شناسهٔ خبر: 28746582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

اخبار ویژه کیهان؛

توهین و تهمت‌های دولت به منتقدان چند سال حکم دارد؟!

کیهان

دکتر حسن عباسی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه، اما به اتهام توهین به روحانی و یکی از وزرا به ۷ ماه حبس محکوم شد.

صاحب‌خبر -
صراط:

دکتر حسن عباسی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه، اما به اتهام توهین به روحانی و یکی از وزرا به ۷ ماه حبس محکوم شد.
توهین و تهمت‌های دولت به منتقدان چند سال حکم دارد؟!
وکیل حسن عباسی از ابلاغ این حکم قطعی به عباسی خبر داد.
سال ۱۳۹۵ دفتر ریاست جمهوری تحت دو عنوان «نشر اکاذیب» و «توهین به مسئولین» از حسن عباسی شکایت کرد.
وی از اتهام نشر اکاذیب برائت گرفت، اما در اتهام توهین مجرم شناخته شد.
ظاهرا اتهام نشر اکاذیب که عباسی از آن تبرئه شده مربوط به خبر دیدار روحانی با یکی از مقامات صهیونیستی در سال‌های دور است.
محکومیت حسن عباسی به اتهام اهانت در حالی است که آقای روحانی ظرف چند سال گذشته، بار‌ها و بار‌ها منتقدان خود را که در میان آن‌ها صاحب‌نظران و متخصصان رشته‌های مختلف هم فراوان دیده می‌شوند و نقد‌های کارشناسی دارند، مورد اهانت و اتهام و افترا قرار داده که خطاب‌هایی نظیر «مزدور، جیب‌بر، بی‌دین، بزدل، مفسد، متوهم، بی‌شناسنامه، کاسب تحریم، کودک، عصر حجری و...» از آن جمله است و پرسش این است که اگر به سیاق حکم صادره برای حسن عباسی، قرار باشد برای آقای روحانی نیز حکم قضایی صادر شود، این حکم باید چند سال باشد؟!

 

