شناسهٔ خبر: 28729673 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

میناوند: کی‌روش بعد از ۸ سال موفقیت خاصی نداشته است

پیشکسوت فوتبال ایران، گفت: کمپ تیم ملی را با پیشنهاد محسن صفایی فراهانی با پول پاداش جام جهانی ۱۹۹۸ درست کردند و نباید آن را به نام کسی بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، مهرداد میناوند در مورد اختلافات به وجود آمده برای استفاده از مجموعه تمرینی پک، گفت: همیشه در فوتبال وقتی کسی رفتاری نا مناسب انجام می‌دهد کمیته اخلاق و ... وارد عمل می‌شوند. حمید استیلی چهره شناخته شده‌ای در فوتبال ایران است.  قبل از استیلی، کریمی بود و حالا به استیلی توهین می‌شود. وقتی می‌بینیم به چهره‌های زحمت کش فوتبال توهین می‌شود خونمان به جوش می‌آید. 

* تا به حال کسی را آنقدر پر از حسد ندیده بودم

وی افزود: زمانی که  لباس آدیداس و پول نبود، بچه‌های تیم ملی برای شادی دل مردم چه کارها که نکردند. ۸ سال است که یک مربی آمده دلارها را پشت هم می‌گیرد و روی فوتبال ایران تسلط پیدا کرده است. هیچ کسی با او نمی‌تواند برخورد کند. مربیان خارجی زیادی دیدم و تا به حال ندیدم یک نفر آنقدر پر از حسد باشد و این رفتارها را انجام دهد. حمید استیلی شناسنامه فوتبال است و گل قرن را به ثمر رسانده است. حفظ احترام او برای همه واجب است.

* کمپ را با پاداش جام جهانی صفایی فراهانی درست کرد

میناوند تأکید کرد:  دیروز هنگام عزیمت در خودرویم رادیو ورزش روشن بود و شنیدم که کارلوس کی‌روش در مصاحبه‌ای اعلام کرده این کمپ به یادگار از من در ایران می‌ماند. شما نمی‌دانید ما چقدر خون و دل خوردیم تا تیم ملی به جام جهانی ۱۹۹۸ صعود کرد. پولی که بابت پاداش صعود به جام جهانی بود را محسن صفایی‌فراهانی در جمع بازیکن اعلام کرد با پولی که فدراسیون در کنار آن می‌گذارد کمپی به یادگار برای فوتبال تهیه می‌کند. آن کمپ را صفایی فراهانی به راه انداخت و بعد محمد دادکان و مقدار کمی علی کفاشیان آن را تکمیل‌تر کردند. اینکه کسی یک موقعیت ۲۰ ساله را بخواهد به نام خودش سند بزند خوب نیست. شاید بگویند این مسئله به من ربطی ندارد اما باید بگویم که اتفاقا این مسئله به امثال من ربط دارد. شاید سابقه من به اندازه کسی مثل حمید استیلی نباشد اما ما هم در این راستا تلاش کردیم. امیدوارم برخی پیشکسوتان که به خاطر منافعشان سکوت کردند و به تعرف و تمجید می‌پردازند تغییر رویه بدهند. کی‌روش خدماتی هم برای فوتبال ایران داشته اما در قبال آن کسب درآمد کرده است و نمی‌تواند ادعایی داشته باشد و سر کسی منت بگذارد. 

*نباید این کمپ را به نام کسی بزنند

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه یادگار کرد: آن زمان در فوتبال پولی نبود. ما تمام تلاشمان را کردیم که با رفتن به جام جهانی مردم را خوشحال کنیم و با پولی که بابت پاداش حضور در این مسابقات به دست می‌آوریم به زندگی‌مان رونق ببخشیم. برای ورود به جام جهانی پاداشی در نظر گرفته می‌شود. اعضای تیم ملی بعد از اعلام این پیشنهاد که این پول صرف ساخت کمپ شود این مسئله را قبول کردند. صفایی فراهانی برای درست کردن این کمپ خیلی زحمت کشید و حالا اگر چند دیوار را رنگ زدند و امکاناتی به آن افزوده شده نباید این کمپ به نام کسی زده شود. شنیده بودم تاریخ تحریف می‌شود اما این مسئله برای تاریخ ۵۰۰ سال قبل است نه اتفاقی که ۲۰ سال قبل افتاده است.

