شناسهٔ خبر: 28748562 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آموزش 10 هزار قرآن آموز در «مهد قرآن» تبریز

مدیر مهد قرآن و عترت استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 10 هزار قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مهدقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان خواتی، فصیح خوانی، ترتیل، قرائت، تجوید، تدبّر، حفظ، مفاهیم و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می شوند.

صاحب‌خبر -

 آموزش 10 هزار قرآن آموز در «مهد قرآن» تبریز

رحیم وظیفه شعاع، مدیر مهد قرآن و عترت استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 10 هزار قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این مهدقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان خواتی، فصیح خوانی، ترتیل، قرائت، تجوید، تدبّر، حفظ، مفاهیم و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می شوند.
وی، قرآن را اصيل‌ترين کتاب برای پايه‌ريزی جامعه ارزشی دانست و افزود: قرآن، نخستين، کامل‌ترين و اصيل‌ترين کتابی است که برای تعليم ارزش‌ها و به هدف پايه‌ريزی جامعه ارزشی بر مسلمانان نازل شده است و يکی از غنی‌ترين منابع ارزشی شمرده می‌شود.
وظیفه شعاع به پایه‌های سنّی قرآن آموزان این مهدقرآن اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنّی نونهال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
مدیر مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: قرآن کتابی است برگرفته از علم الهی و ازلی و سخنان خالق قادر و بي‌همتايی است که آفريننده ارزش‌ها و خوبی هاست. اين کتاب ارزشمند، کوتاه‌ترين راه برای کسب ارزش‌ها و فضايل و آسان‌ترين راه برای شکوفايی فطرت و رسيدن به سعادت است.
وی با بیان نمودن تعداد مدارس قرآنی این مهد یادآور شد: مدیریت 15 مدرسه قرآن محور از پیش دبستانی تا پایه نهم تحصیلی، ابتدایی و دوره اول متوسطه در مناطق مخلتف تبریز این مدارس دایر است و 3 هزار نفر در این مدارس مشغول آموزش هستند.
وظیفه شعاع، ضمن بازگو نمودن هدف اصلی کتاب های آسمانی تاکید کرد: هدف اصلی همه کتاب‌های آسمانی، به ويژه قرآن، آموزش ارزش‌هاست تا پيروان اديان الهی با استفاده از معارف اين کتاب‌ها، جامعه‌ای بر پايه ارزش‌های الهي بنا نهند و در سايه اين ارزش‌ها، به حيات طيبه و سعادت حقيقی، يعنی رضای الهی دست يابند.

انتهای پیام

نظر شما