شناسهٔ خبر: 28720107 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

علی رفیعی سه‌گانه لورکا را کامل می‌کند / "عنداز مطالبه" به پردیس تئاتر شهرزاد رسید / مارال فرجاد اولین بازیگر نمایش ژاله صامتی شد / فریبا متخصص و امیرعلی دانایی روی شیروانی داغ

خبرهایی از تئاتر.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، علی رفیعی از آذرماه سال جاری نمایش "خانه برناردا آلبا" اثر فدریکو گارسیا لورکا را در تالار وحدت روی صحنه خواهد برد.

علی رفیعی طراح و کارگردان مطرح تئاتر ایران که پیش از این 2 نمایشنامه "عروسی خون" و "یرما" اثر فدریکو گارسیا لورکا را به ترتیب در سال‌های 1377 و 1392 به صحنه برده بود، این بار "خانه برناردا آلبا" را به عنوان سومین اثر از سه‌گانه نمایشی این شاعر و نمایشنامه‌نویس اسپانیایی، اجرا خواهد کرد.

"خانه برناردا آلبا" که تمرین‌های خود را آغاز کرده است، از آذرماه سال جاری در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

رفیعی در پاییز سال 94 نمایش "خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی" را در تالار وحدت اجرا کرده بود و حال بعد از گذشت 3 سال به عرصه تئاتر باز می‌‌گردد.

 

"عنداز مطالبه" به پردیس تئاتر شهرزاد رسید

نمایش "عنداز مطالبه" به کارگردانی سامان خلیلیان و تهیه کنندگی نوید محمد زاده از 25 مهرماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

نمایش "عند از مطالبه" که به تازگی اجراهایش در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به پایان رسیده است، به دلیل استقبال خوب مخاطبان از تاریخ 25 مهرماه سال جاری هرشب ساعت 20 در سالن شماره 1 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

طبق برنامه‌ریزی های انجام شده قرار است این نمایش به مدت سی شب در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا شود. این نمایش مضمونی اجتماعی دارد و به موضوع دفاع مقدس می پردازد، تهیه‌کنندگی این نمایش بر عهده نوید محمد زاده و نویسندگی آن بر عهده مرتضی شاه کرم است.

این اثر روایتگر قصه جماعتی است که چشم انتظار رسیدن خبری هستند، این خبر می‌تواند زندگی آنان را دستخوش تغییرات عمده‌ای کند. دستیابی و چشم به راهی این اتفاق همگی را برای قرار گرفتن سریعتر به مقصودشان در یک رقابت محترمانه و سبقت از یکدیگر قرار داده است.

پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام‌خلیل نژاد، محمد زوار بیریا، مرتضی شاه کرم، الهه شه پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده، سید علی موسویان بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

 

مارال فرجاد اولین بازیگر "محبوبه ها" شد

ژاله صامتی که در سال ۹۵ نمایش "یادم تو را فراموش" را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده بود، این بار با "محبوبه ها" به روی صحنه خواهد آمد و مارال فرجاد به عنوان اولین بازیگر این پروژه معرفی شد.

محبوبه ها اثری زنانه با قلم نوشین تبریزی است که تاکنون حضور مارال فرجاد و ژاله صامتی در آن قطعی شده است.

عوامل دیگر این اثر عبارتند از: امیر توسلی (آهنگساز)، جهانگیر میرزاجانی (طراح صحنه)، مهرنوش سلیمی (طراح گریم)، مهرداد مهدی زاده (امور مالی)، فتاح مینوبخش (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، نیاز سنجری (دستیار دوم کارگردان)، رضا نصیری نیا (مدیر تولید)، میثم مرادی (مدیر اجرایی)، آزاده سعیدی (منشی صحنه)، شیدا منوچهری نایینی (مدیر صحنه)، ابوالفضل ابر (دستیار صحنه)، محمدرضا غفاری (طراح پوستر و بروشور)، محسن کرمانی (عکاس)، سارا حدادی (مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی youstudio).

دیگر بازیگران به زودی اعلام می‌شود و بلیت فروشی این نمایش در هفته  پیش رو آغاز خواهد شد.

 

فریبا متخصص و امیرعلی دانایی و روی شیروانی داغ می‌روند

فریبا متخصص و امیرعلی دانایی در نمایش "شیروانی داغ" به کارگردانی ایوب آقاخانی به ایفای نقش می‌پردازند.

امیرعلی دانایی بازیگر سینما و تئاتر که به‌تازگی برای بازی در فیلم "آپاندیس" جایزه بهترین بازیگری مرد از پنجاه و هشتمین جشنواره آسیا پاسیفیک را دریافت کرده است، کار جدید ایوب آقاخانی را همراهی می‌کند.

همچنین فریبا متخصص بازیگر باسابقه سینما، تلویزیون٬تئاتر و رادیو که برای ایفای نقش در نمایش "طپانچه خانم" جایزه بهترین بازیگر زن از سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرده، یکی از نقش‌های مهم شیروانی داغ را بازی خواهد کرد.

نمایش "شیروانی داغ" که با اقتباس و دراماتورژی ایوب آقاخانی و رضا بهاروند از روی نمایشنامه معروف تنسی ویلیامز آمریکایی برای تمرین آماده‌ شده، از اول آذر در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به‌عنوان جدیدترین کارگروه تئاتر "پوشه" و محصول موسسه "پوشه هنر پارس" به کارگردانی ایوب آقاخانی برای نخستین بار در ایران روی صحنه خواهد رفت.

 

نظر شما