وقتی رئیس کمیسیون مجلس به جاده خاکی مذاکره می‌زند
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید جریانی مخالف تحریم‌های بی‌محابای ترامپ علیه ایران راه افتاده و باید با این جریان وارد مذاکره و لابیگری شویم.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر جریانی در آمریکا به راه افتاده که مخالف سیاست تحریم‌های بی‌محابای ترامپ علیه ایران است. بخشی از این جریان نظرات متفاوت دو مؤسسه مالی و پولی بزرگ آمریکا یعنی سیتی گروپ و جی‌پی‌مورگان است که رسماً اعلام کردند با سیاست ترامپ مخالف هستند و معتقدند که ایران باید بتواند از دسترسی‌های پولی و مالی سوئیفت برخوردار شود.
وی خاطرنشان کرد: البته این اتفاق با رأی دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه همراه شد که این رأی شامل حوزه‌هایی مربوط به حقوق انسانی از جمله تهدید جان مردم، صنعت هوانوردی و دسترسی اضطراری بانکی، دارویی و کشاورزی است.
وی با اشاره به معافیت برخی کشور‌ها در خرید نفت از ایران و همکاری مشترک گازی میان انگلیس و جمهوری اسلامی یادآور شد: این عوامل نشان می‌دهد که جریان تحریم محدود ایران تا حدی در مقابل تحریم همه‌جانبه ترامپ تقویت شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: تحلیل فضای رسانه‌ای، مشورت‌دهنده‌های فکری و اتاق‌های فکر آمریکا نشان می‌دهد در حال حاضر در این کشور به صورت جدی این بحث مطرح است که رویکرد ایرانی‌ها در حال نتیجه‌گیری از رویکرد مشارکت‌جویانه خودشان است.
فلاحت‌پیشه با بیان این که زمانی که ایران برجام را پاره نکرد، آمریکایی‌ها تلاش کردند این اقدام را بعنوان نقطه ضعف کشورمان نشان دهند تأکید کرد: شکست سیاست آمریکا در محاکمه ایران در شورای امنیت و به تبع آن کنار رفتن نیکی‌هیلی، یکی از بازتاب‌های این موضوع بود.
فلاحت‌پیشه با بیان این که جریانی در آمریکا معتقد است که سیاست ترامپ ایالات متحده را سمت انزوا پیش می‌برد گفت: بنابراین با این شرایط، نباید کانال دیپلماسی با آمریکا بسته شود، زیرا آمریکا ترامپ نیست.
این نماینده مجلس تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد فضای دیپلماتیک تازه‌ای برای تنش‌زدایی با آمریکا فراهم شده است.
اظهارات آقای فلاحت‌پیشه از چند جهت مخدوش است؛ جدای از اینکه رهبر معظم انقلاب هر نوع مذاکره جدید با آمریکایی‌ها را بی‌فایده و ممنوع اعلام کرده‌اند و طبعاً رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید این رهنمود صریح را بداند و مراعات کند.
اولاً سیتی گروپ و جی‌مورگان و قبیل آن‌ها ظرف ۵ سال گذشته که دولتین اوباما و ترامپ در حال تشدید تحریم‌ها بودند، کجا بوده‌اند تا در عمل اعتراض کنند؟! وقتی وزیر خارجه می‌گوید نتوانستیم در ۲۰ ماهه پس از اجرای برجام (به خاطر ابقای تحریم‌ها) حتی یک حساب بانکی در انگلیس افتتاح کنیم، ادعای حمایت از دسترسی‌های پولی و مالی ایران کدام مابه ازای واقعی دارد؟ آیا جز این است که در همان زمان اجرای برجام، برخی سفارتخانه‌های خارجی (نظیر کره جنوبی) با چمدان، حقوق کارمندان خود را منتقل کرده‌اند و ما نیز در دسترسی‌های مشابه، مشکل اساسی داشته‌ایم؟ با این وصف، القای دوگانگی در آمریکا برسر تحریم‌های ضد ایرانی برای چیست؟
ثانیاً جای سؤال است، برجام کدام ایراد بزرگ را داشت که وزارتخارجه به جای شکایت براساس آن، به شکایت طبق معاهده مودت ۱۹۵۵ مبادرت کرد، اما همان شکایت نیز - غیر از محکومیت لفظی آمریکا در لاهه، کمترین تأثیر ضد تحریمی نداشت؟!
ثالثاً معافیت برخی کشور‌ها از تحریم خرید نفت ایران، موقتی است و در دولت اوباما نیز سابقه داشته است. در این فرآیند به کشور‌ها اجازه می‌دهند در یک پروسه زمانی مشخص، خرید خود از ایران را کاهش دهد یا به صفر برساند. بنابراین، این اتفاق، ربطی به جریان ضد تحریمی مورد ادعای آقای فلاحت‌پیشه در آمریکا ندارد.
رابعاً اروپایی‌ها بیشتر مشغول وقت‌کشی و سردواندن هستند و به موازات تعارفات بی‌فایده و کلی‌گویی، شرکت‌های آن‌ها از کشور خارج شده‌اند.
خامساً دولت بدعهد آمریکا باید با شکایت دولت و وزارت خارجه، در شورای امنیت سازمان ملل (به عنوان ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام الصاقی به آن) مؤاخذه و محاکمه می‌شد و عجیب است که آقای نماینده، به خاطر اینکه آمریکا نتوانسته ما را محاکمه کند، هیجان‌زده است؟!
سادساً ایفای بازی دوگانه پلیس خوب و پلیس بد، شگرد همیشگی آمریکایی‌هاست. با همین شگرد بود که امثال جان‌کری، آقای ظریف و تیمش را تشویق کردند کمترین اعتراض عملی به نقض برجام انجام ندهد و به شکل یکطرفه به انجام تعهدات برجامی ادامه دهد.
گفتنی است دموکرات‌های آمریکا بیشترین اقدامات خصمانه تحریمی و غیرتحریمی را علیه ملت ایران مرتکب شده‌اند که تحریم‌های موسوم به فلج‌کننده، خرابکاری ویروسی و ترور دانشمندان هسته‌ای از جمله آنهاست. دولت اوباما پس از برجام نیز بار‌ها به پیمان‌شکنی پرداخت و این واقعیت در آخرین اظهارات وزیرخارجه در مجلس (در جریان بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون CFT) درباره هر دو دولت اوباما و ترامپ مورد تصریح قرار گرفت؛ بنابراین روشن نیست چرا نماینده مجلسی که به روال همه کشور‌های دنیا باید نسبت به دولت و وزارت خارجه کمتر محافظه‌کار و مطالبه‌گرتر باشد، نسخه مشکوک انفعال و ارتباط با شروع‌کنندگان نقض‌عهد در برجام را می‌پیچد؟ آیا نمایندگان کنگره آمریکا (دموکرات و جمهوری‌خواه) نیز این گونه عمل می‌کنند؟ یادآور می‌شود دولت اوباما با اجرای قانون ممنوعیت ویزا برای اتباع ۳۸ کشور (در صورت سفر به ایران) آغاز کننده اعمال محدودیت‌های اقتصادی و تحریمی علیه کشورمان در پسابرجام بود.
شایان ذکر است نمایندگان و سناتور‌های کنگره آمریکا از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، در هنگام رأی‌گیری و تصمیم‌گیری علیه ایران، بار‌ها با اتفاق نظر کامل و همسویی مشترک رأی داده‌اند. اما با این وجود به نظر می‌رسد جریان نفوذ و دستکاری در محاسبات، آدرس غلط به برخی نماینده‌ها برای زمزمه مذاکره مجدد در کشورمان می‌دهد که سزاوار رصد و پیگیری است.

