شناسهٔ خبر: 28728921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:

رسالت دانشگاه مذاهب اسلامی پیشگیری از افراط و نگاه خشن است

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت که رسالت این دانشگاه پیشگیری از افراط، نگاه خشن و فهم ناقص از دین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، حجت الاسلام محمد حسین مختاری روز یکشنبه در همایش همکاری های علمی و فرهنگی ایران و روسیه، ظرفیت ها و چشم انداز اظهار کرد: فلسفه پیدایش این دانشگاه گسترش آموزه های وحیانی اسلام و ابلاغ پیام های نبوی به شکل نظری است. به گونه ای که در آگاهی بخشی نسل‌ جوان تأثیر گذار باشد.
به گفته وی، دانشگاه مذاهب اسلامی با راه‌اندازی شعب استان ها به دنبال آن است که براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مسیری را طی کند تا به وحدت ادیان و مذاهب بینجامد.
حجت الاسلام مختاری افزود: امروزه دانشگاه مذاهب اسلامی این افتخار را دارد که در آن دانشجویان با اساتید صاحب نام در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند. حتی در برخی شعب استانی نظیر هرمزگان و کردستان امکان تحصیلات تکمیلی وجود دارد.
وی اضافه کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی در بخش ها و مقاطع مختلف به‌دنبال تربیت نیروهایی است که بتوانند اسلام را به معنای واقعی کلمه به جامعه منتقل نمایند.
مختاری گفت: دانشگاه در بخش بین‌المللی بدنبال بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت ها از طریق تعامل بیشتر با دانشگاه های معتبر دنیا، تبادل استاد و دانشجو، اعزام هیأت علمی به صورت متقابل است تا دانشگاه وجه بین المللی را پیدا کند.
وی افزود: ارتباطات به امضای برخی تفاهم نامه ها نیز منجر شده است. از جمله دانشگاه رودن آمادگی خود را برای برگزاری کنفرانسی بین المللی تحت عنوان دین و مقابله با خشونت در تهران یا مسکو با همکاری دانشگاه مذاهب اعلام کرده است.
وی اظهار داشت : برگزاری این کنفراس به صورت دوره ای در اواخر پاییز و یا اوایل زمستان عملی می‌شود. این ارتباطات سبب شده تا هردو دانشگاه به لحاظ کیفی از ظرفیت‌های بیشتری برخوردار شوند.
ا.د **1601*

نظر شما