شناسهٔ خبر: 28745358 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وبلاگ مشرق

انتقام یک مجرم امنیتی از ایران/ «اسرائیل» در اصولگرایان و سپاه نفوذ کرده است!

«دولت بی‌برنامه است؛ حاکمیت بی‌برنامه‌تر!»؛ این نظر یک فعال اصلاح‌طلب است که می‌گوید: تنها دولت دچار بی عملی نشده بلکه ما شاهد بی‌عملی در سطوح کلان‌تر از دولت هم هستیم.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

مرعشی: بر بله پرتگاه هستیم و باید برای ریاضت اقتصادی آماده شویم!

انتقام یک مجرم امنیتی از ایران

«حسین مرعشی»، فعال اصلاح‌طلب، از دستگیرشدگان فتنه 88 و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

«ما باید قبل از این که به این نقطه برسیم خودمان را آماده می‌کردیم. قبل از پایان جنگ روزی آیت الله هاشمی به امام نامه نوشت و بیان کرد تا شما هستید مساله جنگ و رابطه ایران و آمریکا را حل کنید ایشان آن موقع این روزها را می‌دید من بارها و بارها از آقای هاشمی شنیده‌ام که نباید کشور را برای همیشه در پرتگاه نگه داریم تا یک حادثه ما را به دره پرتاب کند. ما باید تا فرصت داریم کشور را از لبه پرتگاه دور کنیم و به یک نقطه امن ببریم اما این کار را انجام ندادیم و امروز یک دیوانه در آمریکا یقه ما را گرفته است.»

وی همچنین اظهار می‌کند: ما باید برای ریاضت اقتصادی آماده بشویم چرا که دوران سختی پیش روی داریم.[1]

*بدیهیست که این سطح بحران‌نمایی و شیطنت از جانب چهره‌ای که در فتنه سال 88 به دلیل تبلیغ و توطئه علیه نظام اسلامی دستگیر و مجازات شد، هرگز جای تعجب نیست.

حسین مرعشی چندی قبل نیز طی اظهاراتی از این گفته بود که اقتصاد کشور آتش گرفته است![2]

پیش از مرعشی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و دیگر عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی هم دو مرتبه تأکید کرده است کشور در «شرایط ته درّه» قرار دارد.[3]

این اظهارات تأکیدآمیز بر شرایط بن‌بست، وجود بحران و احضار شرایط اسقاط نظام اما در حالیست که نه تنها نشانه‌های واقعی این رخدادها جز در لسان اصلاح‌طلبان دیده نمی‌شود بلکه آمار اقتصادی کشور، ثابت کننده خلاف این حرف‌هاست. ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها تأکید کرده‌اند که این قبیل سخنان صحیح نیستند و القای آنها عمل به نسخ دشمن است.

جالب‌تر آنکه افرادی از مقامات دولتی نیز صراحتاً ابراز کرده‌اند که القای ناامیدی به مردم یک «خیانت بزرگ» است اما دوستان همین افراد در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان به مسئله سیاه‌نمایی به عنوان قوت روزانه نگاه می‌کنند و همانطور که در اظهارات مرعشی نیز مشاهده می‌شود؛ روزی وجود ندارد که یک حرف جدید با هدف القای موت اقتصاد کشور نزنند!

اظهارات مرعشی در حالیست که ایران اسلامی حتی در دوران 8 ساله دفاع مقدس و هنگامه‌ای که حتی کشتی‌های حامل غذای مردم ایران نیز در خلیج فارس هدف موشک دشمن قرار می‌گرفت اما دچار شرایط ریاضت اقتصادی نشد.

و اساساً در کشوری که صاحب عظیم‌ترین ذخایر نفت و گاز جهان است و هزاران کیلومتر مرز آبی و خاکی دارد؛ فرض ریاضت اقتصادی به لحاظ علمی نیز چندان منطقی نیست.

مرعشی و دوستان او در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان همچنین به هر دلیلی اِبا دارند از اینکه بگویند اقتصاد ایران هم‌اکنون در جایگاه هجدهمین اقتصاد جهان است، نرخ بیکاری ایران بر اساس آمار جهانی نسبت به 2 سال قبل کاهش یافته است، اختلاف طبقاتی یا همان ضریب جینی در ایران از آمریکا هم رتبه بهتری دارد و ایرانی‌ها از نظر جایگاه امید به زندگی نیز در رتبه چند کشور اول جهان هستند.

طنز تلخ ماجرا نیز آنجاست که اگر هم مشکلی در کشور وجود دارد؛ کسی از مرعشی و دوستان او که رئیس‌جمهور روحانی و مشکلات فعلی را در دامن مردم ایران گذاشته‌اند توقع ارائه راه حل جدید ندارد بلکه همه منتظر عذرخواهی رسمی اصلاح‌طلبان برای وضع موجود کشور و ارائه راه حل جهادی از سوی رقبای دولت و اصلاح‌طلبان هستند.

اما متأسفانه اصلاح‌طلبان و دولت آنها به تنها چیزی که در قبال وضع موجود عمل نمی‌کند؛ مقوله عذرخواهی رسمی، کمک گرفتن از تفکر مدیریت جهادی و پذیرش علنی مسئولیت مشکلات است.

این اقدام مرعشی و دوستان او، مصداق آن مجرمی است که برای رفع کیفر خود مرتکب جرمی دیگر می‌شود!

گفتنیست، برخی آگاهان سیاسی معتقدند ریشه این سیاه‌نمایی‌های عجیب و غریب و بحران‌نمایی‌ها از اقتصاد کشور در آنجاست که جریان سیاسی خاص قصد ایجاد «فتنه اقتصادی» را دارد و می‌خواهد با جعل و قلب واقعیت‌های روز کشور (اعم از کتمان مثبتات عمومی کشور و نیز عدم پذیرش مسئولیت در قبال مشکلات پیش آمده) مردم را علیه نظام اسلامی بشوراند.

چپ‌های ستادی در این باره از مقولاتی مثل «اغتشاش میلیونی»، «خیابان» و «اصلاح‌طلبان در حکومت بعدی» هم سخن رانده‌اند...

***

چاپلوسی خاصّ برای خاتمی

«اسرائیل» در اصولگرایان و سپاه نفوذ کرده است!

«محمد کیانوش‌راد»، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم طی اظهاراتی که روزنامه ایران آنها را منتشر کرد با اشاره به چیزی تحت عنوان «شروع موج جدید تخریبها علیه اصلاح‌طلبان، بویژه رئیس دولت اصلاحات»! گفته است:

بگذارید افراطیون اصولگرا عصبانی باشند و در این عصبانیت هرچه بیشتر خود را در بی‌اخلاقی و بی‌معرفتی غرق نمایند.

او می‌افزاید:

در تحلیل این مواضع تند چیزی جز حسادت، حقد و ناتوانی دیده نمی‌شود و برخی اتهام‌زنندگان به خاتمی دقیقاً در چارچوب اخلاق ماکیاولی با نقاب اسلامی حرکت می‌کنند.

کیانوش‌راد تصریح می‌کند:

«شک نداشته باشید وضعیت کسانی که اینگونه بی‌محابا و بدون توجه به اصول اخلاقی اولیه و انسانی دیگران را مورد تعرض قرار می‌دهند در آینده و در پیشگاه مردم روشن خواهد شد تردید نباید داشت که در برخی جریانات افراطی سیاسی رد پای سرویس‌های اطلاعاتی بیگانگان را می‌توان به وضوح شاهد بود.»[4]

قبل از کیانوش‌راد، مجید انصاری نیز طی اظهاراتی مدعی نفوذ اسرائیل و منافقین در سازمان سپاه شده بود.[5]

*چهره‌های جریان سیاسی خاص همواره در مقابل مسائلی که نسبت به آنها مصلوب‌الید و در موضع ضعف هستند، مواضع عجیبی می‌گیرند.

غیر از آنچه که در بالا ذکر شد، زمانی «رسول منتجب‌نیا» هم در اعتراض به ردّ صلاحیت خود و تعدادی از دوستانش در شورای نگهبان اینطور گفته بود که این ردّ صلاحیت‌ها توهین به اسلام، توهین به ولایت فقیه و یک توطئه بوده است!