وعده پاسخگویی و گزارش ۱۰۰ روزه به فراموشخانه دولت سپرده شده است
یک سایت حامی دولت نوشت «دولت روحانی با مردم کم‌حرف می‌زند. این نقدی است که از روز اول به رئیس‌جمهور و هیئت دولت وارد بود. با اینکه روحانی اعلام کرده بود هر ۱۰۰ روز به مردم گزارش کار می‌دهد، اما گویی این وعده به فراموش‌خانه دولت سپرده شده است.»
عصر ایران می‌نویسد حالا این دولت، سخنگو هم ندارد. حدود ۶۰ روز است که نوبخت دیگر سخنگو نیست و رئیس‌جمهور روحانی هم کسی را برای این پست انتخاب نکرده است.
نوبخت سخنگوی خوبی نبود، اما حداقل هفته‌ای یک‌بار رودرروی خبرنگاران می‌نشست و سوال‌های آن‌ها را جواب می‌داد و تا حدودی مردم را در جریان تصمیمات دولت می‌گذاشت، اما نزدیک به دو ماه است که دولت سخنگویی ندارد و تقریبا هیچکس نیست به مردم بگوید چه خبر است.
مشخص نیست چرا رئیس‌جمهور در مورد انتخاب سخنگو اینقدر معطل می‌کند و کسی را برای این پست انتخاب نمی‌کند. این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری، دولت احتیاج به فردی دارد که مواضع او را اعلام کند. در روز‌های پرالتهاب دلار، بی‌سخنگویی اوج بی‌تدبیری است. به ویژه اینکه سخنگو احتیاجی به رای مجلس و هماهنگی با نمایندگان ندارد. رئیس‌جمهور می‌تواند یکی از نزدیکان مورد اعتماد خود را به عنوان سخنگو انتخاب کند. البته سخنگویی که تنها شغلش، سخنگویی باشد. نکته‌ای که به نظر می‌رسد هنوز روحانی و تیم همراه او به خوبی درک نکرده‌اند، رابطه با افکار عمومی است. به قول معروف: «چراغ‌های رابطه تاریک‌اند» دولت یازدهم و دوازدهم تا به امروز نتوانسته است به درستی کار‌ها و اهداف خود را به مردم انتقال دهد و همچنان علامت سوال‌های زیادی در مورد عملکرد دولت وجود دارد.

روحانی و زیباکلام هم می‌گویند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
آقای روحانی امروز با تحقیر تحریم‌های آمریکا گفت: «برخی هشدار می‌دهند که «یک روز ناجوری به نام ١٣ آبان در پیش روی شما است. اما من می‌گویم که روز ١٣ آبان هیچ تاثیری نخواهد گذاشت. آمریکا هر کاری خواسته علیه ما انجام داده است و نه قبل از ١٣ آبان که قبل از ١٣ مهر همه کار‌ها را کرده است و چیزی به اسم ١٣ آبان وجود ندارد که مردم را نگران کند».
صادق زیباکلام هم پریروز گفته بود «بعد از ۱۳ آبان اوضاع بهتر خواهد شد. بعد از ۱۳ آبان قرار نیست فاجعه‌ای رخ بدهد و یک آرامشی حاکم خواهد شد و این آرامش باعث حل خیلی از مسائل خواهد شد. خیلی از کار‌هایی که ترامپ می‌گوید بعد از ۱۳ آبان انجام خواهم داد، در حال اجرا است. الان کشور‌های مختلف خرید نفت ایران را کاهش داده‌اند و در رابطه ما با آمریکا هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد».
خب بزرگواران! پنج سال است صاحب‌نظران و اهل فن همین را به شما‌ها می‌گویند که نترسید و ترس از آمریکا را به جامعه پمپاژ نکنید؛ به این دلیل روشن که ۴ دهه است آمریکا ما را تحریم کرده و موجب پیشرفت ما شده و حالا هم اگر تحریم را فرصت بدانید، موجب شتاب در خودکفایی و پیشرفت می‌شود. می‌بینید که مملکت را با بازنمایی و بزرگ‌نمایی‌های دشمن، پنج سال عقب انداختید و البته متاسفانه بخش مهمی از سرمایه برنامه هسته‌ای را هم واگذار کردید.

