شناسهٔ خبر: 28749600 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هیلاری کلینتون: کار همسرم در استعفا ندادن بعد از رسوایی مونیکا لوینسکی "درست" بود

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و همسر بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق این کشور در مصاحبه‌ای گفت کار همسرش در استعفا ندادن از بابت رسوایی رابطه غیراخلاقی با مونیکا لوینسکی "کاملا درست" بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هیلاری کلینتون که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ رقیب دونالد ترامپ بود، گفت، اینکه همسرش بیل کلینتون در رسوایی غیراخلاقی جنسی سال ۱۹۹۸ از سمتش استعفا نکرده، کار کاملا درستی بوده است.

او همچنین گفت: مونیکا لوینسکی در آن زمان ۲۲ سال سن داشته و یک فرد بزرگسال محسوب می‌شده‌ است.

تونی دوکوپیل، مجری شبکه سی‌بی‌اس در مصاحبه با هیلاری کلینتون از وی سوال کرد با نگاهی به گذشته آیا شما فکر می‌کنید که بیل کلینتون می‌بایست در پی رسوایی رابطه با مونیکا لوینسکی استعفا می‌داد؟ کلینتون پاسخ داد: "مطلقا خیر".

دوکوپیل در ادامه پرسید: آیا این سوءاستفاده از قدرت نبود؟ کلینتون مجددا پاسخ داد: خیر، خیر.

همچنین زمانی که دوکوپیل به نظری استناد کرد مبنی بر اینکه یک رئیس‌جمهور نمی‌تواند یک رابطه مبتنی بر رضایت دو طرف با کارآموز خود به دلیل "نامتوازن بودن بسیار زیاد قدرت" داشته باشد، کلینتون به این اشاره کرد که لوینسکی در زمان این رابطه یک فرد بزرگسال بوده است.

مونیکا لوینسکی در زمانی که این رسوایی به راه افتاد یک کارآموز جوان کاخ سفید بود در حالی که بیل کلینتون در آن زمان ۴۹ سال سن داشت و رئیس‌جمهور آمریکا بود.

در جریان این مصاحبه هیلاری کلینتون به چندین مورد اتهام مربوط به روابط غیراخلاقی و جنسی علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد.

این در حالی است که ترامپ قاطعانه دست داشتن خود در چندین پرونده مرتبط با این موضوع در دادگاه‌ها را رد کرده است.

به دنبال به راه افتادن یک جنبش حمایت از قربانیان اذیت و آزار جنسی در آمریکا با هشتگ "من هم"، چندین زن از جمله مونیکا لوینسکی، بیل کلینتون را متهم به سوءرفتار جنسی کرده‌اند.

لوینسکی از این رابطه به عنوان "سوءاستفاده فاحش از قدرت" یاد کرده است.

با این حال هیلاری کلینتون از میان همه اتهامات مطرح شده علیه شوهرش تنها روابط وی با لوینسکی و یک خواننده و بازیگر آمریکایی به نام جنیفر فلاورز را تایید کرد و این در حالی است که تا همین سال ۲۰۱۸ هر دوی این روابط عمدتا با رضایت دو طرف در نظر گرفته شده بودند.

هیلاری کلینتون در ادامه گفت‌وگویش با دوکوپیل تاکید کرد که "هیچ نقشی" در تضعیف شخصیت زنانی که اتهامات را علیه همسرش مطرح کردند، نداشته است.

قرار است زوج کلینتون به زودی یک تور سراسری برای ایراد سخنرانی در آمریکا به راه بیندازند و انتظار می‌رود که در جریان این سخنرانی‌ها به شکل علنی از زندگی خود در زمان فعالیت‌های سیاسی و همچنین رخدادهای کنونی صحبت کنند.

انتظار می‌رود که این تور سفر این دو نفر بعد از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای آتی کنگره آمریکا در ماه نوامبر آغاز شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما