شناسهٔ خبر: 28733731 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حوادث جهان

اجــل به سارق مهلت نداد مرد مصری وقتی برای سرقت وارد یک آرایشگاه شد هنگام دزدی سکته کرد و مرد.به‌گزارش العربیه، این مرد 48 ساله مصری که عزت نام داشت در حالی که روپوش آرایشگران را پوشیده بود وارد آرایشگاه شد.

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
وی در فرصتی مناسب به سراغ صندوق رفت و مبلغی معادل 15 هزار پوند را سرقت کرد. اما هنگامی که می‌خواست از آرایشگاه فرار کند ناگهان روی زمین افتاد و مرد.طبق گزارش پلیس، این مرد به‌خاطر کشیدن چک‌های بی‌محل به ۱۳ سال زندان محکوم شده بود و او برای تأمین این پول دست به سرقت زد که اجل مهلتش نداد.
 
 
کتیبه های سنگی 10 هزار ساله در چین
 
باستان شناسان با کشف صفحه‌های سنگی 10 هزار ساله در غار کوه «کانلون» چین تحقیقات خود را آغاز کردند.
به‌گزارش وایرد، علاوه بر این کتیبه سنگی 700 سنگ نوشته  دیگر نیز به‌دست آمده که نشان از موجودات فرازمینی و حضورشان در این منطقه دارد. به‌گفته محققان تاکنون پاسخی بر این کشف بزرگ وجود نداشته و تحقیقات همچنان ادامه دارد.
برخی از فرضیه‌ها حاکی است که این دیسک‌ها از سفینه بیگانگان به زمین سقوط کرده است و فرضیه دیگر بیان می‌کند که موجودات فرا زمینی در گذشته‌های دور روی زمین زندگی کرده و از خود اثر هنری به جای گذاشتند تا نشان دهد دراین جا حضور داشته‌اند و درنهایت فرضیه سوم ادعا می‌کند که انسان‌های منطقه با رؤیت موجودات فرا زمینی تصاویر و روش زندگی‌شان را بر این دیسک‌ها نقاشی و حکاکی کرده‌اند.
 
36 کشته در رانش زمین اوگاندا
 
بارش باران‌های بی‌وقفه و رانش زمین در اوگاندا دست کم 36 کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت. به گزارش سی‌ان‌ان، در این حادثه تاکنون ده‌ها نفر ناپدید شده و عملیات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان همچنان ادامه دارد. «ایرنه ناکاسیتا» سخنگوی تیم امداد‌رسانی در این باره گفت: «بارش‌ها باعث طغیان رودخانه در منطقه شده و رانش زمین را به همراه داشته است.»وی افزود: «در پی این حادثه مردم آواره و پس از ترک خانه‌هایشان به روستاهای اطراف پناهنده شده‌اند.»
 
کشف اجساد 11 کودک درون جعبه
 
پلیس شهر دیترویت امریکا جسد 11 کودک را در یک بنگاه کفن و دفن متروکه پیدا کرد. به گزارش سی‌ان‌ان، اجساد کودکان درون جعبه‌های مقوایی گذاشته شده بود. بنا بر اطلاعات پلیس این بنگاه از مدتی قبل تعطیل شده بود اما هنگامی که کارگران ساختمانی قصد تعمیرات ساختمان را داشتند اجساد را پیدا کردند. با اعلام موضوع به پلیس اجساد برای تعیین علت مرگشان به پزشکی قانونی منتقل شدند. تحقیقات پلیسی در این باره آغاز شده است اما هنوز بدرستی روشن نیست چرا اجساد کودکان که به احتمال زیاد برای کفن و دفن به این محل آورده شده در جعبه‌های مقوایی رها شده‌اند.
 
آتش سوزی مرگبار در نیجریه
 
آتش‌سوزی خطوط انتقال نفت در نیجریه شانزده کشته داشت.
به‌گزارش رویترز از لاگوس، سخنگوی شرکت ملی پترولیوم نیجریه اعلام کرد در آتش‌سوزی روز جمعه در خطوط انتقال نفت در جنوب غربی این کشور شانزده نفر کشته شدند. شرکت ملی نفت نیجریه اعلام کرد: این آتش‌سوزی در حوالی انبار نفتی آبا گزارش شده است.
 
 
کشف فسیل اژدهای غول پیکر
 
دانشمندان با استفاده از نرم افزار «گوگل مپ» فسیل غول پیکر یک اژدها را در وسط بیابانی در آفریقا پیدا کردند.به‌گزارش میرر، این فسیل که نشانه‌هایی از موجود اسطوره‌ای است در هر فرهنگ و تاریخی وجود دارد. این فسیل در کویر «موریتانی» به وضوح دیده شده و محققان در حال انجام تحقیقات در این ارتباط هستند.
 
 
مرد روس در خیابان پول پخش می کرد
 
اقدام عجیب مرد ثروتمند روس در حالی که با خودروی لوکسش از خیابان گذر می‌کرد، سوژه رسانه‌های اجتماعی شد.
به‌ گزارش میرر، این مرد در حالی که ماسکی بر صورت داشت بسته‌های اسکناس را درهوا پخش می‌کرد و به مردم می‌گفت: «برای این پول‌ها کار می‌کنید برایتان متأسفم.»وی از لحظه پرتاب پول و واکنش مردم شهر سنت پترزبورگ فیلم گرفته و در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده است.به‌گفته شاهدان، رفتار این مرد ناشناس بسیار توهین‌آمیز بوده است و با این کار قصد داشته مردم را تحقیر کند.
 
طولانی‌ترین خط پرواز جهان
 
هواپیمایی سنگاپور رکورد پرواز 15 هزار کیلومتر، بدون توقف را به نام خود ثبت کرد.
بــــــــــــــــــه گزارش خبرگزاری صداوسیما، یکی از شرکت‌های هواپیمایی سنگاپور در اقدامی جالب توجه، یک خط پروازی از سنگاپور به نیویورک به راه انداخته است. ویژگی خاص این پرواز آن است که در پروازی 19 ساعته بدون توقف و یکسره، مسیر پروازی بین نیویورک و سنگاپور را طی می‌کند که از این جهت، رکورد به شمار می‌رود. طول مسیر این پرواز حدود 15 هزار کیلومتر است. با آنکه این سفر طولانی به نظر می‌رسد در مقایسه با پروازهای قبلی که با توقف بود، شش ساعت در زمان مسافران صرفه‌جویی می‌شود.
 
نقاشی‌های دیواری 2 هزار ساله در پمپئی
 
باستان شناسان موفق به کشف نقاشی‌های دیواری 2 هزار ساله در شهر سوخته پمپئی ایتالیا شدند.به‌گزارش دیلی میل، این نقاشی‌ها سال‌ها زیر خاکستر فوران آتشفشان پنهان شده بود.نقاشی‌ها نماد ثروت و شادی بوده و بیشتر مربوط به طرح‌های رومیان باستان است.«ماسیمو اسانا» از پروژه تحقیقاتی در این باره گفت: «نقش طاووس نشان از تصویری در واقعیت و تخیل است.با وجود اینکه سال‌ها از زمان این نقاشی‌های دیواری گذشته اما رنگ‌ها غالباً حفظ شده‌اند.»
 
 
 
 
 
 
 
 
 

کلمات کلیدی

کتیبه های سنگی

رانش زمین

کشف اجساد

نظر شما