شناسهٔ خبر: 28725017 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عارف:

سکون دانشگاه‌ها به نفع کشور نیست/تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد غیر نفتی آرزوی ما است

رییس کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نشان دادند که می‌تواند با وجود اختلاف سلایق در کنار هم کار کرد و این امر باید الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمدرضا عارف رییس کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در بازدید از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر همواره در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری و پژوهشی پیشتاز بوده است، افزود: دانشجویان این دانشگاه نشان دادند که می‌توان با هر طرز فکری و عقیدتی در کنار هم کار کرد.

وی با بیان اینکه باید تضارب عقاید را در دانشگاه‌ها بپذیریم، خاطر نشان کرد: این دانشگاه علی‌رغم وجود سلایق مختلف کمترین درگیری‌ها را داشته است و این امر باید الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

عارف، با تاکید بر اینکه محیط دانشگاه نیازمند نشاط است، اظهار کرد: سکوت و سکون در دانشگاه‌ها به نفع کشور نیست و دانشجویان باید در محیط با نشاط تحصیل کنند.

رییس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به گزارش عملکرد این دانشگاه، خاطر نشان کرد: این دانشگاه هر چند در ۴ سال گذشته در حوزه‌های مختلف تلاش کرده است، ولی هنوز نتوانسته ارتباط مناسبی با صنایع برقرار کند که این امر به دلیل آن وجود موانعی میان دانشگاه با صنعت است.

وی با بیان اینکه بودجه دانشگاه‌ها متکی بر بودجه‌های دولتی است، یادآور شد:، ولی دانشگاه امیرکبیر توانسته است از طریق ارتباط با صنعت درآمد‌های اختصاصی داشته باشند هر چند که میزان‌آن رضایت بخش نیست که دلیل آن هم نوع ارتباط صنعت با دانشگاه است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم جهش علمی در کشور داشته باشیم نیاز است در این زمینه اقدامی صورت گیرد و اگر مسوولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر فکر می‌کنند می‌توان در این زمینه اقدامی در مجلس شورای اسلامی اجرایی شود به ما اطلاع دهند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در دانشگاه‌ها ها افزود: در شرایط فعلی باید از این فرصت‌ها استفاده شود تا بتوانیم از گردنه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور به راحتی عبور کنیم.

عارف خاطر نشان کرد: آرزوی ما این است که اقتصاد کشور از اقتصاد نفتی به اقتصاد غیر نفتی تبدیل شود که با جهت گیری‌هایی که در سیاست‌های کلی شده، تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی پایه اصلی اقتصاد دانش بنیان را دانشگا‌ه‌ها دانست و اضافه کرد: از این رو انتظار این است که دانشگاه‌های پیشرو در این مسیر وارد شوند و اقداماتی نظیر راه اندازی برج فناوری می‌تواند برای رسیدن به این هدف کمک کننده باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باور داریم که می‌توانیم از این گردنه عبور کنیم و به اقتصاد بدون نفت می‌رسیم، ابراز امیدواری کرد که در شرایط کنونی به سمت اقتصاد پویا و فعال سوق یابیم تا از آسیب‌های موجود در امان بمانیم.

نظر شما