشیم: تاریخ صریحی از ترور" نیز وجود داشت.

همین دو نشانه برای سرویس مخفی کافی بود تا آن را "تهدیدی معتبر" بداند. این سرویس امنیتی رد صاحب رایانه را گرفته و او را در مانیل، در فاصله چند کیلومتری هتلی که دونالد ترامپ قرار بود در آن مستقر شود، پیدا کرد. در حالی که تنها بیست دقیقه تا زمان فرود هواپیمای ترامپ در فرودگاه مانیل باقی مانده بود، سرویس مخفی از محل دقیق صاحب این رایانه اطلاعی نداشت.

همزمان با فرود هواپیمای حامل ترامپ، عوامل سرویس مخفی ظرف چند دقیقه رد مظنون را در پارک لونتا واقع در یک مایلی هتل محل اقامت ترامپ گرفتند. محافظان ترامپ با کمک پلیس مانیل، این پارک را پاکسازی کردند و مظنون بازداشت شد.

نظر شما