شناسهٔ خبر: 28743606 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخواست جنبش فتح برای انحلال شورای قانونگذاری فلسطین

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما شورای انقلابی جنبش فتح که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رئیس آن است ، از شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) خواست در نشست اواخر ماه اکتبر خود شورای قانونگذاری فلسطین ( پارلمان ) را که در کنترل جنبش حماس قرار دارد ، منحل کند .
به گزارش خبرگزاری آناتولی از رام الله ، شورای انقلابی جنبش فتح در پایان نشست سه روزه خود که در رام الله برگزار شد ، در بیانیه ای اعلام کرد اعضای این شورا به اتفاق آرا از شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف) درخواست کردند در نشست اواخر ماه اکتبر ، شورای قانونگذاری ( پارلمان ) را منحل و دعوت به برگزاری انتخابات عمومی طی یک سال از زمان انحلال شورا کند .
شورای انقلابی جنبش فتح افزود "کاری که جنبش حماس در سال 2007 کرد تا همین امروز نشانه خروج از ارزشها و اخلاقیات کارهای ملی ماست و حماس با این کار فعالیت های شورای قانونگذاری را متوقف کرد و این شورا توانایی خود را برای انجام کار قانونگذاری و نظارتی از دست داده است و عملا دیگر وجود ندارد ."
در همین حال جنبش حماس به طور مستقیم انحلال شورای قانونگذاری را مردود دانست .
احمد بحر رئیس شورای قانونگذاری فلسطین گفت تصمیمات محمود عباس برای انحلال شورای قانونگذاری ارزش قانونی و حقوقی ندارد و شورا خودش تصمیم می گیرد و محمود عباس قدرت ( ریاست تشکیلات خودگردان ) را غصب کرده است.
احمد بحر افزود شورای قانونگذاری سوپاپ اطمینان برای مشروعیت ملی است و انحلال آن تلاش مذبوحانه برای پیشبرد طرح صلح معامله قرن و برنامه های دونالد تراپ رئیس جمهور آمریکا برای نابودی مسئله فلسطین است .
توصیه شورای انقلابی جنبش فتح برای انحلال شورای قانونگذاری فلسطین پس از شکست تلاش های یک سال گذشته مصر برای برقراری آشتی ملی فلسطین میان دو جنبش فتح و حماس مطرح شد.

نظر شما