* کی‌روش بعد از ۸ سال موفقیت خاصی نداشته است

میناوند در مورد اینکه کمپی که برای تیم ملی است باید مورد استفاده تمامی تیم‌های پایه باشد، اظهار داشت: بله همینطور است. برای اردو به ترکیه رفته بودیم. در آنجا تیم نوجوانان در کنار تیم بزرگسالان حضور داشت. خود استیلی هم در آن اردو بود. همه تیم‌های ملی در هر رده‌ای یک هدف را دنبال می‌کنند همه هدفشان بالا بردن پرچم ایران است. این تناقضات در فدراسیونی که یک رئیس دارد عجیب است.  مربیان زیادی در دنیا هستند که وقتی مصاحبه و رفتارشان را می‌بینید متوجه می‌شوید چقدر برخورد حرفه‌ای دارند. کارلوس کی‌روش ۸ سال است به ایران آمده و هنوز موفقیت خاصی نداشته است. اگر او جای برانکو به چه می‌کرد. اگر او جای محمد مایلی کهن بود و تیم ایران را در آسیا به مقام سوم می‌رساند و سه گل به عربستان و ۶ گل به کره می‌زد چه رفتاری می‌کرد. یکبار این تاریخ را تکرار کنید و سپس ادعای وراثت در فوتبال ما داشته باشید. هر چه نیاز بوده در اختیار تیم ملی قرار داده شده است. امکانات داده شده و پاداش‌ها پرداخت شده است. البته بچه‌های تیم ملی را سوای این مسائل می‌دانم و آنها واقعا زحمت کش با تعصب کار می‌کنند. برخی هم چشم بسته فقط اقدام به حمایت می‌کنند و کاری ندارند که چه حرفی مطرح می‌شود. کی‌روش دانش دارد و مربی سر شناسی است. از لحاظ فنی او را قبول دارم اما نباید این کارهایی که به صورت مختصر برای فوتبال ایران  انجام داده را با این حرف‌ها از بین ببرد. او حداقل دستاوردش را با این حرف‌ها زیر سوال نبود.

*  به استیلی بابت حضور در تیم امید انتقاد داشتم

میناوند تأکید کرد: خودم به حمید استیلی بابت حضورش در تیم امید انتقاد داشتم. به نظر من چون علی کریمی با فدراسیون دچار مشکل شده قصد دارند امثال استیلی‌ها و افراد سرشناس را در فدراسیون جمع کنند تا آنها را جلوی هم بگذارند. با همه این تفاسیر نباید کسی توهین کند. هر کسی جای کی‌روش بود بعد از هشت سال حضور در تیم ملی با این همه امکانات می‌توانست نتایج بهتری را رقم بزند. اگر ما عملکردی مثل ژاپن داشتیم چه می‌شد. فکر کنم آن زمان دیگر اصلا نباید حرفی از فوتبال می‌زدیم. به نظر من تیم ملی در جام جهانی بد کار نکرد. با این مشکلات اقتصادی این امکانات خوب در اختیار تیم ملی است. ما هم ۱۰-۱۱ سال تیم ملی بودیم و جام جهانی را پشت سر گذاشتیم. هیچ وقت شرایط اینطور نبوده است.

*پیشنهاد می‌کنم کی‌روش را رئیس جمهور کنند

وی در پایان گفت:‌ مربیانی که مطرحتر از کی‌روش هستند نیمی از حقوق او را دریافت نمی‌کنند. اینطور نمی‌شود که او هم حقوق بگیرد، هم ما را تمسخر کند و هم در محل تمرین راه ندهند که نمی‌شود. پیشنهاد می‌کنم که کی‌روش را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم. چند سال دیگر او مدعی می‌شود که به ایران تعلق داشته و به کشورمان لشگر کشی می‌کند. وقتی یک فرد به میز رئیس فدراسیون با پا ضربه می‌زند و با دست روی میز می‌کوبد همین می‌شود. این حرف‌ها که کمپ را در جیبم می‌گذارم یک توهین است. وقتی یک مربی بعد از هشت یک قهرمانی نیاورده چطور این برخوردها را می‌کند. اگر او تیم را قهرمان کند دیگر کسی نباید از فوتبال حرف بزند و همه اهالی فوتبال ایران را باید تبعید شوند.

منبع: فارس

انتاهی پیام/

نظر شما