شناسهٔ خبر: 28750459 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم:

552 عملیات آتش نشانی در قشم انجام شد

قشم - ایرنا - مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت:در 6 ماه نخست سال جاری 552 عملیات آتش نشانی در جزیره قشم انجام شد که 427 نفر نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

تورج امانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در قشم افزود: در نیمه نخست سال جاری 9 آتش سوزی شناور دریایی و وسایل نقلیه، 42 آتش سوزی ساختمان، 32 آتش سوزی زباله، ضایعات و درخت، 25 آتش سوزی پیکنیک گاز و 18 آتش سوزی ترانس و تیر برق اطفا شده است.
به گفته وی، هشت امداد و نجات دریایی، 171 امداد خودرو در ساحل و ماسه های بادآور، 19 تصادفات جاده ای، 2 سقوط از ارتفاع و چاه و 114 محبوس شدن در آسانسور و منزل از دیگر عملیات های انجام شده آتش نشانی در بهار و تابستان سال جاری است.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در همین مدت، 43 مورد عملیات دفع جانواران موذی و حیوانات، 2 مورد افتادن درخت بر روی خودرو، 17 مورد پوشش ایمنی مراسم های مختلف، 2 مورد ریزش سقف و پنج مورد نشت گاز و گاز گرفتگی محیط نیز توسط آتش نشانی قشم انجام شده است.
وی افزود: میانگین زمان اعلام تا حضور تیم های امداد و نجات در محل وقوع حادثه سه دقیقه و 30 ثانیه است.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: همچنین در 6 ماه نخست سال 1397 به 99 سازنده و کارفرما همراه با صدور پروانه ساختمانی، ضوابط آتش نشانی ابلاغ شده است.
وی افزود: همچنین در این مدت از 112 ساختمان و مجتمع که برای صدور تاییدیه ایمنی به این اداره معرفی شدند بازدید و مولفه های حفاظت از حریق در آن ها اعمال شد.
امانی ادامه داد: در نیمه نخست سال از همه مجتمع های تجاری، اماکن اقامتی و عمومی بازدید به عمل آمده و ضوابط و مقررات ملی ساختمان به مدیریت های آنان ابلاغ شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت یک هزار و 970 نفر-ساعت از دانش آموزان، کارکنان ادارات، مراکز نظامی، خانواده ها با نکات ایمنی و اصول پیشگیری و نحوه کار با خاموش کننده های دستی آتش نشانی آشنا شدند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت دارد.
7500

نظر شما