شناسهٔ خبر: 28736903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

الازهر: حامی مبارزه مشروع ملت فلسطین علیه اشغالگری اسرائیل هستیم

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: شیخ الازهر با بیان اینکه حامی مبارزه مشروع ملت فلسطین علیه اشغالگری اسرائیل هستیم، نسبت به ادامه سیاست سرکوبگرانه صهیونیست ها علیه مردم فلسطین هشدار داد و از رفتار دوگانه مجامع بین المللی در برابر جنایت های اسرائیل به شدت انتقاد کرد.

«احمد الطیب» در پی شدت یافتن انتفاضه مردم فلسطین و راهپیمایی بازگشت و سرکوب این راهپیمایی ها که به شهادت شش فلسطینی در جمعه گذشته منجر شد، این سرکوب ها در نوار غزه را محکوم کرد و گفت: الازهر به صورت کامل حامی و پشتیبان ملت فلسطین در این مبارزه مشروع برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی و برپایی کشور مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شریف است.

شیخ الازهر از جامعه بین الملل و تمامی سازمان های حقوق بشری خواست به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود برای متوقف ساختن جنایت های رژیم اشغالگر عمل کنند، زیرا این رژیم با اقدامات خود شهروندان و مقدسات فلسطین را هدف قرار داده است. از سویی اتحادیه عرب هم جنایت‌های فجیع و بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و ریختن خون شهروندان فلسطینی در مقابل دیدگان افکار عمومی جهانیان را محکوم کرد و خواستار مداخله فوری جامعه بین‌المللی در غزه شد.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز وحدت امت عربی و اسلامی را تنها راه مقابله با طرح توطئه آمیز آمریکا برای مسئله فلسطین موسوم به «معامله قرن» دانست. خبر دیگر اینکه مسئولان فرانسوی‌ دست رد به سینه اسرائیل زدند و بدون توجه به درخواست این رژیم، مستندی درباره مجروحان غزه را از تلویزیون فرانسه پخش کردند.

نظر شما