شناسهٔ خبر: 28738091 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

راه هايي براي سوزاندن چربي‌ شکم

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر ايران به نقل از "تودي"، آنچه به نام چربي احشايي شناخته مي شود به واسطه تحت تاثير قرار دادن توليد هورمون ها و افزايش التهاب که خطر ابتلا به بيماري قلبي، ديابت نوع 2 و برخي انواع سرطان را افزايش مي دهند مي تواند بر وضعيت سلامت انسان تاثيرگذار باشد.

کاهش ميزان غذاي مصرفي و افزايش فعاليت جسماني از جمله گزينه هايي هستند که مي توانيد براي کاهش سطوح چربي در بدن خود مد نظر قرار دهيد. در اين ميان، افزودن برخي مواد غذايي به رژيم غذايي نيز مي تواند هرچه بيشتر به شما در خلاص شدن از شر اين چربي هاي مزاحم و دردسرآفرين کمک کند.

ماهي سالمون

ماهي سالمون سرشار از پروتئين (حدود 37 گرم در هر 142 گرم ماهي پخته) است که اين درشت مغذي در فرو نشاندن گرسنگي و احساس سيري بهتر از چربي و کربوهيدارت عمل مي کند. احساس سيري براي مدت زماني طولاني‌تر به پرهيز از مصرف تنقلات ناسالم و پرخوري کمک مي کند.

ماهي سالمون مي تواند در سوزاندن چربي شکم به طور موثر کمک کند زيرا يکي از غني‌ترين منابع براي ويتامين D است. اين ماده مغذي به طور مستقيم در توليد هورمون ها و تنظيم اشتها درگير است. همچنين، چندين مطالعه نشان داده اند که ويتامين D در ارسال سيگنال براي سوزاندن چربي شکم نقش دارند.

بروکلي

بنابر مطالعه اي که در نشريه Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics منتشر شد، ارتباطي بين افرادي که به ميزان فراوان سبزي هاي رنگارنگ (به ويژه سبز، زرد و نارنجي) مصرف مي کنند و سطوح پايين چربي احشايي، چربي خطرناکي که اطراف اندام ها تجمع مي کند، وجود دارد. همچنين، اين سبزي ها نشان داده اند که به کاهش التهاب کمک مي کنند.

بروکلي يکي از بهترين گزينه هايي است که مي توانيد براي کمک به کاهش چربي بدن در رژيم غذايي خود بگمجانيد زيرا يکي از معدود سبزي هاي حاوي کلسيم است. اين ماده معدني نشان داده است که کاهش چربي به ويژه در اطراف ناحيه شکم را افزايش مي دهد.

همچنين، بروکلي يکي از مواد غذايي با بيشترين حجم و کمترين کالري (1 فنجان تنها 25 کالري دارد) است، از اين رو، مي توانيد مقدار زيادي بروکلي را بدون نگراني از افزايش وزن مصرف کنيد. در واقع اين سبزي چليپايي به کاهش وزن نيز کمک مي کند.

ماست يوناني کم چرب

ماست يوناني يکي از بهترين منابع براي تامين پروتئين (حدود 20 گرم در هر فنجان) است و محتواي اين ماده مغذي در ماست يوناني دو برابر بيشتر از ماست معمولي است. ماست يوناني مي تواند شما را براي مدت زمان طولاني‌تر سير نگه دارد و به کنترل اشتها کمک کند که اين شرايط مي تواند به معناي چربي شکم کمتر
باشد.

همچنين، ماست سرشار از کلسيم (حدود 200 ميلي گرم در هر فنجان) است. دو مطالعه ارتباط بين کلسيم و سطوح کمتر چربي شکم را نشان داده اند. کلسيم به چند دليل در اين زمينه برجسته شده است: کارشناسان بر اين باورند که کلسيم ممکن است به افزايش چربي سوزي کمک کند، جذب چربي را کاهش دهد و آهنگ سوخت
و ساز را اندکي تسريع کند.

افزون بر اين، ماست حاوي پروبيوتيک ها نيز است که اين باکتري هاي مفيد به گوارش کمک مي کنند. بنابر مطالعه اي که در نشريه Nutrition and Metabolism منتشر شد، پروبيوتيک ها ممکن است در کنترل وزن نيز نقش داشته باشند.

نظر شما