شناسهٔ خبر: 28734318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فجایع انسانی به دست سعودی‌ها در یمن زیر سایه خبری قتل خاشقچی + فیلم

درست در روز‌هایی که پرونده قتل روزنامه نگار عربستانی در سفارت این کشور در ترکیه زیر زربین رسانه‌های دنیاست، آمار تکان دهنده‌ای از جنایت سعودی‌ها در یمن منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ با وجود هشدارها و ابراز نگرانی ها از جنایات عربستان سعودی در یمن همچنان سکوت سنگینی در محافل سیاسی و رسانه ای غرب حکم فرماست . در جدیدترین این هشدارها دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که عربستان و متحدان آن تلاش می کنند مانع از ادامه روند تحقیقات در خصوص جنایات جنگی رخ داده در یمن شوند. بمباران های کور و کشتار هزاران زن و کودک در سه و نیم سال گذشته در یمن برخی از نهادهای سازمان ملل  و نهادهای مدنی مدافع حقوق بشر را وادار به واکنش به جنایات عربستان سعودی و متحدانش در جنگ در یمن کرده است. بی تفاوتی و سکوت و همراهی دولت های غربی با عربستان در پیشبرد سیاست های جنگ افروزانه اش در یمن حکام عربستان را در نسل کشی  در یمن جری تر کرده است.در یمن به معنی واقعی کلمه یک نسل کشی در حال رخ دادن است.  تعداد کسانی که از بیماری و فقر در یمن می میرند هزاران برابر بیشتر از کسانی است که در اثر بمباران ها کشته می شوند. در این میان زنان و کودکان آسیب پذیرترین اقشار مردم یمن در برابر تجاوز عربستان به خاکشان هستند.

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6698781/8791622?width=400&height=300"></script></div>
 

بیشتر بخوانید: پاک کردن رد خون منتقد سعودی با شعبده بازی دلارهای نفتی + صوت

 

انتهای پیام/

سکوت غرب در برابر فاجعه انسانی در یمن + فیلم

نظر شما