 

FATF کور است جرائم مالی خانواده ترامپ را نمی‌بیند
غیر از رئیس‌جمهور آمریکا، داماد صهیونیست وی نیز مشمول جرائم پولشویی است، اما هرگز نهاد‌هایی مانند FATF که شعار مبارزه با جرایم مالی و پولشویی دارند، سراغ آن‌ها نرفته‌اند.
اسناد محرمانه نشان می‌دهند داماد و مشاور ترامپ به مدت هفت سال مالیات بر درآمد اندکی پرداخته یا اصلا نپرداخته است.
روزنامه نیویورک تایمز نوشت: در دهه گذشته، شرکت خانوادگی جارد کوشنر میلیارد‌ها دلار صرف خرید املاک و مستغلات کرده است. سرمایه‌گذاری‌های شخصی وی در زمینه سهام افزایش یافته است. ثروت خالص وی پنج برابر شده و تقریبا به ۳۲۴ میلیون دلار رسیده است.
اما براساس اسناد مالی محرمانه‌ای که به دست نیویورک‌تایمز رسیده است، کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید، چندین سال است که تقریبا هیچ مالیات بر درآمدی نپرداخته است.
براساس این اسناد، صورتحساب‌های مالیاتی اندک وی نتیجه ترفند‌های معمول برای کاهش مالیات است که وانمود می‌شد شرکت کوشنر هر سال میلیون‌ها دلار ضرر مالی می‌دهد. اما این ضرر‌ها فقط روی کاغذ بودند و درواقع کوشنر و شرکت وی ازنظر مالی به هیچ‌وجه متضرر نشده‌اند. این ضرر‌ها حاصل افت قیمت بود، یک سود مالیاتی که سرمایه‌گذاران در بخش املاک بخشی از هزینه‌های ساختمان‌های خود را هرسال از درآمد خود که مشمول مالیات می‌شود، کم می‌کنند.
یادآور می‌شود ترامپ غیر از فرار مالیاتی و پولشویی، کازینودار نیز هست که جزو جرائم مورد تعقیب و مبارزه FATF قرار دارد. اما این گروه هرگز سراغ موضوعات مورد مبارزه ادعایی خود در آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی - و حتی عربستان - نمی‌رود.

 

دولت اعتراض نکرد، بدهکار شد/ ماکرون: دو بار از روحانی توضیح خواستم (!)
انفعال دولت و وزارت خارجه در قبال حمایت‌های رژیم فرانسه از تروریست‌ها، موجب وقاحت زایدالوصف این رژیم شده است.
امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در گفتگو با رادیو فرانسه و شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ با متهم کردن دیپلمات ایرانی به تلاش برای بمبگذاری در نشست منافقین گفت: در این باره دوبار با روحانی رئیس‌جمهور ایران مستقیما گفتگو کرده و درباره بمبگذاری برنامه‌ریزی شده از او خواستار توضیحات کامل شده‌ام. ما علاوه بر این گفتگو، تمهیداتی را هم اندیشیده‌ایم.
وی همچنین تصریح کرد سخت‌گیری به ایران از موضوعات غیرهسته‌ای نظیر برنامه موشکی و نفوذ منطقه‌ای در کنار نگه‌داشتن ایران در برجام را مفید می‌دانیم. ما درباره ایران ساده‌لوح نیستیم.
اراجیف‌گویی ماکرون در حالی است که مقر سازمان تروریستی منافقین در پاریس قرار دارد و این گروهک چند ماه پیش همزمان با سفر وزیر امور خارجه کشورمان به پاریس، اقدام به برگزاری نشستی با موضوع براندازی و با حضور برخی سیاستمداران آمریکایی و اروپایی کرده که متاسفانه با اعتراض قاطع وزارت خارجه کشورمان روبه‌رو نشده و موجب وقاحت بیشتر آن‌ها گردیده است.
سازمان منافقین عامل ترور و کشتار ۱۷ هزار شهروند و صاحب‌منصب ایرانی است و رکورددار جنایت و ترور در دنیا به شمار می‌رود.

برچسب‌ها:

نظر شما