شناسهٔ خبر: 28738631 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مسیر اقتصاد | لینک خبر

در جمع مسئولین استان قم مطرح شد

وزیر نیرو: پرداخت «یارانه انرژی» به طبقات پرمصرف باید متوقف شود

وزیر نیرو با اشاره به پرداخت هزینه مشترکین پرمصرف از بیت المال و جیب مردم گفت: نباید از جیب اقشار فقیر و مستضعف هزینه آب استخر و مصارف بیش از حد زندگی‌ مرفه افراد متموّل تامین شود و بیش از این به آنها یارانه انرژی پرداخت گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مقاومتی نیوز رضا اردکانیان وزیر نیرو در جمع مسئولان استان قم، با بیان اینکه هزینه بد مصرفی مردم در زمینه آب و برق بسیار زیاد است، تصریح کرد: این در حالی است که این هزینه‌ها به صورت کامل از بیت‌المال و هزینه‌های عمومی تأمین می‌شود.

پرداخت «یارانه انرژی» به طبقات پرمصرف باید متوقف شود

اردکانیان تصریح کرد: مصرف بیش از اندازه، برای کشور هزینه زیادی خواهد داشت، باید ساز و کاری برای برخورد با مشترکین پرمصرف تدوین شود.

وی با بیان اینکه چندبرابر طبقات ضعیف به طبقات متمول یارانه انرژی پرداخت می کنیم، اظهار کرد: نباید از جیب اقشار فقیر و مستضعف هزینه آب استخر و مصارف بیش از حد زندگی‌های مرفه افراد متمول تامین شود.

وزیر نیرو خواستار تصویب قانونی برای برخورد با پرمصرف ها در مجلس شد که نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز قول پیگیری این موضوع را داد.[۱]

گفتنی است هفته گذشته وزیر نیرو با حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تشریح برنامه های وزارت نیرو برای عبور بدون خاموشی از اوج بار مصرف برق در تابستان ۹۸ پرداخت.

در این جلسه نیز وزیر نیرو از جهت گیری برنامه های وزارت نیرو به سمت تاکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف و تشویق گروه‌های پرمصرف برای گرایش به سمت رعایت الگوی صحیح مصرف خبر داد.

شنیده ها حاکی از آن است که وزارت نیرو قصد دارد با اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف، تا ۱۵۰۰ مگاوات در مصرف برق صرفه جویی نماید.

البته این اصلاح در تعرفه نیازمند مجوز هیات وزیران و شورای اقتصاد بوده و تاکنون خبری مبنی بر موافقت دولت با این طرح منتشر نشده است.

پینوشت:

[۱] پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، کد خبر: ۵۴۳۴۹

انتهای پیام/ قیمت گذاری انرژی

نظر شما