شناسهٔ خبر: 28734568 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

انصارالله با 6 موشک بالستیک مواضع سعودی را در یمن و عربستان درهم کوبید

نیروهای یمنی در پی تشدید تجاوزات و حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه کشورشان، با شش موشک دیگر خاک عربستان و مواضع سعودی را هدف قرار دادند.

صاحب‌خبر -

نیروهای ارتش یمن و انصارالله در ادامه واکنش‌های موشکی خود به تجاوزات ائتلاف سعودی  شنبه‌شب یک فروند موشک بالستیک «بدر-۱» به سمت پایگاه تازه‌تاسیس در منطقه «ظهران» واقع در جنوب عربستان شلیک کردند. این ششمین موشک بالستیک ارتش یمن و انصارالله بود که روز شنبه به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در جنوب عربستان شلیک شد. موشک «بدر -۱» به رغم ادعاهای ائتلاف عربستان سعودی مبنی بر قاچاق موشک‌ها از خارج به داخل یمن، در چهارمین سالروز آغاز حمله این ائتلاف به یمن رونمایی شد.
نیروهای موشکی ارتش یمن و انصارالله عصر شنبه نیز یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۲» به شمال یمن و شامگاه شنبه چهار فروند موشک بالستیک زلزال-۱ به سمت نجران و عسیر در جنوب عربستان شلیک کردند.
در همین حال جنگنده‌های «ائتلاف عربی» که یمنی‌ها آن را «ائتلاف سعودی-آمریکایی» می‌نامند، روز شنبه دو بار به دو اتوبوس غیرنظامیان در حال حرکت در منطقه «المصبریه» واقع در شهرستان «جبل راس» استان الحدیده در غرب یمن حمله کردند که در نتیجه آن حدود ۲۰ نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند. برخی منابع یمنی می‌گویند که سلسله حملات موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله در روز شنبه، در پاسخ به این جنایت تازه ائتلاف صورت گرفته است.
از سوی دیگر «بنیاد صلح جهانی» که مقر آن در آمریکا است، روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ائتلاف سعودی علیه یمن  با نابودی مزارع کشاورزی، مرتکب جنایت جنگی شده است. در این گزارش آمده است: «‌تاثیر بمباران‌های هوایی ائتلاف عربی علیه یمن خسارت‌های زیادی به مناطق تولید و توزیع مواد غذایی در مناطق روستایی این کشور وارد کرده است.‌» در گزارش این بنیاد تاکید شده که «شواهد قوی وجود دارد که بیانگر نیت عربستان برای نابودی مناطق تولید و توزیع مواد غذایی در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها است». این گزارش حتی از حمله «نظام‌مند» به مناطق کشاورزی خبر می‌دهد و می‌نویسد نوع حملات نشان می‌دهد زمان حمله به مناطق کشاورزی و نقاطی که باید هدف قرار بگیرند، «با آگاهی انتخاب شده است». این گزارش می‌افزاید، تخریب عمدی مناطق کشاورزی خانوادگی و ماهیگیری بومی، از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان جنایت جنگی محسوب می‌شود.

نظر شما