شناسهٔ خبر: 28723426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیرخشک رژیمی در 51 داروخانه آذربایجان غربی توزیع می شود

ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: شیرخشک رژیمی و غذاهای ویژه مورد نیاز مردم در 51 داروخانه استان توزیع می شود.

صاحب‌خبر -

فرزاد صیادی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 16 داروخانه ار این تعداد در ارومیه و 35 داروخانه دیگر در 15 شهرستان این استان برای توزیع شیرخشک رژیمی تعیین شده است.
وی اضافه کرد: داروخانه های دکترها غلامی، علیپور، شقاقی، بهفروز، رازبان، بدلی، ربیعی، پورمصطفی، طاهری، فرهنگی، صفری، عزیزی، قلیچ خانی، امینی کیا، علی شیری و شاه محمدی داروخانه های تعیین شده برای اجرای این طرح در ارومیه به شمار می رود.
وی بیان کرد: این طرح ویژه به منظور جلوگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور و توزیع مناسب و دقیق محصولات مورد نیاز شهروندان از اول مهر در آذربایجان غربی اجرایی شده است.
سرپرست اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: توزیع این فرآورده‌ها به صورت متمرکز تنها در داروخانه‌های تعیین شده صورت می‌گیرد و توزیع و عرضه این فرآورده‌ها در سایر داروخانه‌ها متوقف شده است.
صیادی فر گفت: توزیع این فرآورده‌ها در بین داروخانه‌های خارج از فهرست مصوب ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، برابر مقررات برخورد می شود.
به گزارش ایرنا اقلامی از قبیل شیرخشک‌های رژیمی برای آن دسته از نوزادانی که به پروتئین شیرگاو موجود در برخی شیرخشک‌ها حساسیت دارند، یا به بیماری های متابولیک، ژنتیکی یا نقص آنزیمی مبتلا هستند، اختصاص می یابد.
تاکنون مشکل خاصی در خصوص کمبود غذاهای ویژه در آذربایجان غربی وجود نداشته است ولی این طرح در راستای ایجاد اطمینان در بین شهروندان به اجرا در می آید.
8137/3072

نظر شما