شناسهٔ خبر: 28752002 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

گلاره ناظمي داور فينال يا رده‌بندي المپيک جوانان

گلاره ناظمي، داور بين المللي فوتسال بانوان اين شانس را دارد که يکي از دو بازي رده بندي يا نهايي فوتسال المپيک جوانان در آرژانتين را سوت بزند.

صاحب‌خبر -

ديروز اسامي تيم داوري دو بازي نيمه نهايي اعلام شد که در بين آنها نام گلاره ناظمي به چشم نمي خورد. از اينرو و با توجه به ماندن گلاره ناظمي در آرژانتين احتمالا قضاوت يکي از دو بازي رده بندي يا فينال مسابقات به او محول خواهد شد.


فوتسال المپيک جوانان در آرژانتين در دو بخش آقايان و خانم ها در جريان است و از آنجايي که ايران در بخش آقايان تيم داده بود نتوانست تيم خانم ها را راهي اين بازي ها کند. بر اساس قانون به جزء کشور ميزبان ساير کشورها فقط بايد يک تيم به بازي ها معرفي کنند. تيم آقايان يا خانم ها.


تيم المپيک فوتسال ايران با رهبري علي صانعي دو مسابقه خود را با پيروزي هاي پر گل پشت سر گذاشت. در بازي با جزاير سليمان 9-2 پيروز شد و تيم کاستاريکا را هم 9-3 برد اما به دليل باخت در برابر تيم هاي برزيل (4-0) و روسيه (2-1) از جدول بازي ها حذف شد.


جالب اينکه گلاره ناظمي بازي هاي تيم فوتسال زير 20 سال ايران در آرژانتين را ديده است و در اين باره مي گويد: « در خصوص بازي با ايران هم بايد بگويم من اين بازي را ديدم. تيم ايران در برابر روسيه ارايه گر بازي خوبي بود و جدال سفت و نفس گيري با تيم حريف داشت. نتيجه بازي اين را نشان مي دهد و شايد اگر شرايط بازي به سود ايران مي شد بچه هاي تيم ملي بازي را مي بردند. شکست در برابر برزيل و روسيه عيب نيست چرا که اين دو تيم از بهترين هاي جهان هستند.»


البته عدم حضور تيم خانم هاي ايران در آرژانتين به سود گلاره ناظمي شده چرا که اگر ايران در بازي ها شرکت مي کرد و به مراحل پاياني بازي ها صعود مي کرد گلاره ناظمي از جدول داوران حذف مي شد.

 

 

 

 

خيلي ها گلاره ناظمي را عليرضا فغاني فوتبال بانوان مي دانند. هر چند گلاره در فوتسال سوت مي زند. او در اين باره ديدگاه جالبي دارد و مي گويد:« من به عنوان يک شهروند ايراني به عليرضا فغاني احترام مي گذارم و به او افتخار مي کنم. اما واقعيت اين است که مسير خود را مي روم و خودم هستم و اين را بايد به صراحت بگويم يکي از دلايل پيشرفت من جايگاه فوتسال ايران در جهان است. ديدگاه تيم چينش داوري نسبت به داوران ايران مثبت است و اين به خاطر جايگاه جهاني فوتسال است. آنها مي گويند شما در ايران بازي بازيکناني را قضاوت مي کنيد که در آسيا و جهان مطرح هستند. اين مسئله کمک زيادي براي پيشرفت به ما کرده است.»


آخرين تورنمنتي که  گلاره ناظمي در آن حضور داشته بازي هاي قهرماني دانشجويان جهان بوده که چند ماه پيش در آلماتي قزاقستان برگزار شد و اين داور بين المللي به همراه زري فتحي از شيراز بازي ها متعددي را سوت زد. او در بازي نهايي داور سوم بود. جالب اينکه قضاوت چند بازي آقايان هم به او محول شد که به خوبي از نحوه قضاوت آن بر آمد. گلاره ناظمي بازي هاي آسيايي و هم چنين جام ملتها را سوت زده و با سوت زدن در بازي هاي جام جهاني افتخارات او کامل مي شود. هر چند درحال حاضر در فوتسال خانم ها، جام جهاني برگزار نمي شود اما صحبت هايي است که در سال 2020 در کنار جام جهاني آقايان جام جهاني خانم ها نيز برگزار شود.

 

 

گلاره ناظمي در بازي هاي المپيک جوانان در آرژانتين هم با پوشش اسلامي قضاوت هاي خود را يکي پس از ديگري با موفقيت پشت سر مي گذارد.


در حالي که کنفدراسيون فوتبال آسيا و فيفا خيلي مايل نيستند داوران ايراني و ساير کشورهاي مسلمان به خصوص در فوتبال با پوشش اسلامي بازي ها را سوت بزنند خوشبختانه تا به اينجاي کار مشکلي براي گلاره ناظمي ايجاد نشده است.


پيش از اين يکي از داوران خانم ايراني مجبور شد به خاطر سخت گيري ها کنفدراسيون فوتبال آسيا با پوشش داوران عادي در بازيهاي بين المللي حاضر شود و تنها يک مقنعه به سر داشت. البته فدراسيون فوتبال ايران تذاکرات لازم را به او داده است و گفته اگر مي خواهد به عنوان نماينده ايران در بازي هاي آسيايي يا ديگر بازي هاي بين المللي سوت بزند بايد پوشش اسلامي را رعايت کند. در غير اينصورت از ليست هاي داوران اليت ايران خارج خواهد شد.


براي خيلي ها جاي سوال است که گلاره ناظمي در بازي هاي دانشجويان جهان در آلماتي وقتي بازيهاي آقايان را سوت مي زد چطور مراسم ابتداي بازي را به جا آورد. او در اين باره مي گويد: به سبک ژاپني ها به کاپيتان هاي دو تيم احترام کردم و مراسم ابتداي بازي را به جا آوردم.

 

 

 

 

از نگاه گلاره ناظمي عملکرد او در بازي هاي سپري شده چگونه بوده و آيا اين شانس را دارد که به عنوان داور بازي فينال انتخاب شود؟


او در پاسخ به اين دو سوال مي گويد: خوشبختانه از عملکرد خود در اين بازي ها راضي هستم. من در سه بازي به عنوان سر داور سوت زدم و در يک بازي به عنوان داور دوم. شايد اشتباهات کوچکي داشتم اما هيچ يک از آنها در نتيجه بازي تاثير گذار نبوده و اين طور مي خواهم بگويم از داوري خودم راضي هستم. سطح کيفي بازي ها بسيار خوب است و طبيعتا داوراني هم که براي اين تورنمنت انتخاب شده اند از بهترين ها قاره ها به شمار مي روند. خوشحالم که به عنوان يکي از دو داور آسيايي در اين تورنمنت به گونه اي قضاوت کردم که درخورشان نام فوتسال ايران باشد. بازي افتتاحيه را من سوت زدم. در ادامه هم به گونه اي قضاوت کردم که شانس سوت زدن در اين دو بازي را داشته باشم. با اين حال من تصميم گيرنده نيستم و طبيعتا هر تصميمي کميته برگزاري بازي ها بگيرد مطيع خواهم بود. ديروز اسامي داوران ديدارهاي ضربدري را مشخص کردند که خوشبختانه نام من در بين آنها نبود چرا که براي قضاوت يکي از اين دو ديدار انتخاب مي شدم احتمال در بازي رده بندي يا فينال نبودم. به شخصه خيلي اميدوارم که اين اتفاق رخ دهد.

نظر شما