شناسهٔ خبر: 28741278 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

50 دستگاه تتو غیراستاندارد از آرایشگاه های کرمان جمع آوری شد

به گزارش ایرنا ، منصور قنبری زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حدود یکهزار و 500 آرایشگاه در کرمان فعالیت می کند که 200 مورد از این تعداد طی 9 ماه گذشته

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا ، منصور قنبری زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حدود یکهزار و 500 آرایشگاه در کرمان فعالیت می کند که 200 مورد از این تعداد طی 9 ماه گذشته مورد بازرسی قرار گرفته است .
وی اظهار داشت: کنترل آرایشگاه های زنانه با توجه به فعالیت های جدید از جمله تاتو کردن مخاطراتی مانند انتقال بیماری خونی را در پی دارد.
قنبری زاده با اشاره به اطلاع رسانی، آموزش و آگاهسازی آرایشگران طی سال گذشته مبنی بر خطرات اقداماتی همچون تتو در سلامت افراد ادامه داد: حدود 6 ماه آموزش و اطلاع رسانی انجام و بعد از آن بازرسی ها در 9 ماه انجام شد.
وی گفت: تایید سلامت محصولات غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی که فرایندی روی آنها انجام شده باشد بر عهده وزارت بهداشت است.
قنبری زاده افزود: محصولات تولید شده باید دارای پروانه ساخت یا شناسه نظارت از اداره نظارت بر مواد غذایی باشد.
وی ادامه داد: مسئولیت نظارت بر سلامت محصولات بعد از اینکه تولید می شوند تا زمانی که به مرحله عرضه می رسد نظارتش با اداره غذا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی است و پس از قرار گرفتن در چرخه عرضه ، گروه بهداشت محیط است که امر نظارت و کنترل مواد را بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه حدود چهار سال است وزارت بهداشت از محصولات کشاورزی عرضه شده به بازار نمونه برداری می کند و آنها را از نظر باقی مانده سموم مورد ارزیابی قرار می دهد اظهار داشت : سال قبل 720 نمونه محصولات کشاورزی در استان کرمان به آزمایشگاه ارسال شد.
وی با بیان اینکه 2 طرح در حوزه معاونت غذا و دارو در حال اجرا است گفت: در یک طرح محصولات آرایشی و بهداشتی و در طرح دیگر میوه و سبزیجات از نظر وجود سموم بررسی می شود.
قنبری زاده افزود: تمام مواد غذایی مانند کنسروجات نیز نمونه برداری و آزمایش می شود و از نظر صحت و سلامت با استاندارد ملی تطابق پیدا می کند. و سپس نتایج بعد از جمع بندی به سازمان غذا و دارو در تهران ارسال می شود.
وی با بیان اینکه بالغ بر 20 نوع فراورده کشاورزی از نظر باقی مانده سموم کنترل می شود اظهار داشت: برنج و گندم که قوت غالب مردم است در این طرح ها به طور کامل بررسی می شود.
3029/ 5054
انتهای پیام

نظر شما