شناسهٔ خبر: 28751827 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با هندبالیستی که مقابل تیم اسرائیلی بازی نکرد

باباصفری: تیمم حذف شد اما از تصمیمم خوشحالم/ اگر در استوا بخارست بمانم حتما بند «بازی نکردن مقابل تیم‌های رژیم صهیونیستی» را به قراردادم اضافه می‌کنم

از بازی نکردن مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی خوشحالم و امیدوارم با این عمل از ارزش‌های کشورم دفاع کرده باشم. چراکه به خاطر این ارزش‌ها با نماینده رژیم اشغالگر بازی نکردم.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، محسن باباصفری، ملی‌پوش هندبال ایران است که هم‌اکنون در تیم استوا بخارست بازی می‌کند. این ملی‌پوش لژیونر کشورمان همراه با تیمش در مسابقات کاپ اروپا در دو بازی مقابل رژیم اشغالگر قدس به میدان نرفت و همین موضوع سروصدای زیادی در کشورمان به‌پا کرد. بعد از اتفاقاتی که پیش از این در فوتبال رخ داد و مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی دو بازیکن فوتبال ایران در بازی با نماینده اسرائیل به میدان رفتند، عدم حضور این ملی‌پوش هندبال ایران مقابل تیم اسرائیلی بازتاب خبری مثبتی در کشور داشت. با وجود اینکه ممکن است این بازیکن محروم یا حتی جریمه شود و با وجود اینکه در قراردادش بندی درخصوص عدم بازی مقابل رژیم صهیونیستی وجود ندارد، باباصفری همه مشکلات را به جان خرید تا از ارزش‌های کشورمان و مسلمانان فلسطین دفاع کند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با این ملی‌پوش هندبالیست را در ادامه می‌خوانید.


درباره اتفاقی که رخ داد صحبت کن.

با بازی در تیم استوا بخارست در کاپ اروپا با تیمی از رژیم صهیونیستی روبه‌رو شدیم که در دیدار رفت که در خانه بود بازی نکردم و این اتفاق در بازی برگشت هم رخ داد.

یعنی به اسرائیل سفر هم نکردی؟

خیر. از این تصمیم هم خوشحالم و امیدوارم با این عمل از ارزش‌های کشورم دفاع کرده باشم. چراکه به خاطر ارزش‌های کشورم با نماینده رژیم اشغالگر قدس بازی نکردم.

در قرارداد تو بندی در این خصوص وجود ندارد که به اختیار خودت چند بازی از جمله مقابل تیم‌های اسرائیلی را انجام ندهی؟

خیر، چون مدیران باشگاه بخارست رومانی تاکنون با موضوعی مشابه این ماجرا برخوردی نداشتند و بازیکنی نبود که نخواهد مقابل تیمی از اسرائیل بازی کند. اگر قرار باشد در این تیم رومانیایی بمانم حتما در آینده این بند را به قراردادم اضافه می‌کنم.

واکنش مدیران و مربیان باشگاه به این موضوع و بازی نکردن تو چه بود؟

متاسفانه تیم ما حذف شد و بازیکنان دیروز به رومانی برگشتند و امروز قرار است تمرین کنیم. نمی‌دانم واکنش مدیران یا مربیان تیم چیست اما قطعا ناراحت شده‌اند. وقتی می‌بینند بازیکن‌شان نتوانسته بازی کند و از طرفی حذف هم شده‌اند، حتما ناراحت هستند.

قراردادت با استوا بخارست تا چه زمانی است؟

من تا پایان فصل 2019-2018 قرارداد دارم و صحبتی هم فعلا درباره آینده نشده است.

 پیشنهادی برای بازی از تیم‌ها یا کشورهای دیگر داشته‌ای؟

فعلا خیر چون هنوز فصل آن نرسیده است. دی ماه این موضوع مطرح می‌شود و برای سال آینده در این ماه می‌توانم شرایط را بررسی کنم.

بازی‌های آسیایی هم به پایان رسید و تو در تیم ملی هندبال ایران بازی کردی. ارزیابی‌ات از ناکامی تیم ملی در این تورنمنت چیست؟

رشد ما خوب بوده اما در بازی‌های آسیایی تعدادی از بازیکنان را به همراه نداشتیم که اگر بودند نتیجه بهتری می‌گرفتیم و می‌توانستیم روی سکو برویم اما آنها نتوانستند در تیم ملی حضور پیدا کنند و کیفیت فنی تیم با افت مواجه شد.

 

* نویسنده : بهاره محمدی روزنامه‌نگار

نظر شما