شناسهٔ خبر: 28737057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نخستین واکنش وزیر کشور عربستان به ماجرای جنجالی ناپدید شدن خاشقچی:

ریاض اتهامات درباره قتل خاشقجی را رد می‌کند

خبرگزاری میزان- وزیر کشور عربستان سعودی، در نخستین واکنش به ماجرای بحث برانگیز ناپدید شدن خاشقجی اتهامات علیه ریاض درباره قتل خاشقجی را دروغ نامید و مدعی شد این اتهامات، دولت عربستان را بر اساس برنامه از پیش تعیین شده هدف قرار داده‎اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، پس از ناپدید شدن جمال خاشقچی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست از دوم اکتبر متعاقب مراجعه وی به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه برای انجام امور مربوط به ازدواجش، ترکیه اعلام کرد این روزنامه‎نگار در ساختمان کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه عربستان روز جمعه ضمن استقبال از پیشنهاد ترکیه برای انجام تحقیقات مشترک ریاض- آنکارا در مورد ناپدید شدن جمال خاشقجی ادعا کرد که ریاض بر حفظ منافع شهروندانش در داخل و خارج و روشن شدن کامل حقیقت در خصوص ناپدید شدن جمال خاشقچی تاکید دارد.
 
به گزارش این خبرگزاری، در همین راستا ریاض هیئتی برای انجام تحقیقات مشترک به آنکارا فرستاد. مقامات سعودی شنبه و یکشنبه با همتایان ترک خود دیدار خواهند کرد.

در عین حال امیر عبدالعزیز بن سعود وزیر کشور عربستان سعودی، در نخستین واکنش به ماجرای بحث برانگیز ناپدید شدن خاشقجی، روز جمعه اتهامات علیه عربستان سعودی درباره قتل خاشقجی را دروغ نامیده و مدعی شد این اتهامات، دولت عربستان را بر اساس برنامه از پیش تعیین شده هدف قرار داده اند.

وی ضمن ادعای پایبندی کشورش به قوانین بین‌الملل اعلام کرد که کشورش اتهامات دروغینی که رسانه‌ها منتشر کرده و دولت و مردم پادشاهی عربستان سعودی را در خصوص حادثه ناپدید شدن شهروند سعودی جمال خاشقجی هدف قرار داده‌اند، تقبیح و از آن ابراز انزجار می‌کند.

ناپدید شدن خاشقجی تبعات اقتصادی سنگینی برای عربستان داشته است و سبب شده چندین شرکت و سرمایه گذار آمریکایی نیز از شرکت در کنفرانس سرمایه گذاری در عربستان سعودی خودداری کنند. ضمن این که بلومبرگ، نیویورک تایمز، فایننشال تایمز، سی.ان.ان و سی.ان.بی.سی نیز همکاری خود را با این کنفرانس قطع کردند.

به گزارش رویترز، قتل احتمالی منتقد برجسته سعودی ضمن زیر سوال بردن تصویر جهانی عربستان، پیامد‌های قابل توجهی برای این کشور در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما