شناسهٔ خبر: 28751974 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ناپدید شدن خبرنگار عربستانی قیمت نفت را بالا برد

با ناپدید شدن خبرنگار برجسته عربستانی و ایجاد نگرانی‌هایی در مورد عرضه نفت و با تشدید تنش‌های ژئوپلتیکی قیمت نفت امروز بالا رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، با ناپدید شدن خبرنگار برجسته عربستانی  و ایجاد نگرانی‌هایی در مورد عرضه نفت، قیمت نفت با تشدید تنش‌های ژئوپلتیکی بالا رفت اما نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز طولانی‌مدت برای تقاضا مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

همچنین با انتشار آماری که نشان داد کره جنوبی پس از 6 سال و پیش از اجرایی شدن رسمی تحریم‌های نفتی ایران، هیچ نفتی از این کشور در ماه سپتامبر وارد نکرده است، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 9 سنت افزایش 80.92 دلار فروخته شد. این نوع امروز به بالای 81 دلار، بالاترین افزایش روزانه از 9 اکتبر را ثبت کرده است.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 24 سنت افزایش 71.58 دلار فروخته شد. این نوع نفت پس از کاهش شدید در روزهای پنج شنبه و چهارشنبه به بالای 72 دلار رسید.

وانگ شیآئو، رئیس بخش تحقیقات گوتای جونان فیوچرز در یادداشتی نوشت، «پس از اظهارات عربستان و آمریکا در مورد خبرنگار ناپدید شده عربستانی، بازار دوباره به علت تنش‌های ژئوپلتیکی دچار نگرانی شد و قیمت‌ها بالا رفت.»

عربستان از زمان ناپدیدی این خبرنگار تحت فشار قرار دارد.

چن کای، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «اقدام کره جنوبی در قطع واردات از ایران به بازار در مورد قیمت‌ها اطمینان به نفس داد.»

انتهای پیام/

 

نظر شما