شناسهٔ خبر: 28745520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

واکنش علم‌الهدی به تصویب CFT/ نباید راه را به طرف براندازی ما باز کنید

امام جمعه مشهد با اشاره به تصویب لایحه سی.اف.تی خطاب به نمایندگان، گفت: این‌گونه نیست که یک عده بچه‌هایشان شهید شوند و در داغ آن‌ها بسوزند و شما بیاید برای دشمن جاده‌سازی کنید و راه را به طرف براندازی ما باز کنید.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد،  با تأکید بر این‌که «آنچه در روز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت ضد این آموزه زینب حسین بود»، تصریح کرد: در روز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی خلاف زینب‌آموزی و حسین‌آموزی عمل شد و در خط زینب و حسین نبود.

وی  با اشاره به تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمریکا در لیست سیاه تروریستی خود انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان، حماس فلسطین و سپاه قدس ایران دارد و اگر این لیست سیاه آمریکا با دسیسه‌های استکبار جهانی به تصویب شورای امنیت برسد -چراکه آمریکا تا امروز هر شگرد شیطانی داشته است، به این دلیل که شورای امنیت نان‌خور آمریکاست و سازمان ملل در اختیار آمریکا و استکبار جهانی است، به تصویب شورای امنیت رسانده- ما با این مصوبه مجلس خودتحریمی کردیم و بایستی سپاه قدسی که جان این ملت و روح دفاع این کشور است از عرصه معاملات بانکی و ارتباطات مالی ما حذف شود. 

امام جمعه مشهد با بیان این‌که «زینب به ما یاد داد با دشمن بجنگیم»، بیان کرد: ما به عنوان ملت زینبی و ملت حسینی چطور راه را برای دشمن باز کنیم، آن هم با تصویب یک لایحه‌ای که در حقیقت دشمن را بر ما مسلط کند.

وی افزود: آنچه مقام معظم رهبری اجازه فرمودند بررسی این لایحه در مجلس شورای اسلامی بود. در طی نامه‌ای که دفتر مقام معظم رهبری به رئیس مجلس نوشتند، ایشان اجازه بررسی این لوایح در مجلس شورای اسلامی را دادند و ما هم قبول داریم. بررسی به حق است و بر حسب دستور و اجازه مقام معظم رهبری  است، اما عزیزان ما در مجلس که این لوایح و قانون منع تأمین مالی تررورسیم را تصویب کردند، آیا این بررسی با توجه به مبنای رهبری یا بی‌توجه به مبنای رهبری بود؟

علم‌الهدی بیان کرد: شما عزیزان ما در مجلس شورای اسلامی نماینده مردمی هستید که روز و شب داد می‌زنند «مرگ بر ضد ولایت فقیه». شما بایستی به عنوان نماینده مردم پیرو ولی‌فقیه این لوایح را با توجه به مبنای مقام معظم رهبری یا بی‌توجه مبنای مقام معظم رهبری درباره کنوانسیون‌ها بررسی می‌کردید؟

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس در خصوص کنوانسیون‌ها، گفت: مبنای مقام معظم رهبری این است که ما به این کنوانسیون‌ها نپیوندیم. ایشان این اجازه را دادند که در مجلس بررسی شود. آقای نماینده مجلس نماینده مردم مقلد و پیرو ولی‌فقیه است. او بایستی به این مبنای مقام معظم رهبری توجه می‌کرد و این لوایح را بررسی می‌کرد یا به این مبنای مقام معظم رهبری توجه نمی‌کرد و طبق نظر خود آن را بررسی می‌کرد؟ کدام یک از این‌ها لازم بود؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: تازه شما بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید که برای حفظ موقعیت کنونی کشور بایستی این لایحه را تصویب کنید. چگونه به این نتیجه رسیدید؟ کارشناس‌ترین و متخصص‌ترینی که در آن روز در مجلس حضور داشت، آقای وزیر خارجه بود که رسماً گفت تصویب این قضیه مشکلات را حل نمی‌کند. ایشان گفت نه من و نه رئیس‌جمهور تضمین نمی‌کنیم که با این تصویب مشکلات اقتصادی حل شود و فقط ما بهانه را از دست آمریکا می‌گیریم.

نظر شما