شناسهٔ خبر: 28728376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو سابق کابینه «تراز می» خواستار شد؛

وزیران کابینه انگلیس علیه نخست وزیر اعتراض کنند

عضو سابق کابینه «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، خواستار سرکشی و اعتراض جمعی وزاری کابینه علیه طرح مورد نظر نخست وزیر در مورد خروج از اتحادیه اروپا شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دیوید دیویس» که تا همین چند ماه پیش وزیر دولت انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا بود و بعد از آن در مخالفت با طرح مورد نظر نخست وزیر از پست خود استعفا داد، حال با انتشار یادداشتی در «ساندی تایمز»، خواستار اعتراض جمعی وزرای کابینه علیه طرح ترزا می در مورد خروج از اتحادیه اروپا شده است.

طرح مورد نظر ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا که به طرح «چکرز» معروف شده، پیش از این نیز با مخالفت چهره‌های محافظه‌کار از جمله «بوریس جانسون»، وزیر خارجه سابق کابینه می مواجه شده بود و برخی از مخالفان با غیرقابل قبول خواندن این طرح، خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون هیچ توافقی شده‌اند.

دیویس در یادداشت خود ضمن آن که طرح چکرز را باعث سرافکندگی انگلیس دانسته، از وزرای کابینه خواسته است تا با اعلام اعتراض دسته جمعی این طرح را به چالش کشیده و علیه نخست وزیر اقدام کنند.

طرح ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا در حال حاضر از سوی رهبران این اتحادیه نیز با مخالفت‌های روبرو شده و دو طرف هنوز نتوانسته‌اند بر سر دستیابی به یک راه حل مشترک در مورد تعیین وضعیت تجاری واردات و صادرات کالا پس از برگزیت به یک جمع بندی نهایی دست یابند.

نظر شما