ما قضاوت درباره این اظهارات را به عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

گفتنیست ادعای کیانوش‌راد درباره توهین اصولگرایان به خاتمی نیز بیشتر نوعی چاپلوسی برای خاتمی به نظر می‌رسد چون اساساً خبر خاص یا رویه‌ای در این زمینه دیده نشده. ضمن اینکه همه می‌دانند ادبیات و اعتقاد دینی جریانات ارزشی کشور نیز با مسائلی مثل توهین و تحقیر همراهی ندارد.

***

دولت بی‌برنامه است؛ حاکمیت بی‌برنامه‌تر!

روزنامه اعتماد به تازگی گفت‌وگویی را با علیرضا بهشتی، از فعالان اصلاح‌طلب انجام داد.

در بخشی از پرسش و پاسخ این گفت‌وگو می‌خوانیم:

اعتماد: برخی معتقدند دولت برنامه‌ای برای بهبود اوضاع ندارد. از نظر شما دولت دچار بی‌عملی شده است یا خیر؟

بهشتی: بله. بسیاری از تصمیمات دولت مانند سایر تصمیماتی که در ساختار حاکمیت اتخاذ می‌شود، تصمیمات واکنشی است.

اعتماد: دلیل بی‌عملی دولت از نظر شما چیست؟

بهشتی: تنها دولت دچار بی عملی نشده بلکه ما شاهد بی‌عملی در سطوح کلان‌تر از دولت هم هستیم. چون در سطح توسعه‌ای فقدان برنامه داریم، تمامی ارکان دچار بی‌عملی شده‌اند.[6]

*پاسخ ساده‌ای که بهشتی و خبرنگار اعتماد بایستی با آن مواجه باشند اینست که اگر حاکمیت هم مثل دولت بی‌عمل و بی‌برنامه بود؛ آنگاه کشور دچار چالش‌های جدی می‌شد زیرا هریک از ناکارآمدی‌ها و اغلاط بیّن دولت مشترک اصلاح‌طلبان و آقای روحانی، به تنهایی کافیست تا یک کشور را به چالش بکشد.

چه اینکه افکار عمومی به خوبی می‌داند تشکلی اجرایی که نگاهش برای رفع مشکلات به خارج از کشور است، راهکار حل مشکلات را به جای مدیریت جهادی در مذاکره می‌بیند، معتقد به خالی بودن خزانه است، درس عاشورا را مذاکره می‌داند، علیه حاکمیت دچار ان‌قلت‌های جدی است، شرایط را شرایط بن‌بست و بحران می‌داند و صراحتا تأکید دارد که جامعه «ناامید» است؛ می‌توانست عامل بروز چه بحران‌های بزرگی باشد...

از طرف دیگر، چیزی که در حال حاضر بایستی روزنامه اعتماد، آقای بهشتی و فی‌الجمله اصلاح‌طلبان به آن پاسخ بدهند اینست که چرا در سال‌های 92 و 96 و با اینکه این بی‌عملی و بی‌برنامگی دولت مورد اشاره بهشتی محرز بود اما بر حمایت از آقای روحانی تأکید و اصرار داشتند؟!

و از آن بدتر اینکه اصلاح‌طلبان چرا در انتخابات سال 96 با اینکه این بی‌عملی وضوح بیشتری داشت اما بر ادامه راه روحانی اصرار بیشتری ورزیدند و حتی از این گفتند که ما تضمین او هستیم و اگر روحانی هم نخواهد ولی به زور از او حمایت می‌کنیم!

پاسخ این سؤالات البته گام اول است و پس از آن نیز مرحله «عذرخواهی رسمی» ستاد جریان چپ از مردمی فرا می‌رسد که با تبلیغات اصلاح‌طلبان و تَکرار می‌کنم آنها به رئیس‌جمهور روحانی رأی داده‌اند.

البته لازم به ذکر است که حتی پس از مرحله دوم و عذرخواهی رسمی از مردم نیز کسی انتظار ارائه راه حل یا انتقاد از چهره‌های جریان سیاسی خاص را ندارد.

***

1_ http://khabarfarsi.com/u/60898228

2_ https://khabarfarsi.com/u/58954040

3_ mshrgh.ir/818894

4_http://www.iran-newspaper.com/newspaper/item/485554

5_mshrgh.ir/855005

6_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3814773

نظر شما